9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, June 21, 2025

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο… «ΔΙΧΑΣΜΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΟ ΚΥΠΡΟΥ

Η πεζοδρόμηση της μοναδικής οδού της Αλεξανδρούπολης, που οδηγεί κατ’ ευθείαν στο Λιμάνι, εξακολουθεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης για τις Δημοτικές παρατάξεις

Συνεχίζει να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης εντός – και εκτός- Δημοτικού Συμβουλίου  η οδός Κύπρου, και ο ενδεχόμενος αποχαρακτηρισμός της ως πεζόδρομο. 

Ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Ζαμπούκης έχει πάρει “ζεστά” το θέμα, και ήδη έχει ξεκινήσει επαφές με αρμόδιους φορείς, όπως για παράδειγμα την Τροχαία, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο το άνοιγμα της εν λόγω οδού στα οχήματα, θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κέντρου και την εν μέρει επίλυση του κυκλοφοριακού, το οποίο -με ή χωρίς οδό Κύπρου- ομολογουμένως αποτελεί καθημερινό “πονοκέφαλο” για οδηγούς και πεζούς.

- Advertisement -

Η άποψη της Δημοτικής παράταξης “Πόλη και Πολίτες” και του τέως Δημάρχου Βαγγέλη Λαμπάκη είναι δεδομένη, καθώς επί θητείας του πεζοδρομήθηκε η οδός Κύπρου με τα εγκαίνια και τον αγιασμό του πεζόδρομου να πραγματοποιούνται την Πρωτοχρονιά του 2019. 

Ο Βαγγέλης Λαμπάκης εμμένει στην άποψη ότι ο δρόμος πρέπει να παραμείνει ως έχει, ήτοι πεζόδρομος, καθώς συνδέει την παλιά αγορά της πόλης με το κέντρο της.

 Απαντώντας στους επικριτές του δηλώνει πως το εν λόγω έργο ολοκληρώθηκε μετά από ανάθεση σε ειδικούς μελετητές  – συγκοινωνιολόγους οι οποίοι με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους η πεζοδρόμηση ήταν μόνο προς όφελος των πολιτών.

Η “Λαϊκή Συσπείρωση” έχει εδώ και καιρό, και επανειλημμένα εκφράσει την θέση της, καθώς από την πρώτη στιγμή που η κυκλοφοριακή μελέτη παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, την είχε καταψηφίσει. 

Ο λόγος, ότι η συγκεκριμένη μελέτη δεν λύνει βασικά προβλήματα, τουναντίον, δημιούργησε καινούρια. 

Μάλιστα, οι σύμβουλοι της “Λαϊκής Συσπείρωσης” προτείνουν την επαναφορά στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης, και όλης της παραλίας, όχι μόνο της οδού Κύπρου.

Ο Βαγγέλης Μυτιληνός, επικεφαλής της “Αδέσμευτης Νέας Αυτοδιοίκησης”, σε πιο μετριοπαθείς τόνους υποστηρίζει ότι το δέον είναι να δοκιμαστεί η επαναφορά της οδού Κύπρου στην πρότερη κατάσταση, προτού γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση. 

Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι το θέμα να τεθεί σε διαβούλευση με τους καταστηματάρχες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς και όσους χρησιμοποιούσαν την οδό, όπως είναι για παράδειγμα οι οδηγοί ταξί, μεταφορικές εταιρίες κ.α.

Η παράταξη ΑΝΑΣΑ δηλώνει κάθετα ενάντια στην πεζοδρόμηση της Κύπρου, μη διστάζοντας μάλιστα να την χαρακτηρίσει “αψυχολόγητη ενέργεια” της προηγούμενης διοίκησης, η οποία βρήκε αντίθετη την πλειονότητα της πόλης. 

“Σεβόμενοι την άποψη αυτή θεωρούμε ότι πρέπει να ανοίξει η οδός Κύπρου” δηλώνουν κατηγορηματικά τα μέλη της ΑΝΑΣΑ.

Η “Ενότητα για μια νέα πορεία στο Δήμο Αλεξανδρούπολης” αναφορικά με το θέμα υποστηρίζει πως το κλείσιμο της Κύπρου σε συνδυασμό με το κλείσιμο της Νικηφόρου Φωκά, έχει επιβαρύνει πολύ την κίνηση στο κέντρο της πόλης, καθώς δεν υπάρχει πλέον εύκολη πρόσβαση στην παραλιακή οδό Βασιλέως Αλεξάνδρου, με αποτέλεσμα τα οχήματα να αναγκάζονται να διέρχονται από την κεντρική λεωφόρο Δημοκρατίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους οδηγούς και τους πεζούς. 

Παράλληλα, αναφορικά με την Κύπρου προτείνει μία εναλλακτική λύση, να ανοίξει αλλά μόνο για τα Ι.Χ. οχήματα και μόνο στις ώρες αιχμής.

Τέλος, ο ανεξάρτητος, πλέον, δημοτικός σύμβουλος, Παύλος Μιχαηλίδης, φαίνεται να αμφιταλαντεύεται καθώς όπως εξηγεί, ενώ διαφωνούσε εξ αρχής με την πεζοδρόμηση, δεν είναι σίγουρος ότι το άνοιγμα της Κύπρου θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης αφενός, και αφετέρου, κατά πόσο είναι “σωστό” να χαλάσει και να ξηλωθεί ένα έργο η κατασκευή του οποίου κόστισε χιλιάδες ευρώ.

Νίκος Τσακιρόπουλος

Saturday, June 21, 2025

Latest News

Γιάννος Παπαντωνίου – Ελλάδα 2035 

H χώρα μας είναι σε σταυροδρόμι. Μετά από πολλές προσπάθειες, που κορυφώθηκαν με την ένταξη στην Ευρωζώνη το 2000,...

More Articles Like This