9.4 C
Alexandroupoli
Friday, August 1, 2025

Υδατοδρόμιο χρειάζεται η Σαμοθράκη

Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στο ακριτικό μας νησί, για να εξασφαλίσει και μία άλλη μορφή συγκοινωνίας πέραν της (επισφαλούς, όπως έχει αποδειχθεί) ακτοπλοϊκής του σύνδεσης

Το νέο θερμικό πλαίσιο γιά τα υδατοδρόμια τίθεται σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα.

Το νέο πλαίσιο επαναφέρει τη δυνατότητα στους ιδιώτες επενδυτές να επενδύσουν σε υδατοδρόμια και να αποκτήσουν υδατοδρόμια τα ξενοδοχεία πού έχουν δικές τους μαρίνες, όπως και τα ιδιωτικά λιμάνια και οι ιδιωτικές μαρίνες.

- Advertisement -

Παράλληλα επισπεύδεται η διαδικασία των αδειοδοτήσεων, με σημαντικές αλλαγές όπως στον  αριθμό των ατόμων της Επιτροπής επιθεωρήσεως από 9 σε 4 ώστε να γίνονται ταχύτερα.

Η άδεια υδατοδρομίου χορηγείται σε Δημόσιο Φορέα, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, σε ενώσεις προσώπων καθώς και σε φυσικά πρόσωπα.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χορηγείται άδεια ιδρύσεως η άδεια λειτουργίας.

Για υδατοδρόμιο σε λίμνη άδεια χορηγείται αποκλειστικώς με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. 

Η άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου και η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου είναι αορίστου διάρκειας ενώ η άδεια λειτουργίας ανανεώνεται με όμοια απόφαση, κατόπιν προσκομίσεως στο Τ.Ε.Μ. επικαιροποιημένων όλων των νομιμοποιητικών εγγράφων του κατόχου τής άδειας λειτουργίας.

Για την χρηματοδότηση επενδύσεων υδατοδρομίων προβλέπει ότι μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, έφ’ όσον τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 1 του ν. 3894/2010.

Ο φορεύς λειτουργίας καθορίζει τα τιμολόγια των υπηρεσιών, ενώ γιά κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο η εταιρεία υδροπλάνων καταβάλλει τέλος υπέρ του Υπουργείου Μεταφορών ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.

***

Σημείωση Ε.Θ.:

Η Σαμοθράκη νομίζουμε πως θα πρέπει να τύχει προτεραιότητος για την δημιουργία Υδαροδρομίου, για να μπορέσει να διασφαλίσει και μία άλλη μορφή συγκοινωνίας, με Αλεξ/πολη και Καβάλα, πλην της επισφαλούς (όπως έχει αποδειχθεί) ακτοπλοϊκής του σύνδεσης.

Και το μεν υδατοδρόμιο της Καβάλας έχει δρομολογηθεί και έχει λάβει ήδη τις  απαραίτητες άδειες μελετών σκοπιμότητος και περιβάλλοντος.

Με την Αλεξανδρούπολη όμως τί γίνεται;

Πάλι θα αναδειχθούμε, κατώτεροι των περιστάσεων, και τόπος των χαμένων ευκαιριών;

Σ. Κ.

Friday, August 1, 2025

Latest News

«Η Θράκη δεν είναι ούτε “σύνορο”, ούτε “κίνδυνος”, ούτε “ζώνη επιτήρησης”»

Ομιλία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού κατά την τελευταία μέρα εργασιών της Βουλής ενόψει θερινών διακοπών, πραγματοποίησε...

More Articles Like This