9.4 C
Alexandroupoli
Thursday, June 19, 2025

Πομάκοι …Αγ(χ)ριάνες

Μια παρασιωποιημένη και διαστρεβλωμένη ιστορική πραγματικότητα

** Α **

– Στην ορεινή περιοχή της οροσειράς της Ροδόπης, στους νομούς Ξάνθης, Ροδόπης και σε τμήμα του Εβρου, κατοικούν οι Πομάκοι, μια φυλετική ομάδα, που για χρόνια έγινε το μήλον της… “έριδος “, για την… απορρόφηση της και ένταξη της σε ξένο γεννητικό DNA.

Είναι γνωστοί οι εξισλαμισμοί… πειθούς και βίας, των πληθυσμών, των χριστιανικών πληθυσμών, του ελλαδικού χώρου, όπου περιλαμβανόταν και η εκτεταμένη γεωγραφική περιοχή της Θράκης.

- Advertisement -

– Στις ορεινές και απόμακρες και απομονωμένες βουνοκορφές της Ροδόπης, από την αρχαιότητα, κατοικούσαν διάφορα θρακικά φύλα που είναι καταγεγραμμένα ιστορικά.

Μεταξύ αυτών ήταν και οι ΑΓΡΙΑΝΕΣ ή ΑΧΡΙΑΝΕΣ.

Μία σκληραγωγημένη φυλή, που όπως καταγράφει ο Ρωμαίος ιστορικός Κόιντος Κούρτιος Ρούφος, στην εκλαϊκευμένη ιστορία του, του ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, τους ενέταξε στο πολεμικό του δυναμικό ως μοναδικούς και εξαίρετους έφιππους τοξότες.

Μέσα στις σελίδες του περιγράφει την δυναμική και αποτελεσματική πολεμική συνεισφορά τους στις μάχες.

– Με το πέρασμα των αιώνων, οι ανάγκες επιβίωσης σε ένα απόμακρο και απομονωμένο τόπο, η αναγκαστική επαφή με τα κοντινά σλαβικά φύλα, τους μετέστρεψε την γλώσσα, με την εισδοχή και υιοθέτηση σλαβικών όρων, που αν και παρεφθαρμένοι αποτέλεσαν την καθομιλουμένη στις συναλλαγές, που μεταφέρθηκε ως γλώσσα του… σπιτιού.

– Οι Βούλγαροι με την κατακτητική τους διαδρομή, υπέταξαν και αυτήν την αγέρωχη φυλή και θέλησαν να την εντάξουν στο… νέο φυλετικό δένδρο, που εστερείτο στέρεων ριζών.

Πολλές οι φυλετικές βιαιότητες που υπέστησαν για τον αναγκαστικό εκβουλγαρισμό τους και πολλές οι αντιδράσεις τους στην προοπτική αυτή, που συνοδευόταν από πόνο, δάκρυ, αίμα και θάνατο.

Στις αρχές του 18ου αιώνα, οι ΑΓΡΙΑΝΕΣ προύχοντες, για να αποφύγουν τον σωματικό τους αφανισμό, παρουσιάστηκαν στην Φιλιππούπολη στον Τούρκο διοικητή και ζήτησαν την προστασία του.

Αυτός τους είπε ότι ως χριστιανοί που είναι δεν μπορεί να επέμβει σε σοβαρό επίπεδο.

– Στην απελπισία τους, δέχτηκαν να εξισλαμισθούν, πράγμα που έγινε αμέσως με πρώτους αυτούς που σε πανηγυρική τελετή υπέστησαν το… σουνέτ… ομαδική περιτομή.

Επέστρεψαν στα χωριά τους με μουσουλμάνους ιερωμένους και άρχισε η ομαδικά και οργανωμένη ένταξη στην νέα θρησκεία, που κράτησε κάποια χρόνια.

Η θρησκευτική …εξόρμηση… ισοπέδωσε κάθε οικοδομικό στοιχείο της χριστιανικής θρησκείας, που ήταν διασκορπισμένο σε ολόκληρη την ορεινή Ροδόπη.

Από τότε, συναντάς πλέον ερείπια εκκλησιών, παρεκκλησιών που ισοπεδώθηκαν σε μία κατεδάφιση του θρησκευτικού παρελθόντος.

– Στο διάβα των χρόνων όμως, οι βουλγάρικες πιέσεις επί των πληθυσμών αυτών συνεχίστηκαν και μετά την δημιουργία του βουλγάρικου κράτους εντάθηκαν με σκοπό την φυλετική τους εξαφάνιση.

Πολλές οι αντιδράσεις των εξισλαμισθέντων και η προσφυγή για προστασία όπου ήταν δυνατόν.

Μετά την πτώση της χιτλερικής Γερμανίας και την εγκαθίδρυση του κομμουνισμού στην Βουλγαρία, οι πιέσεις έφθασαν σε ύψιστο επίπεδο.

Στα ονόματά τους προστέθηκε η κατάληψη ωφ, που υποδήλωνε την βουλγάρικη καταγωγή.

– Από το 1945 σε κοινή απόφαση και πορεία αντιπρόσωποι των ΑΓΡΙΑΝΩΝ-ΠΟΜΑΚΩΝ της Ελλάδας και Βουλγαρίας στράφηκαν προς την Ελλάδα και ζήτησαν να ενταχθούν στον εθνικό κορμό της, ως πιό κοντά ευρισκόμενοι φυλετικά.

Εδώ σας μεταφέρω τις ενέργειές τους για τον σκοπό αυτό.

– Στις 5 Σεπτεμβρίου 1946, εξαμελής επιτροπή Πομάκων, από Δράμα, Καβάλα και Ξάνθη, που την αποτελούσαν οι Χαμντί Χουσεϊν, Φαχμή Πομάκ, Χακή μπέϋ Σουλεϊμάνογλου Έλληνες υπήκοοι και οι Σουλεϊμάνωφ Σπαχή εφέντης, Αχμέτ Μουσταφά Γιουσούφωφ, και Τεφκή Χαλήλωφ Γκάτιεφ Βουλγάρων.

Η επιτροπή αυτή είχε την εξουσιοδότηση των κοινοτήτων των Πομάκων του βουλγαρικού εδάφους με σκοπό να επισκεφτούν, τους αντιβασιλέα, τον προεδρεύοντα της κυβέρνησης, τον υπουργό των Εξωτερικών, τους αρχηγούς των κομμάτων και τους πρεσβευτές των συμμάχων, για να εκθέσουν τις διώξεις σε βάρος τους από τους Βουλγάρους, που υφίσταντο και την φυσική τους εξόντωση που συντελείτο και να ζητήσουν την υποστήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης. Ζήτησαν την ενσωμάτωση τους στην Ελλάδα, όπου ζουν οι Πομάκοι.

Μέρος της επιτροπής πήγε στο Παρίσι για να εκθέσει στα μέλη της Διάσκεψης Ειρήνης, τον ζωηρό πόθο των Πομάκων να ενσωματωθούν στην Ελλάδα.

– Μετά την συνάντηση με τον υπουργό Εξωτερικών Στέφανο Στεφανόπουλο στις 31 Αυγούστου του 1946, αυτός δήλωσε…**

Η έκκληση των Πομάκων της Βουλγαρίας, να ενσωματωθούν στην Ελλάδα, ήταν ζήτημα παλιό από το 1918, που ζητούσαν να περιληφθούν στο ελληνικό κράτος, όπου υπήρχε, ελευθερία, ισοπολιτεία και δικαιοσύνη, αλλά ο πόθος του δεν είχε τύχη και δεν εκπληρώθηκε. Η επιμονή τους στο αίτημα αυτό, αποδεικνύει ότι, αισθάνονται την ανάγκη να ενσωματωθούν στο ελληνικό κράτος, γιατί οι διωγμοί που υφίστανται στην Βουλγαρία, είναι πρωτοφανείς, όπως μαρτυρεί το ρεύμα των προσφύγων που καταφεύγει συνεχώς στο ελληνικό έδαφος.

