
Οι οδηγοί ερχόμενοι από τις παραλίες στην Αλεξανδρούπολη αγανακτούν με τα κόκκινα φανάρια που ανάβουν κάθε λίγο και λιγάκι – Γκάζι-φρένο-νεύρα και μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης – Υπάρχει εύκολη και φθηνή λύση
Δεν είναι η πρώτη φορά που η εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» ασχολείται με το θέμα αυτό, δηλαδή την αναγκαιότητα σωστής ρύθμισης των φωτεινών σηματοδοτών στους κεντρικούς δρόμους της Αλεξανδρούπολης.
Ειδικότερα, στα φανάρια που ξεκινούν από τον κόμβο του Νοσοκομείου και φτάνουν μέχρι το Αεροδρόμιο Αλεξ/πολης, η ρύθμιση είναι κάκιστη και ουδείς εκ των υπευθύνων φαίνεται να νοιάζεται γι’ αυτό. Πλήρης αδιαφορία, εδώ και καιρό.
Φίλοι αναγνώστες της εφημερίδας μας, που ήρθαν για καλοκαίρι στην πόλη μας από το εξωτερικό, εξέφρασαν έντονα τα παράπονά τους για το πρόβλημα αυτό, που κυριολεκτικά… σπάει νεύρα.
Οι περισσότεροι οδηγοί λοιπόν, ερχόμενοι από τις παραλίες προς τα δυτικά της πόλης (όπως Αγία Παρασκευή, Δίκελλα, κλπ.), αγανακτούν κάθε φορά που τους πιάνει το «κόκκινο», δηλαδή κάθε λίγο και λιγάκι!

Δεν προλαβαίνουν να επιταχύνουν και να αλλάξουν ταχύτητα, και πάλι φρενάρουν γιατί ο σηματοδότης γίνεται κόκκινος! Γκάζι, φρένο συνεχώς, αλλά και μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης. Σκέτη ταλαιπωρία.
«Μα, καλά, ποια φαεινά μυαλά ρύθμισαν έτσι τα φανάρια; Στην Αγγλία ούτε κατά διάνοια υπάρχει αυτή η βλακεία! Τόσο δύσκολο είναι να υπολογίσουν μια μέση ταχύτητα ενός οχήματος, όσο είναι πράσινο το φανάρι και να κρατήσουν την ροή για να είναι συνεχόμενη;», διαμαρτυρήθηκε έντονα φίλος μας.
Αν και κατά το παρελθόν έχουν γίνει επανειλημμένως βαρύγδουπες δηλώσεις από τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ότι «σύντομα θα δούμε όλοι το πράσινο κύμα να εφαρμόζεται στους φωτεινούς σηματοδότες των δρόμων μεγάλης ροής», εντούτοις ουδέποτε είδαμε να γίνεται κάτι…
Η απογοήτευση από τους πολίτες είναι μεγάλη. Κι εμείς οφείλουμε να την εκφράσουμε μέσω της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ».
Επιτέλους λοιπόν: ρυθμίστε σωστά τα φανάρια!!!
Μ.Κ.
Σημείωση Ε.Θ.
Επειδή τα όσα γράφουμε πρέπει να στηρίζονται σε πρακτικές και εφαρμόσιμες βάσεις, ρωτήσαμε γνώστες του θέματος τεχνικούς, που μας είπαν τα εξής:
Το «πράσινο ρεύμα» για τα φανάρια κυκλοφορίας μπορεί να εφαρμοσθεί με δυο τρόπους.
Ο πρώτος είναι ένα καλώδιο που θα συνδέει όλους τους σηματοδότες.
Είναι η παλιά και δαπανηρή λύση, που εφαρμοζόταν παλαιότερα.
Ο δεύτερος και σύγχρονος τρόπος είναι η τοποθέτηση επάνω σε κάθε φανάρι κυκλοφορίας, ενός ηλεκτρονικού αισθητήρα, που θα «συντονίζει» την συχνότητα αφής του «πρασίνου», σε συνδυασμό με το προηγούμενο φανάρι.
Το κόστος είναι πολύ πιο μικρό, καθώς δεν χρειάζεται εκσκαφέςστο έδαφος, κλπ.
Και μία που γίνεται λόγος για τα φανάρια κυκλοφορίας της Αλεξανδρούπολης, επισημαίνουμε την ανάγκη αλλαγής του φαναριών στην διανυκτέρευση του Πάρκου Εγνατίας.
Τόσο το ερυθρό, όσο και το πράσινο φως των φανοστατών, είναι ασθενές και ιδιαίτερα με τον ήλιο απέναντι, δεν μπορούν οι οδηγοί να τα διακρίνουν.
Αυτά υπ’ όψιν των αρμοδίων.
Σ.Κ.