Home / Κοινωνια / Γιατί στο εξωτερικό οι εκδρομές των μαθητών του Έβρου;

Γιατί στο εξωτερικό οι εκδρομές των μαθητών του Έβρου;

Πρωταγωνιστούν Βελιγράδι και Βουκουρέστι αντί για Κρήτη και Ρόδο – Τι αναφέρουν Ταξιδιωτικοί Πράκτορες του Έβρου – Εκπλήσσονται από τις επιλογές Καθηγητών και Μαθητών 

      

Η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα! Έχει ιστορία χιλιάδων ετών, συνδυαστικά με όμορφα τοπία.

Κάποιοι λένε πως, δε φτάνει μια ζωή για να την γυρίσει και να την μάθει κάποιος ολόκληρη!

Κι όμως, ενώ δίνεται η «χρυσή» ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν την όμορφη χώρα μας μέσα από τις σχολικές εκδρομές, κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν γίνεται.

Για του λόγου του αληθές, ταξιδιωτικοί πράκτορες που δραστηριοποιούνται στον Έβρο και επικοινώνησαν μαζί μας, δήλωσαν πως… εντυπωσιάζονται από το γεγονός πως καθηγητές (σε πρώτο βαθμό) και μαθητές εκδηλώνουν περισσότερο ενδιαφέρον για προορισμούς του εξωτερικού για τις καθιερωμένες πολυήμερες εκδρομές τους, παρά για κάποιο μέρος της Ελλάδας.

Βελιγράδι και Βουκουρέστι, αντί για Κρήτη ή Ρόδο

Πιο συγκεκριμένα, στις προσφορές που ζητούν από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία τα σχολεία του νομού Έβρου κυριαρχεί το Βελιγράδι, η Βιέννη, η Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι, ενώ δεν υπάρχουν πουθενά στο πλάνο άλλες περιοχές της Ελλάδος, που κάλλιστα είναι αξιόλογες και με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.

Επί παραδείγματι, η Κρήτη ή η Ρόδος αποτελούν ιδανικές επιλογές για σχολικές εκδρομές, αφού και σε φυσικό κάλλος είναι πλούσιες, και έχουν πολλά ιστορικά αξιοθέατα.

Τα ερωτήματα που εγείρονται γι’ αυτές τις επιλογές, είναι πολλά, αφού δεν είναι λίγοι οι μαθητές και οι μαθήτριες που δεν έχουν ιδέα από την Ελλάδα. Δε γνωρίζουν τα βασικά όχι μόνο από την ελληνική ιστορία, αλλά ακόμη και από γεωγραφία. Μιλάμε δηλαδή για γνώσεις βασικές, που είναι απαραίτητες σε κάθε πολίτη αυτής της χώρας.

Οπότε, για ποιον λόγο να δίνεται προτεραιότητα στις εκδρομές προς το εξωτερικό, όταν δεν έχουν προηγηθεί αντίστοιχες εκδρομές στην Ελλάδα; Το Υπουργείο Παιδείας ακούει; Γνωρίζει; Και αν ναι, τι κάνει; Η πατριδογνωσία κρίνεται επιβεβλημένη.

Πέραν τούτων, ακούστηκε και η άποψη ότι ίσως αυτά τα ταξίδια στο εξωτερικό να γίνονται για… χάρη των καθηγητών, οι οποίοι βρίσκουν ευκαιρία για… βόλτα κάπου διαφορετικά, εκτός συνόρων (σενάριο που δεν φαντάζει απίθανο).

Εμείς λοιπόν, ως εφημερίδα, παραθέτουμε όλες τις παραπάνω γνώμες, έχοντας βέβαια και εμείς τελικά την απορία: γιατί να μη δίνεται βαρύτητα πρώτα στην περιήγηση των μαθητών στην όμορφη Ελλάδα μας και ύστερα στις χώρες του εξωτερικού;

Μ.Κ.