– Περιγράφουν με τα πιό μελανά χρώματα την τρομοκρατία που υφίστανται στη Βουλγαρία.

** Πρόκειται να λάβει σάρκα και οστά ο χάρτης του Ατλαντικού, δεν έχουμε καμμιά αμφιβολία ,ότι το αίτημα των Πομάκων θα ικανοποιηθεί. Η Ελλάδα θα είναι ευτυχής να τους συμπεριλάβει μεταξύ των πολιτών της.

Αλλωστε, οι 50.000 Πομάκοι που κατοικούν στην Ελλάδα, αποδείχτηκαν μέχρι τώρα φιλόνομοι, εργατικοί και γενικά άριστοι πολίτες.

Οι Πομάκοι της Βουλγαρίας υπολογίζονται σε 270 -300.000 , κάτοικοι, που η Ελλάδα διεκδικεί ως ζώνη ασφαλείας, ενώπιον του Συνεδρίου Ειρήνης.**

** Ο ηγέτης των Πομάκων της Ελλάδας, πρώην βουλευτής Ροδόπης στην ελληνική Βουλή Χαμδή Χουσεϊν Φεχμή, εξουσιοδοτημένος από τους ομοεθνείς τους, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Βουλγαρία, την 29 Αυγούστου δήλωσε στην Καβάλα στους αντιπροσώπους του τύπου, ως εκπρόσωπος των Πομάκων ότι… ως εξουσιοδοτημένος με ψηφίσματα των κοινοτήτων μας, πιστεύω ότι τώρα το Συνέδριο Ειρήνης, που θα κρίνει την τύχη διαφόρων λαών, έφτασε η στιγμή να ζητήσουμε , βάση της αρχής της αυτοδιάθεσης των λαών και του Χάρτη του Ατλαντικού, την απελευθέρωση των αδελφών μας Πομάκων, των παραμεθορίων περιοχών προς την Ελλάδα περιοχών της Βουλγαρίας, που στενάζουν κάτω από βαρύ ζυγό.

– Τις τελευταίες μέρες έλαβα γνώση τις πράξεις του βούλγαρου πράκτορα και προδότη του εθνικού αγώνα για την ελευθερία μας Χουσεϊν Αλή Εφσόλεφ, που δημοσιεύτηκαν στην των Παρισίων ΟΡΝΤ.

Ο εξωμότης αυτός και μίσθαρνο όργανο των Βουλγάρων, που αποκήρυξαν και αυτοί οι συγγενείς του, ακόμη υποστηρίζει την καταπληκτική άποψη… ότι οι Πομάκοι είναι ακραιφνείς Βούλγαροι.

Θα ήταν περιττό να διαψευσθεί ο τελείως αυτός ψευδής ισχυρισμός!!!

– Ως γνωστόν οι Πομάκοι αποτελούν τον αρχαιότατο λαό, που κατοικεί στην περιοχή, πολύ πριν εμφανιστούν οι Βούλγαροι, σ’ αυτήν και ουδεμία σχέση έχουν με αυτούς οι Πομάκοι, που ασπάστηκαν τον ισλαμισμό και έζησαν επί μακρούς αιώνες με τους Ελληνες, σε πνεύμα αδελφοσύνης και συμμετείχαν με αυτούς σε κοινούς αγώνες κατά των Βουλγάρων επιδρομέων.

Στο άρθρο αυτό, ο προδότης ζητά την προσάρτηση της Δυτικής Θράκης στην Βουλγαρία.

– Οι Βούλγαροι έχουν την εντύπωση ότι τον πόλεμο δεν τον κέρδισαν τα Ενωμένα Εθνη, αλλά ο Άξονας. Δεν εξηγούνται αλλιώς οι θρασύτατες αυτές αξιώσεις του αμαρτωλού δορυφόρου του Άξονα, έναντι της ηρωϊκής Ελλάδας και ζητούν την υποδούλωση της ελληνικότατης αυτής επαρχίας της Ελλάδας. Εμείς οι Πομάκοι, ζούμε στην Ελλάδα, ευτυχείς, υπό καθεστώς πλήρους ισοπολιτείας και ελευθερίας και εργαζόμαστε ελεύθερα και ασκούμε τα θρησκευτικά μας καθήκοντα.

