Home / Κοινωνια / ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΕΒΡΟ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΕΒΡΟ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ;

Στο 1,26 ΔΙΣ ευρώ θα κοστίσει το έργο, της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Θεσ/νίκη-Καβάλα-Ξάνθη – Ανάποδος ο σχεδιασμός – Η γραμμή Αλεξ/πολη-Ορμένιο είναι έτοιμη και τα φορτία από Βουλγαρία περιμένουν

 

Ένα από τα σημαντικά μελλοντικά έργα υποδομής της χώρας, θα είναι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη. Η γραμμή αυτή θα είναι παραλιακή σχεδόν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και στόχος είναι να μειώσει την χρονοαπόσταση σημαντικά.

Ήδη εδώ και καιρό γνωρίζουμε ότι αυτό το έργο είναι τμήμα του λεγόμενου Sea2Sea, της ένωσης των λιμανιών της χώρας μας Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη με εκείνα του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε στη Βουλγαρία και αποτελεί το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Το κόστος για αυτή τη νέα γραμμή κοστολογείται σε περίπου 1δισ.ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 215χλμ νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής και είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.

Το πρώτο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι την Νέα Καρβάλη. Έχει μήκος 180χλμ και προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1δισ.ευρώ. Οι μελέτες πραγματοποιούνται από τον ΟΣΕ. Το δεύτερο τμήμα είναι το Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή για Αλεξανδρούπολη. Έχει μήκος 35χλμ και περιλαμβάνει σταθμό στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Το κόστος εδώ φτάνει τα 250εκατ.ευρώ.

Στο σύνολο της η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ΕTCS και οι ταχύτητες θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Θα μειώνει κατά 130χλμ την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων και το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα διεξάγεται σε λιγότερο από δύο ώρες ενώ αντίστοιχα θα μειώσει και την απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη σε περίπου 3 ώρες.

Στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης οι μελέτες Γ`φάσης (οριστικές μελέτες) ξεκίνησαν από τον Αύγουστο του 2018. Απώτερος στόχος είναι να βρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση αυτού του έργου που θα εκμοντερνίσει τη γραμμή ανατολικά της Θεσσαλονίκης και δυνητικά θα μειώσει και τη χρονοαπόσταση και με την Κωνσταντινούπολη σημαντικά. Μόνο στο ελληνικό τμήμα η μείωση υπολογίζεται σε τρεις ώρες εφόσον φυσικά αναβαθμιστεί με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και το τμήμα Τοξότες-Αλεξανδρούπολη-Σύνορα.

Νίκος Καραγιάννης

Σημείωση Ε.Θ.:

Πραγματικά εντύπωση μας προκαλεί ο σχεδιασμός της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Το πρώτο περίεργο, είναι το μεγάλο αυτό έργο προβλέπεται να έχει … μονή γραμμή.

Αν είναι δυνατόν.

Το δεύτερο περίεργο είναι ότι κατασκευή του έργου ξεκινά από Θεσσαλονίκη, ενώ θα έπρεπε να ξεκινήσει από τον Έβρο.

Και αυτό για δύο λόγους.

Α. Διότι η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξ/πολη-Ορμένιο-Βουλγαρικά σύνορα, είναι έτοιμη και πλήρως ανακαινισμένη και

Β Τα φορτία από Ρουμανία-Βουλγαρία μπορούν από τώρα (από χθες) να έρχονται στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για περαιτέρω μεταφορά.

Λιμάνι έχουμε. Γραμμές έχουμε. Γιατί πρέπει να περιμένουμε τα έργα από Θεσ/νίκη προς Καβάλα-Ξάνθη;

Μπορούν επ’ αυτού να απαντήσουν οι Αιρετοί Άρχοντες του τόπου μας;

Σ. Κ.