Home / Κοινωνια / ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ Η ΘΡΑΚΗ

ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ Η ΘΡΑΚΗ

Η κυβέρνηση διαλύει το εκπαιδευτικό σύστημα – «Δεν βλέπετε τα θέματα της Θράκης, με Εθνική ματιά» – Οδηγείται σε αφανισμό η Νοσηλευτική Σχολή Διδυμοτείχου  

 

Για ένα Σχέδιο Νόμου που διαλύει το εκπαιδευτικό σύστημα, αναδιατάσσει τον ακαδημαϊκό χάρτη με ψηφοθηρικά κριτήρια, ισοπεδώνει τα ΤΕΙ και υποβαθμίζει το ΔΠΘ αναφέρθηκε στην (22/04) ομιλία του στην Ολομέλεια ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Συγκεκριμένα είπε ότι:

• Ο Υπουργός Παιδείας κατέθεσε ένα Σχέδιο Νόμου που διαλύει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αναδιατάσσει τον ακαδημαϊκό χάρτη, χωρίς σχέδιο και χωρίς καμία αξιολόγηση.

• Η ιδεολογική αλλεργία της Κυβέρνησης στα ιδιωτικά πανεπιστήμια αποτυπώνεται σε αυτό το Σχέδιο Νόμου που ισοπεδώνει τα ΤΕΙ και  οδηγεί σε μια υπερμεγέθη ενοποίηση των Ιδρυμάτων.

• Η απόφαση του Υπουργού Παιδείας να υπαγάγει το ΤΕΙ Καβάλας, Δράμας, Διδυμοτείχου στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αντί στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, υποβαθμίζει το Ίδρυμα και θέτει στο περιθώριο τη Θράκη.

• Ο Υπουργός προχωράει στην ίδρυση 4ης Νομικής στην Πάτρα, απαξιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη Νομική Κομοτηνής,  η οποία ιδρύθηκε το 1974 και το επιστημονικό της έργο ξεπερνά την ελληνική επικράτεια.

• Παράλληλα «ξεφυτρώνουν» με τις ευλογίες του Υπουργείου Τμήματα Μηχανικών από τη συνένωση των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, αλλά και Τμήματα Γεωπονίας, αλλά και Δασολογίας, όπως στην Πάτρα, στην Άρτα, στο Καρπενήσι και στην Καρδίτσα και όχι μόνο.

• Μετατρέπεται σε παράρτημα η Νοσηλευτική Σχολή Διδ/χου, γεγονός που οδηγεί στη συρρίκνωσή της και στον αφανισμό της.

• Εάν ήθελε ο Υπουργός να αναβαθμίσει την ιστορική και ακριτική πόλη θα δημιουργούσε Τμήμα Νοσηλευτικής με έδρα το Διδυμότειχο και Παράρτημα στη Θεσσαλονίκη.   

• Ισοπεδώνονται τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, επειδή αποτελούν κυψέλες αριστείας.

• Ο Κ. Μητσοτάκης ως εν δυνάμει Πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί  ότι κάθε θέμα της Θράκης θα το βλέπει με εθνική ματιά!

Αναλυτικά η ομιλία του

«Κύριε Υπουργέ, καταθέσατε με διαδικασίες fast track ένα σχέδιο νόμου που αποτελεί μνημείο κυβερνητικής ανευθυνότητας. Δείξατε ασυγχώρητη προχειρότητα σε θέματα που αφορούν την παιδεία. Προχωρήσατε σε μια υπερμεγέθη ενοποίηση. Νομοθετείτε τη διάλυση του εκπαιδευτικού μας συστήματος προκαλώντας σοκ. Αναδιατάσσετε τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας με κριτήρια ψηφοθηρικά, χωρίς σχέδιο, χωρίς έκθεση αξιολόγησης και χωρίς έκθεση βιωσιμότητας. Δικαιολογείτε με αυτόν τον τρόπο την ιδεολογική αλλεργία σας στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θα αποτελούσαν την μεγαλύτερη επένδυση της χώρας. 

Η Κύπρος φωνάζει, όμως εσείς δυστυχώς δεν ακούτε. Δεν είχατε τη γενναιότητα να ψηφίσετε το άρθρο 16 και ρίχνετε την χώρα στον αθεράπευτο κρατικισμό.  Εμπνευστήκατε την υποβάθμιση, για να μην πω καλύτερα την κατάργηση, του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς να εξασφαλίζετε επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Ενοποιείτε ανόμοια πράγματα. Υπάγετε το ΤΕΙ Καβάλας, Δράμας, Διδυμοτείχου στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ξεχάσατε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Θέτετε στο περιθώριο τη Θράκη. Γιατί δεν πραγματοποιήσατε αυτή τη συνένωση, εφόσον το αποφασίσατε, με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, ώστε να επιτύχετε και τη διεύρυνση του Ιδρύματος στα γεωγραφικά όρια της διοικητικής περιφέρειας; Δυστυχώς δημιουργείτε προβλήματα αντί να λύνετε. 

