Είναι συμπτώσεις, οι τόσες συμπτώσεις μαζί, που οδήγησαν στην τραγική καταστροφή με 57 νεκρούς στα Τέμπη;

Διαβάζω σήμερα ότι ο εγκληματικά ανεύθυνος σταθμάρχης, αντίθετα με όσα είπε στην ανάκριση, είχε κάνει 84 χαράξεις γραμμής, προηγούμενες μέρες/νύχτες, αλλά όχι τη νύχτα της τραγωδίας.
«Είναι δεδομένο ότι ο Βασίλης Σαμαράς ολοκλήρωσε 84 φορές το πρωτόκολλο της αυτόματης χάραξης για τη διευθέτηση των συρμών στον τομέα ευθύνης του. Για κάποιο λόγο, που παραμένει άγνωστος έως σήμερα, ο Βασίλης Σαμαράς πήρε την απόφαση να κατευθύνει τα τρένα χειροκίνητα, παρακάμπτοντας τον τοπικό πίνακα σηματοδότησης που είχε στη διάθεσή του. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής ήταν η φριχτή καταστροφή στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς».
Kι εδώ, το αυθόρμητο, ενστικτώδες ερώτημα: Γιατί ενώ το είχε κάνει, το ήξερε, δεν το έκανε εκείνη τη νύχτα; Μήπως ψάχνουμε σε λάθος κατεύθυνση περί δυστυχήματος;
Στη συνέντευξή μου στο iefimerida, διατύπωσα τα εξής:

«Με ξεπερνούν οι πολλαπλές διαβολικές συμπτώσεις μαζί. Σύμπτωση το τριήμερο της επιστροφής τόσων φοιτητών στη Θεσσαλονίκη με το αντίστοιχο τριήμερο των “σταθμαρχών” που, για να μην το χαλάσουν, φόρτωσαν τη βάρδια στον άσχετο; Σύμπτωση που ο άπειρος αυτός σταθμάρχης δεν ήξερε να χαράξει γραμμή στον πίνακα και ότι οι δυο άλλοι που όφειλαν να είναι μαζί του, πήγαν για σουβλάκια; Σύμπτωση ότι ξεχάστηκε ένα κλειδί ανοιχτό; Σύμπτωση ότι δεν τηρήθηκαν τα τυπικά της “αναγγελίας”, όπότε και ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός θα έπρεπε να έχουν αναφέρει σαφώς και ευκρινώς τη “γραμμή της καθόδου” (αντί για “φεύγω” — “φεύγεις”), ώστε έτσι να φαινόταν αμέσως το λάθος; Σύμπτωση που ο εγκληματικά άπειρος σταθμάρχης δεν είχε δει επί 10 λεπτά στον πίνακα τη γραμμή από όπου ανέβαινε το 62; Τόσες πολλές “συμπτώσεις” μαζί, δεν είναι πια συμπτώσεις αλλά η τέλεια καταιγίδα».
Νίκος Μαστοράκης