9.4 C
Alexandroupoli
Tuesday, July 1, 2025

ΚΥΡΩΣΕΙΣ «Ε.Ε.» ΜΕ… ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Η Volkswagen ανοίγει νέο Εργοστάσιο στην περιοχή της Σμύρνης – Γι’ αυτό ο Ερντογάν πετά στο καλάθι των αχρήστων τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Και παράδοση Γερμανικού υλικού, για τα τουρκικά υποβρύχια  

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λάβει μέτρα με τα οποία αναστέλλονται διμερείς επαφές για διάφορα ζητήματα και θα μειωθεί η χρηματοδότηση προς την Άγκυρα εξαιτίας των γεωτρήσεων στα ανοικτά της Κύπρου δεν πρόκειται να κάμψει την αποφασιστικότητα της Άγκυρας να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στο πεδίο της ενέργειας στην περιοχή, αναφέρει ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.

Στην ανακοίνωσή του, το τουρκικό ΥΠΕΞ διατείνεται επίσης ότι το γεγονός πως η ΕΕ δεν αναφέρεται στους Τουρκοκύπριους στην απόφασή της, που δημοσιοποιήθηκε χθες βράδυ, «δείχνει πόσο προκατειλημμένη και μονομερής είναι η ΕΕ στο Κυπριακό».

- Advertisement -

Στο συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών των 28 αποφασίστηκε να ανασταλούν «οι διαπραγματεύσεις για τη συνολική Συμφωνία Αεροπορικών Μεταφορών» και να ακυρωθούν «προς το παρόν» τόσο «το Συμβούλιο Σύνδεσης», όσο και οι «περαιτέρω συνεδριάσεις του διαλόγου υψηλού επιπέδου ΕΕ-Τουρκίας». Ακόμη, αποφασίστηκε «να μειωθεί η προενταξιακή βοήθεια προς την Τουρκία για το 2020», ενώ οι ευρωπαίοι ΥΠΕΞ απηύθυναν παράλληλα προτροπή προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) να «επανεξετάσει» τις δανειακές χορηγήσεις της στην Τουρκία.

Εν τω μεταξύ, στην Αθήνα ελπίζουν σε «επιμορφωτικές» κυρώσεις κατά της Τουρκίας από ΕΕ και ΗΠΑ αλλά προφανώς δεν έχουν κατανοήσει ότι οι «business» είναι πάντα πολύ πιο σημαντικές από ένα κράτος το οποίο βγαίνει συνεχώς «παραπονούμενο» με την ελπίδα πως κάποιοι άλλοι θα βγάλουν το «φίδι» από την «τρύπα».

Στην προκειμένη περίπτωση στην Αθήνα προσδοκούν ότι η Τουρκία θα… φοβηθεί την ΕΕ και θα αποχωρήσουν τα πλωτά της γεωτρύπανα από την κυπριακή ΑΟΖ, όμως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί καθώς  η γερμανική Volkswagen ανοίγει καινούριο εργοστάσιο στην Σμύρνη!

Για όσους ξέρουν κάποιες εταιρείες είναι «larger than life» όπως λένε και οι Αμερικανοί και εκπροσωπούν το ίδιο το κράτος από το οποίο προέρχονται.

Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της Volkswagen.

Έτσι λοπόν ο όμιλος Volkswagen θα κατασκευάσει εργοστάσιο συναρμολόγησης πολλών μοντέλων της από διάφορες μάρκες του ομίλου στην Τουρκία όπως αναφέρει το Reuters και ήδη το εποπτικό συμβούλιο της VW επέλεξε μια τοποθεσία για το εργοστάσιο κοντά στη Σμύρνη αντί μιας περιοχής στη Βουλγαρία για την οποία υπήρχαν σκέψεις στην αρχή να επιλεχθεί για την κατασκευή των αυτοκινήτων Skoda.

Είναι σαφές ότι από πίσω κρύβεται πολιτική εντολή. Το εργοστάσιο θα κατασκευάσει αυτοκίνητα της VW, της Skoda και της Seat. 

Παράλληλα θα ενισχύσει της δυνατότητες παραγωγής λόγω των περιορισμών της παραγωγικής ικανότητας στα εργοστάσια της Skoda στην Τσεχία.

