Home / Κοινωνια / Τα …μισά βενζινάδικα απέμειναν στη Ροδόπη

Τα …μισά βενζινάδικα απέμειναν στη Ροδόπη

Ανοικτή πληγή παραμένει, για τους βενζινοπώλες, η γειτνίαση με τη Βουλγαρία – Από τα 120 πρατήρια έμειναν ενεργά, περίπου 65 – Να δοθούν κίνητρα  

 

Μια ισορροπία του τρόμου ζουν οι βενζινοπώλες της Ροδόπης αλλά και όλης της χώρας, μιας και παρόλο που το μαζικό κλείσιμο πρατηρίων, που παρατηρήθηκε στα χρόνια της κρίσης, πλέον έχει σταματήσει, όσοι έχουν απομείνει επιβιώνουν σε οριακά επίπεδα.

Αυτό τονίστηκε κατά την κοπή της πίτας του Συνδέσμου Βενζινοπωλών Νομού Ροδόπης που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή την περασμένη εβδομάδα, παρουσία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κ. Γιώργου Ασμάτογλου, ο οποίος παρουσίασε στα μέλη του Συλλόγου τις τελευταίες αλλαγές στα φορολογικά τους ζητήματα αλλά και τη διασύνδεση τους με τις φορολογικές δομές.

Όπως τόνισε οι εποχές αλλάζουν και σε συνθήκες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όλες οι λειτουργίες σε όλες τις επιχειρήσεις θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικών μέσων. Το ίδιο θα ισχύει για τους ελέγχους, και με τις εξελίξεις να τρέχουν, θα πρέπει, παρόλο που καθυστέρησαν να εναρμονιστούν για να είναι βιώσιμοι και ανταγωνιστικοί.

Την πίτα, ευχόμενος χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους τους συναδέρφους, έκοψε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ροδόπης κ. Χρήστος Ταπατζάς, που έκανε έναν απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς.

Όπως ανέφερε, η φθίνουσα πορεία των προηγούμενων έχει πλέον σταθεροποιηθεί, όμως η ζημιά έγινε, μιας και από τα 120 πρατήρια έχουν μείνει περίπου 65 ενεργά.

Και αυτό γιατί έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα, με το σημαντικότερο αυτό της γειτονικής Βουλγαρίας, όπου οι χαμηλές τιμές έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές εκεί, με τους τοπικούς βενζινοπώλες να μην μπορούν να τους ανταγωνιστούν.

«Το κράτος ψάχνει συνέχεια να βρει το λαθρεμπόριο, και δεν βλέπει το παραεμπόριο που γίνεται στα σύνορα, με απώλεια και φόρων και ασφαλιστικών εισφορών» σημείωσε. Μοναδικό θετικό σημείο στο κλείσιμο της χρονιάς ήταν το πετρέλαιο θέρμανσης, στο οποίο σε αντίθεση με πέρυσι, που λόγω και του ήπιου χειμώνα η κίνηση ήταν εξαιρετικά υποτονική, η φετινή χρονιά είναι πιο ικανοποιητική.

Απαραίτητα τα κίνητρα

Ο κ. Ασμάτογλου, ο οποίος είναι και Β’ Αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, τόνισε, όπως έχει κάνει και παλιότερα, πως θα πρέπει σε νομούς που γειτνιάζουν με χώρες που έχουν χαμηλούς συντελεστές, είτε στο ΦΠΑ, είτε στη φορολογία, είτε στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, να υπάρξουν κίνητρα για να κρατηθούν οι καταναλωτές στην τοπική κοινωνία.

Ο ίδιος δίνει έμφαση σε αυτό γιατί πιστεύει πως θα πρέπει όλες οι κυβερνήσεις να κατανοήσουν πως χάνονται χρήματα, είτε από τον κύκλο εργασιών είτε από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, ενώ οι βιώσιμες επιχειρήσεις που παραμένουν απασχολούν προσωπικό και μειώνουν την ανεργία.

Άλλωστε κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κάποιον να μεταβεί στην γειτονική χώρα για να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, όμως όταν υπάρχει αυτή η διαφορά, θα πρέπει να υπάρχουν και κίνητρα, είτε φορολογικά είτε άλλου είδους, που θα δοθούν στις επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα, ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε πως μετά τη μεγάλη συζήτηση που άνοιξε για τις υψηλές τιμές των καυσίμων στη νησιωτική Ελλάδα, η ΠΟΠΕΚ έχει μια μεγάλη συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, ώστε να μειωθούν αισθητά οι τιμές των καυσίμων στην νησιωτική Ελλάδα. Για αυτό και θεωρεί πως θα πρέπει να υπάρχουν τέτοια κίνητρα και για περιοχές όπως η Ροδόπη, που έχουν ανοιχτές πύλες δίπλα τους από τις οποίες φεύγουν οι καταναλωτές προς τις γειτονικές χώρες.

Κώστας Μαρκενδούδης