– Είμαστε ελεύθεροι να διατηρούμε τα μουσουλμανικά μας ήθη και έθιμα, να μιλούμε την γλώσσα μας, να έχουμε οποιοσδήποτε πολιτικές πεποιθήσεις και να πολιτευόμαστε με οποιοδήποτε κόμμα.

– Αντιθέτως στην Βουλγαρία, κατά πληροφορίες, καθημερινά, από τους καταφεύγοντες στην Ελλάδα, από την Βουλγαρία, πρόσφυγες, μας λένε ότι οι αδελφοί μας στενάζουν κάτω από απάνθρωπο βουλγάρικο ζυγό.

– Οι Πομάκοι της Βουλγαρίας, υποβάλλονται σε καταναγκαστική εργασία κατά δεκάδες χιλιάδες στα τάγματα εργασίας τα ντούρταβακ.

Ξυλοκοπούνται και υποσιτίζονται, τους κλείνουν τα τζαμιά, τους απαγορεύουν την άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων.

Υποχρεώνουν τα παιδιά να γράφονται σε βουλγάρικα σχολεία και επιβάλλουν ειδικές βαρύτατες φορολογίες στις περιουσίες τους. Τέλος υποχρεώνουν τους νέους να γράφονται στο κομμουνιστικό κόμμα της Βουλγαρίας και τους γεροντότερους στο αγροτικό κόμμα.

Στην πραγματικότητα όμως, όσοι δεν γράφονται χαρακτηρίζονται αντιδραστικοί, δέρνονται, φυλακίζονται, εκτοπίζονται.

Οι προσπάθειες τους για τον εκβουλγαρισμό φτάνουν μέχρι της προσθήκης βουλγαρικών καταλήξεων.

– Απόδειξη αυτού είναι και το όνομα του Πομάκου που συνοδεύει την βουλγαρική αντιπροσωπεία στο Παρίσι Εφσόλεφ.

Καθημερινά φτάνουν στην Ελλάδα, από την Βουλγαρία Πομάκοι για να αποφύγουν την ψυχρή καταπίεση και διασκορπίζονται σε διάφορα ελληνικά χωριά της παραμεθορίου περιοχής..

Εμείς οι Πομάκοι της Ελλάδας, έχουμε οδυνηρές αναμνήσεις της πρόσφατης τυρρανικής κατοχής των Βουλγάρων στην Βόρεια Ελλάδα.

– Για τους λόγους αυτούς, οι Πομάκοι που κατοικούν κατά πυκνότητα τις παραμεθόριες, προς την Ελλάδα, βουλγάρικες περιοχές ζητούν με ψήφισμα τους, την απελευθέρωση τους από τον βουλγάρικο ζυγό και την ενσωμάτωση τους στις περιοχές, που κατοικούν στην Ελλάδα, γιατί την θεωρούν ως πατρίδα τους.

Το δικαίωμα αυτό το διεκδικούμε, βάσει της αρχής , της αυτοδιάθεσης των λαών και του Χάρτη του Ατλαντικού.

Οι Βούλγαροι που κατοικούν την πομακική περιοχή, αποτελούν μειοψηφία, ανάξια λόγου.. Απευθυνόμαστε ως εκ τούτου στο Συνέδριο της Ειρήνης, για δίκαιη απόφαση και προσβλέπουμε με εμπιστοσύνη.***

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΕΥΣΤΡ. ΝΑΖΛΗΣ

Υποστράτηγος ΕΛ.ΑΣ ε.α.

Αντιπρόεδρος Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού

Thursday, June 19, 2025

Latest News

Ένα Καλοκαίρι γεμάτο δροσιά!

Αναλυτικά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Αλεξανδρούπολη     Ένα καλοκαίρι γεμάτο δροσιά, κέφι, μουσική, θέατρο και χορό θα...

More Articles Like This