Το Εμιράτο του Κατάρ,οποίο κατέχει το 17% της VW και πίεσε να κατασκευαστεί το εργοστάσιο στην Τουρκία κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου καθώς το Εμιράτο αποτελεί ίσως τον πιο πολύτιμο σύμμαχο της Άγκυρας σε μια εποχή κατά την οποία η Τουρκία δυσκολεύεται να βρει φίλους, αλλά όπως αποδεικνύεται στο τέλος όλοι δείχνουν να την έχουν ανάγκη.

Ένας εκπρόσωπος του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen δήλωσε στο Reuters ότι τα σχέδια για την εγκατάσταση ενός εργοστασίου στην Τουρκία δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί αλλά ενισχύεται αυτή η προοπτική.

Το εργοστάσιο θα λειτουργήσει το 2022 ή το 2023 και θα έχει ετήσια δυναμικότητα παραγωγής μέχρι 350.000 μονάδες. Θα παράγονται τα SUV Skoda Karoq και Seat Ateca.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda, Bernhard Maier, δήλωσε τον Μάρτιο ότι η μάρκα θα μπορούσε να πουλήσει 100.000 περισσότερα αυτοκίνητα πέρυσι, αν ήταν εφικτή η  κατασκευή τους όπως αναφέρει το newsauto.gr

Εν τω μεταξύ η Ελλάδα βρίσκεται καν στα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών παρά το γεγονός ότι διαθέτει εξαιρετική γεωγραφική θέση και ανήκει στην ΕΕ.

Όπως βλέπετε τόσο μας υπολογίζουν στην ΕΕ που προτιμούν να επενδύουν σε μια χώρα στην οποία θα επιβάλλουν υποτίθεται… κυρώσεις.

Είναι εύκολο λοιπόν να κατανοήσει κάποιος τι υποστήριξη μπορεί να περιμένει η Ελλάδα σε περίπτωση «θερμού» επεισοδίου με την Τουρκία, γράφει ο Θεόφραστος Ανδρεόπουλος.

Γερμανικό υλικό για τα τουρκικά υποβρύχια

Η Τουρκία εισήγαγε στρατιωτικό εξοπλισμό συνολικής αξίας 184,1 εκατομμυρίων ευρώ από τη Γερμανία τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, καταδεικνύουν κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από το Βερολίνο.

Αυτό σημαίνει ότι η Τουρκία ήταν — μακράν — ο μεγαλύτερος εισαγωγέας γερμανικού στρατιωτικού υλικού, με βάση την απάντηση του ομοσπονδιακού υπουργείου Οικονομικών σε ερώτηση που κατέθεσε στην Μπούντεσταγκ η Σεβίμ Ντάντελεν, βουλευτής του κόμματος Die Linke κουρδικής καταγωγής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιέχει η απάντηση, που περιήλθαν σε γνώση του Γερμανικού Πρακτορείου, οι εξαγωγές αφορούσαν σχεδόν αποκλειστικά «αγαθά για τον τομέα του ναυτικού». Πιθανόν αυτό σημαίνει βασικά υλικό για έξι υποβρύχια τύπου 214, τα οποία ναυπηγούνται στην Τουρκία με τη συμμετοχή της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS).

Η Ντάντελεν χαρακτήρισε τη συνέχιση των παραδόσεων στρατιωτικού υλικού από τη Γερμανία στην Τουρκία «ανεύθυνη» πολιτική. 

«Οι εξαγωγές όπλων στο αυταρχικό καθεστώς της Τουρκίας πρέπει να σταματήσουν, τόσο οι άδειες όσο και οι εξαγωγές οι ίδιες», έκρινε η πολιτικός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Aegean
Tuesday, July 1, 2025

Latest News

Ο ρόλος της Ελλάδας στη νέα γεωπολιτική εποχή

Οι προθέσεις για νέες έρευνες και νέους διαδρόμους φυσικού αερίου - Ο ενεργειακός και συγκοινωνιακός κόμβος της Αλεξανδρούπολης Του Παναγιώτη...

More Articles Like This