Ποιος τα εξασφαλίζει τα κονδύλια για τα ΤΕΙ που συνενώσατε; Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αφού υπήρχαν και υπάρχουν τμήματα και στις δύο περιφέρειες; 

Αποδεικνύετε την εμμονή σας σε οτιδήποτε έχει σχέση με την πρόοδο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Δεν βλέπετε τα θέματα της Θράκης με εθνική ματιά. Ιδρύετε τέταρτη Νομική στην Πάτρα. Απαξιώνετε τη Νομική της Κομοτηνής η οποία ιδρύθηκε το 1974 και το επιστημονικό της έργο ξεπερνά την ελληνική επικράτεια. Και το ερώτημα είναι εύγλωττο: Ποιος ακαδημαϊκός, ποιος διδάκτορας ή μεταπτυχιακός φοιτητής θα αποφασίσει να έρθει στη Νομική της ακριτικής Κομοτηνής όταν αναπτύσσετε μια νέα Νομική Σχολή πολύ κοντά στην πρωτεύουσα της χώρας; 

Σας κατέθεσα στις 11 Δεκεμβρίου 2018 και σχετική γραπτή ερώτηση, την οποία και συνυπέγραψαν οι Βουλευτές της Καβάλας και της Δράμας, ο κ. Παναγιωτόπουλος και ο κ. Κυριαζίδης. Φυσικά απάντηση δεν πήραμε, όπως και στις υπόλοιπες ερωτήσεις που έχουμε καταθέσει, διότι περιφρονείτε τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Παράλληλα ξεφυτρώνουν Τμήματα Μηχανικών από τη συνένωση των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, αλλά και Τμήματα Γεωπονίας, αλλά και Δασολογίας, όπως στην Πάτρα, στην Άρτα, στο Καρπενήσι και στην Καρδίτσα και όχι μόνο. Υποβαθμίζετε με αυτόν τον τρόπο την ποιότητα των σπουδών. Δημιουργείτε συνθήκες ανταγωνισμού σε έναν επαγγελματικό κλάδο ήδη κορεσμένο. Αυτό αφορά τη Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας της Νέας Ορεστιάδας του Δημοκριτείου. 

Προς αυτή την κατεύθυνση υποβάλλεται η αλλαγή ονόματος στο Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Θέλετε να ονομαστεί Γεωπονικό ώστε να ξεχωρίσει από τα αντίστοιχα ομότιτλα Τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης που έχετε φυτέψει σε όλη την χώρα. 

Θα περάσω σε ένα άλλο θέμα που αφορά τη Σχολή Νοσηλευτικής του Διδυμοτείχου. Την μετατρέπετε σε Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης της Σχολής Επιστημών Υγείας. Την υποβαθμίζετε και την οδηγείτε σταδιακά σε συρρίκνωση, σε αφανισμό. Η λέξη «Παράρτημα» είναι δική σας εφεύρεση. Για πείτε μου πού αλλού συναντάται στη δομή ενός σύγχρονου ελληνικού πανεπιστημίου ο όρος «Παράρτημα».

Εάν θέλατε να αναβαθμίσετε την ακριτική πόλη και ιστορική γενέτειρά μου θα δημιουργούσατε Τμήμα Νοσηλευτικής με έδρα το Διδυμότειχο και Παράρτημα, παρακαλώ, στη Θεσσαλονίκη.   

Μη φοβάστε, δεν θα την υποβαθμίσετε με αυτόν τον τρόπο τη συμπρωτεύουσα. Το κάνατε άλλωστε ηχηρά με την επιζήμια Συνθήκη των Πρεσπών. 

Γιατί δεν προβλέπετε στο παρόν σχέδιο νόμους θέσεις ΔΕΠ; Ποιος θα είναι ο αριθμός των εισακτέων; Σας έγραψα και στην ηλεκτρονική διαβούλευση τις προτάσεις μου για την ίδρυση νέου παρεμφερούς Τμήματος που θα «κουμπώσει» με το Τμήμα της Νοσηλευτικής, για τη διασύνδεση του Τμήματος με το Νοσοκομείου Διδυμοτείχου και τα υπόλοιπα Κέντρα Υγείας. Είμαι σίγουρος ότι ούτε καν τις διαβάσατε παρά το ότι μου είπατε να τις στείλω κιόλας και στο email σας, γι’ αυτό και τις καταθέτω εις διπλούν για εσάς, καθώς και για τα Πρακτικά της Βουλής, μήπως ρίξετε μια ματιά, για να απαντήσω και στον κ. Δημητριάδη ότι προτάσεις έχουμε, αλλά δεν τις ακούτε.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος (Τάσος) Δημοσχάκης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Θα ήθελα να ολοκληρώσω κάνοντας μια αναφορά στις ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Ισοπεδώνετε αυτά τα σχολεία, καθώς σας ενοχλεί που αποτελούν κυψέλες αριστείας. Θέτετε στο περιθώριο την προσωπική προσπάθεια και τα εξισώνετε όλα προς τα κάτω.

Να σας θυμίσω ότι η Νέα Δημοκρατία έχει υποσχεθεί ότι θα ιδρύσει ένα πρότυπο και ένα πειραματικό σχολείο σε κάθε περιφέρεια. Να είστε σίγουρος, κύριε Υπουργέ, ότι θα πραγματοποιήσει τη δέσμευσή της η Νέα Δημοκρατία. 

Επίσης, θέλω να υπογραμμίσω ότι ο Πρόεδρός μας είναι ένας από τους εν δυνάμει πρωθυπουργούς που έχει υποσχεθεί και έχει δεσμευθεί ότι κάθε θέμα της Θράκης θα το βλέπει με εθνική ματιά.

Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε».