Ασφυκτιά η Αλεξανδρούπολη από την έλλειψη χώρων στάθμευσης – Τα Δίκυκλα εξεδίωξαν τα Ι.Χ. – Οι όροι για την ίδρυση Σταθμών για Μοτοποδήλατα, Ποδήλατα και Μοτοσυκλέτες
Θα γεμίσουν πάλι οι δρόμοι της Αλεξανδρούπολης, την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, από τα αυτοκίνητα των ξένων και δικών μας επισκεπτών, καθώς η πόλη μας ανήκει πλέον στους δημοφιλείς Τουριστικούς προορισμούς.
Τα ρεπορτάζ της Εφημερίδος μας, για πληρότητα κρατήσεων στα Ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης που αγγίζει το 90%, επιβεβαιώνονται πλήρως.
Οι κρατήσεις έχουν γίνει, κυρίως από πολίτες της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, που θα έλθουν στην πόλη μας οδικώς, με τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους.
Το ίδιο θα κάνουν και οι Τούρκοι επισκέπτες μας.
Προβλέπουμε λοιπόν ότι τις ημέρες των Εορτών, η Αλεξανδρούπολη θα αντιμετωπίσει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα εξ αιτίας της έλλειψης χώρου πάρκινγκ για τα Ι.Χ. Αυτοκίνητα.
Και αυτό γιατί οι Δήμαρχοί μας, νοιάστηκαν μόνο για την χάραξη ποδηλατοδρόμου μέσα στο κέντρο της πόλης, (απ’ όπου περνούν ελάχιστα ποδήλατα το 24ωρο, ειδικά τον χειμώνα) ενώ από το στένεμα του πλάτους των οδών, η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται με συνεχή μποτιλιαρίσματα, κάθε λίγο και λιγάκι.
Παράλληλα, τα μηχανάκια με τη συνεχή αύξησή τους, έχουν κυριολεκτικά εκδιώξει τα Ι.Χ. από χώρους στάθμευσης.
Τα μοτοποδήλατα είναι ένα σύγχρονο και φθηνό μέρος μετακίνησης, αλλά δυστυχώς η κίνηση-στάθμευσή τους, γίνεται χωρίς κανόνες.
Δεν είναι λίγοι οι χρήστες που παρκάρουν άναρχα το δίκυκλό τους σε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, στερώντας πολύτιμο χώρο, ενώ δημιουργούν και γρατζουνίσματα.
Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί;
Διαβάστε τα παρακάτω:
* * *
Οι όροι ίδρυσης Σταθμών Δικύκλων
Τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας σταθμών μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων, αλλά και ποδηλάτων, ως ανεξάρτητες εγκαταστάσεις ή ως συμπληρωματικές εντός άλλων εγκαταστάσεων, καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο χώρος μπορεί να είναι κλειστός, στεγασμένος εντός κτιριακής εγκατάστασης, στεγασμένος μερικώς και ανοικτός από μία ή περισσότερες πλευρές, υπαίθριος με ή χωρίς χρήση σκιάστρου, οποιοσδήποτε συνδυασμός των ανωτέρω χώρων.
Η χωροθέτηση των σταθμών γίνεται σε περιοχές όπου επιτρέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις περί χρήσεων γης και με τους όρους που περιγράφονται στη συγκεκριμένη απόφαση.
Κάθε σταθμός, στην είσοδο και την έξοδο, πρέπει να φέρει κατάλληλη σήμανση, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των πεζών και η οδική ασφάλεια κατά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων προς και από τον σταθμό, όπως επίσης και ηλεκτροφωτισμό.
Η απόφαση ορίζει επίσης τις τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στις ελάχιστες διαστάσεις των θέσεων στάθμευσης και τις κλίσεις στην επιφάνεια των σταθμών, τις στροφές και την περιοχή των ελιγμών για τη στάθμευση των δικύκλων.
Οι ενδεικτικές διαστάσεις των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων που λαμβάνονται υπόψη είναι μήκος 1,80 μ και πλάτος 0,80 μ. για μοτοποδήλατο και μήκος 2,30 μ. και πλάτος 1,40 μ. για μοτοσικλέτα.
Επίσης, προβλέπεται οριζόντια σήμανση οδοστρωμάτων και κατακόρυφη σήμανση με πινακίδες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Οι υποψήφιοι εκμεταλλευτές των σταθμών μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων, οφείλουν να προβούν σε αναγγελία έναρξης λειτουργίας σταθμού ιδιωτικής χρήσης, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, ενώ οι σταθμοί που έχουν δραστηριοποιηθεί πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας Απόφασης οφείλουν να συμμορφωθούν με τις διατάξεις αυτής εντός δέκα οκτώ (18) μηνών από τη δημοσίευσή της.
* * *
Σημείωση Ε.Θ.:
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κ. Γιάννης Ζαμπούκης, με την ενημέρωση που του δίνουμε, θα θελήσει να ασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Για να γίνει η όμορφη πόλη μας, ακόμα καλύτερη και πιο λειτουργική.
Σ.Κ.