Home / Κοινωνια / ΒΑΛΤΕ ΜΠΡΟΣ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ – ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

ΒΑΛΤΕ ΜΠΡΟΣ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ – ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

Υπερσύγχρονα υβριδικά τραίνα φέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την γραμμή Αθήνα-Θεσ/νικη – Καμιά κίνηση για να λειτουργήσει η γραμμή Αλεξ/πολη-Ορμένιο, που θα ζωντανέψει το Λιμάνι μας – Υπάρχει ενδιαφέρον για τον Έβρο;

 

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.Φίλιππος Τσαλίδης στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη για το ypodomes.com. Σημειώνει πως έχει αρχίσει να υλοποιείται το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας σε έμψυχο δυναμικό, χώρους και τροχαίο υλικό.

Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποκαλύπτει πως έχει ξεκινήσει η κατασκευή νέων υπερσύγχρονων τρένων υψηλών ταχυτήτων, υβριδικής τεχνολογίας που θα έρθουν στην Ελλάδα το 2022. Τα τρένα αυτά θα είναι ότι πιο καινούργιο έχει να παρουσιάσει η σιδηροδρομική βιομηχανία στην Ευρώπη και θα κινούνται με ένα συνδυασμό ηλεκτρισμού, ντίζελ και μπαταρίας.

Ενδιάμεσα το 2020, όπως προανήγγειλε ο Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα έρθουν έως 8 πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα για να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο με προϋπόθεση να ολοκληρωθούν τα έργα και να γίνεται τακτική συντήρηση, θα μπορεί να διεξάγεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά.

Ο κ.Τσαλίδης μίλησε για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στα έργα, όπως το ETCS, τα προβλήματα εικόνας και λειτουργίας των σταθμών (κλείνοντας το μάτι για ενδεχόμενη παραχώρησης της λειτουργίας τους), τα θέματα με την υποδομή και τα τρένα του Προαστιακού και προανήγγειλε την πύκνωση δρομολογίων του (σσ του Προαστιακού).

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έκανε γνωστό πως από το 2020 θα ξεκινήσουν διεθνή επιβατικά δρομολόγια, αρχικά μέχρι το Βελιγράδι. Για τις επενδύσεις σε προσωπικό σημείωσε πως ενεργοποιούνται 85 νέοι μηχανοδηγοί και πως υπάρχουν πάνω από 10.000 αιτήσεις για 70 θέσεις προσωπικού κίνησης.

Τέλος αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του έτους η ΕΕΣΤΥ θα συγχωνευθεί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πως θα γίνουν σημαντικές επενδύσεις για να μπορέσει η εταιρεία να έχει σύγχρονα μηχανοστάσια που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Νίκος Καραγιάννης

* * * 

Σημείωση Ε.Θ.

Όλα καλά και ωραία, τα όσα εξήγγειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φίλιππος Τσαλίδης Καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Όμως δεν έκανε την παραμικρή αναφορά για την σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένος Αλεξανδρούπολης με το Λιμάνι της Βάρνας Βουλγαρίας.

Η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, εξ όσων γνωρίζουμε, είναι πλήρως ανακαινισμένη και έτοιμη εδώ και καιρό, για να λειτουργήσει.

Η έλλειψη ηλεκτροκίνησης δεν αποτελεί λόγο για να μην αρχίσει η μεταφορά εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα, στο Αιγαίο, που μπορεί να γίνει και με συμβατικούς συρμούς.

Θυμίζουμε τα λόγια πλοιάρχου του Εμπορικού Ναυτικού, που έλεγε ότι με τα τέλη διέλευσης των Στενών, που πληρώνουμε στην Τουρκία, το καράβι μπορεί να φτάσει μέχρι την Αργεντινή.

Το οικονομικό κίνητρο για την σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Βάρνα, είναι πρόδηλο και οφθαλμοφανές.

Και επειδή χορτάσαμε πια από λόγια χωρίς πράξη, φωνάζουμε για μια ακόμη φορά:

Βάλτε μπρος την γραμμή Αλεξ/πολης-Βουλγαρίας για να ζωντανέψει όχι μόνο το λιμάνι μας, αλλά και ολόκληρος ο Έβρος.

Υπάρχει άραγε πραγματικό ενδιαφέρον για τον ακριτικό τόπο  μας;

Σ.Κ.