9.4 C
Alexandroupoli
Σάββατο, 31 Ιουλίου, 2021

Erasmus+: Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης στη Γρανάδα της Ισπανίας

Mε συντονιστή φορέα την ΔΙΔΕ Έβρου και συμμετέχοντες σχολεία του Ν. Έβρου

Στις πολλαπλές κοινωνικές απαιτήσεις της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινότητας η εκπαίδευση, πυλώνας δόμησης κι ενίσχυσης των μαθησιακών και κοινωνικοποιητικών λειτουργιών, σε πείσμα των καιρών και της τροχοπέδης που θέτουν απρόσμενοι εξωγενείς παράγοντες, συνεχίζει το έργο της, αναπροσαρμόζει το ρόλο της, διευρύνει τη δυναμική της, εξελίσσεται και αναζητά διεξόδους και συνεργασίες με κρατικούς και ευρωπαϊκούς φορείς που εγκλιματίζουν στα νέα δεδομένα προάγοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα. Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια αυτή κρατικοί φορείς, όπως το Ι.Κ.Υ., προωθούν τη συμμετοχή των σχολείων σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα Κινητικότητας Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης (Erasmus+) για λόγους επιμορφωτικούς και ανταλλαγής πρακτικών με σχολικές μονάδες του εξωτερικού σε ποικίλα θέματα, με επίκεντρο τον μαθητή και απώτερο στόχο τη διερεύνηση και ανάδειξη των γνωστικών, πνευματικών και κοινωνικών του δεξιοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου ενεργώντας ως Συντονιστής συνεργάστηκε με 6 σχολεία του νομού μας, υπέγραψε Σύμβαση με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) και υλοποίησε Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης με θέμα «Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές με τη χρήση ψηφιακών φορητών συσκευών στην εκπαίδευση μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, νεοαφιχθέντων μεταναστών και προσφύγων»  και κωδικό αριθμό 2019-1-EL01-KA101-061198. Ο προγραμματισμός προέβλεπε δύο κινητικότητες: την πρώτη στη Γρανάδα της Ισπανίας που πραγματοποιήθηκε από τις 07-10-2019 έως και τις 11-10-2019 και τη δεύτερη στην Κρακοβία της Πολωνίας, η οποία δεν προχώρησε λόγω των συνθηκών της πανδημίας covid-19. Στην κοινοπραξία συμμετείχαν παράλληλα με τη ΔΙΔΕ Έβρου και εκπρόσωπό της τον πρώην Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αποστολακούδη Στέργιο, το 1ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης που εκπροσωπήθηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Βαγή Φωτεινή και την εκπαιδευτικό κ. Τζεντέμη Κωνσταντίνα, το 2ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης  με εκπρόσωπο την εκπαιδευτικό κ. Φούρναρη Βασιλική, το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Αλεξανδρούπολης με εκπροσώπους τον Υποδιευθυντή κ. Σακαλή Αναστάσιο και τον εκπαιδευτικό κ. Κοτζιάκαλφα Παράσχο, το Γυμνάσιο Φερών με τη Διευθύντρια κ. Αθανασάκου Πηνελόπη, το Γυμνάσιο Σουφλίου με τον Διευθυντή κ. Κωνσταντινίδη Πέτρο και το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Σουφλίου με εκπροσώπους τη Διευθύντρια κ. Ξανθοπούλου Ειρήνη και τον εκπαιδευτικό κ. Καμαργιάννη Πασχάλη.

Το θέμα της επιμόρφωσης προέκυψε από την παρατήρηση κι εκτίμηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Διευθυντών και εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων για την ολοένα αυξανόμενη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία που -δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών ήδη από την αρχή του 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού- αποδείχτηκε προφητική και τη σύνθεση των σχολείων του νομού μας σε μεγάλο ποσοστό από μαθητές που διαμένουν σε απομακρυσμένους ορεινούς οικισμούς, καθώς και μετανάστες, πρόσφυγες και μουσουλμάνους μαθητές στοχεύοντας -μεταξύ άλλων- στη διευκόλυνση της ενσωμάτωσής τους στο σχολικό περιβάλλον με την απόκτηση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της ενίσχυσης του ψηφιακού τους γραμματισμού.

- Advertisement -

Ο σχεδιασμός της δράσης πραγματοποιήθηκε από τον φορέα αποστολής σε συνεργασία με το Ι.Κ.Υ και τον φορέα υποδοχής Movidea και επικεντρώθηκε στην παρακολούθηση προγραμμάτων (Hacer, Patin, Tengo Una Opprtunidad κ.α.) και τη συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια βάσει αυτών, με έμφαση στην ενδυνάμωση ικανοτήτων και την απόκτηση γνώσεων σε μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες, ικανές να βελτιώσουν τη φυσική και ψυχοσυναισθηματική τους εξέλιξη μέσω της εναλλακτικής κοινωνικής-εκπαιδευτικής διάστασης για την ενσωμάτωσή τους στο περιβάλλον του σχολείου που παρέχει ο ψηφιακός γραμματισμός.  Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με κωδικούς πρόσβασης στους Η/Υ του φορέα υποδοχής παρακολούθησαν εικονικά μαθήματα εκμάθησης ισπανικής γλώσσας για αλλοεθνείς διαβαθμισμένης δυσκολίας, παιχνίδια άσκησης μνήμης, ανάπτυξης αυτοπεποίθησης και καλλιέργειας της ενσυναίσθησης, που στοχεύουν στην σταδιακή ανάπτυξη και απόκτηση ποικιλίας δεξιοτήτων πνευματικών, κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών. Παράλληλα, οι εκπαιδευόμενοι παρακολούθησαν σε αίθουσα διδασκαλίας και σε διάταξη στρογγυλής τραπέζης μετανάστες μαθητές που προετοιμάζονταν με τη βοήθεια ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέματα γνώσεων και δεξιοτήτων για την κυκλοφορία τους στην πόλη, τη σωματική υγιεινή, τις πρώτες συστάσεις στη χώρα υποδοχής.

Αξιολογώντας τη συμβολή των εξειδικευμένων προγραμμάτων ψηφιακού αλφαβητισμού προσεγμένη, βοηθητική και προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες των προσφύγων και μεταναστών μαθητών και επιβεβαιώνοντας μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο Ave Maria Casa Madre στη Γρανάδα και στο αναγνωρισμένο συγκρότημα των κτισμάτων της Alhambra ως το πιο σημαντικό παράδειγμα ισλαμικής αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη – πολιτιστική κληρονομιά της Unesco από το 1984- την αξία της πολυφωνικότητας και της συνύπαρξης των πολιτισμών υπό τη σκέπη της εκπαίδευσης προσανατολισμένης στην ενσωμάτωση των προσφύγων και μεταναστών μαθητών προερχόμενων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ξεκινήσει τις δραστηριότητες και λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές των αποκτηθέντων εμπειριών και γνώσεων για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων τους και εφαρμογή αυτών προς όφελος του μαθητικού δυναμικού τους.

ΕΛΑΝΚΟ

ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Latest News

Πρώτος ο ναυταθλητικός όμιλος Αλεξανδρούπολης

Στην κατάκτηση Χρυσών Μεταλλίων, σε όλες τις κατηγορίες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, ανάμεσα στις Περιφερειακές Ομάδες της χώρας - Απολογισμός...

More Articles Like This