9.4 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 19 Ιανουαρίου, 2021

Η Σιδηροδρομική Εγνατία της Θράκης αποδυναμώνει τον «δρόμου του Μεταξιού»

Η παράκαμψη του Βοσπόρου ενώνει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα τρία λιμάνια της Βουλγαρίας στην Μαύρη Θάλασσα – Η «κόντρα» στο σχέδιο ένωσης Τουρκίας-Πακιστάν-Ιράν-Κίνας

Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Ελλάδας με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα, είναι κομμάτι ενός τεράστιου δυτικού σχεδίου εξοβελισμού της Κίνας από την ΕΕ, ερχόμενο σε αντιστάθμισμα στον περιβόητο σιδηροδρομικό δρόμο του Μεταξιού.

Το σχέδιο της ΕΕ και των ΗΠΑ είναι η σιδηροδρομική ένωση όλων των μεγάλων λιμένων της Ελλάδος (Πειραιάς-Θεσε/νικη-Αλεξ/πολη) με τα λιμάνια της Βαλτικής, σε ένα πλάνο ενάντια στο κινεζικό σχέδιο σιδηροδρομικής ένωσης Κίνας-Πακιστάν-Ιράν-Τουρκίας με στόχο την αγορά της ΕΕ.

Την ίδια στιγμή έχουμε στα υπόψιν και το σχέδιο με την πλωτή σύνδεση Αξιού-Μοράβα-Δούναβη δημιουργώντας μια νέα πλωτή οδό,η οποία  θα ενοποιήσει τον Δούναβη με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω της Σερβίας φτάνοντας στην καρδιά της Ευρώπης.

- Advertisement -

Τα δύο αυτά σχέδια που ετοιμάστηκαν για να αντιμετωπίσουν τον Κινεζικό δρόμο του Μεταξιού και σε συνδυασμό με τον αγωγό φυσικού αερίου EastMedστη Μεσόγειο, προδιαθέτουν ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις σε Βαλκάνια, Τουρκία και Μέση Ανατολή (Κουρδιστάν) να είναι τουλάχιστον ραγδαίες.

Για την σιδηροδρομική ένωση της Ελλάδας με την Βαλτική, Βρυξέλλες και Ουάσιγκτον εδώ και μεγάλο διάστημα επιδιώκουν την μεγαλύτερη συμμετοχή τους, ώστε να μειωθεί η όποια εξάρτηση από τον κινεζικό παράγοντα, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα αναλάβουν δράση μεγάλες εταιρείες από Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και ΗΠΑ.

Ταυτόχρονα όμως, το σχέδιο αυτό, έχει την υποστήριξη και της Ουάσιγκτον για προφανείς γεωστρατηγικούς λόγους.

Η παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου ενώνει με ασφαλέστερο, ανταγωνιστικότερο και ταχύτερο δρόμο τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Βάρνα, Μπουργκάς και Δούναβη) απευθείας με το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, μέσω τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης), θέτοντας εκτός «χάρτη» την Τουρκία.

Υπάρχει ήδη σύμφωνα με πληροφορίες, τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων αμερικανικών οικονομικών κολοσσών που επιδιώκουν τη δημιουργία αυτού του τεράστιου σιδηροδρομικού άξονα, που θα μεταφέρει στην κυριολεξία τα πάντα από τη μία άκρη (Μεσόγειο) στην άλλη άκρη της ΕΕ (Βαλτική).

Προς αυτή την κατεύθυνση έχει αποφασιστεί καταρχάς, η σύσταση διακρατικής επενδυτικής εταιρείας Ελλάδας και Βουλγαρίας, με πιθανή συμμετοχή της Ρουμανίας και άλλων χωρών, που πέρα από την επιτάχυνση των μελετών, θα μπορεί να εξασφαλίσει πηγές χρηματοδότησης, με «πακέτα» της ΕΕ.

Το ίδιο μοντέλο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στις χώρες της Βαλτικής, για το Rail Baltica που ενώνει σιδηροδρομικά μεγάλες πόλεις της Πολωνίας, της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας.

Έτσι οι ΗΠΑ θα διακινούν υγροποιημένο φυσικό αέριο στην ΕΕ, ενώ εκατομμύρια εμπορεύματα θα φορτώνονται σε ελληνικά τρένα με προορισμό την άλλη άκρη της ΕΕ.

Το σχέδιο αυτό θα αλλάξει το ρου των γεγονότων στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, δίνοντας την ευκαιρία για χιλιάδες θέσεις εργασίας τα επόμενα δύσκολα οικονομικά χρόνια.

Όπως γράφει το Pentapostagma.gr, δεν μας αγάπησαν λοιπόν έτσι ξαφνικά οι ΗΠΑ, ή η ΕΕ, απλά η χώρα μας ευρίσκεται στο πιο κομβικό “οικόπεδο” του πλανήτη εν μέσω Τριών ηπείρων, κάτι το οποίο οφείλουμε να εκμεταλλευθούμε ταχύτατα τα επόμενα χρόνια για να σώσουμε την ασθμαίνουσα ελληνική οικονομία ειδικά την περίοδο μετά την πανδημία.

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Φοροελαφρύνσεις ζητούνται για τους πλημμυροπαθείς

Να ανασταλεί η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατοίκων του Έβρου που υπέστησαν ζημίες, ζητά ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου...

More Articles Like This