9.4 C
Alexandroupoli
Wednesday, July 23, 2025

Έτοιμο το «ΣΔΙΤ» για συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος

Προτεραιότητα δίνεται στον άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο – Άμεσες παρεμβάσεις

Εάν και πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εξαγγελθεί η αύξηση της ετήσιας κρατικής επιδότησης από τα 45 εκατ. στα 75 εκατ., σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο ΟΣΕ θα λαμβάνει 95 εκατ. έως (τουλάχιστον) το 2025, με προοπτική το 2027.

Η αύξηση της ετήσιας επιδότησης προήλθε από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και έπειτα από πιέσεις που ασκήθηκαν από τον Οργανισμό, ο οποίος – σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς – αντιμετώπιζε δυσκολίες, ακόμα και για την προληπτική συντήρηση της γραμμής, λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης.

Η αύξηση της ετήσιας επιδότησης στα 95 εκατ., δημιουργεί έναν «κουμπαρά» σχεδόν 30 εκατ. για έργα άμεσης συντήρησης του δικτύου, κυρίως για έργα υποδομής, με τον ΟΣΕ να προκηρύσσει επιμέρους μικρές εργολαβίες.

- Advertisement -

«Έτοιμο» το ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του δικτύου της Βορείου Ελλάδας

«Έτοιμο» εμφανίζεται το πρώτο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του δικτύου της Βορείου Ελλάδας.

Το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, με τον ΟΣΕ να προγραμματίζει την προκήρυξη 3 ΣΔΙΤ για την ανάταξη του υπάρχοντος δικτύου.

Το πρώτο ΣΔΙΤ, το οποίο αφορά το δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, ενδέχεται να ανέλθει στα 365 εκατ., έπειτα από αναθεωρήσεις. 

Εάν δεν σημειωθούν εκπλήξεις, το ΣΔΙΤ θα προκηρυχθεί στα τέλη του 2023 και θα είναι χρονικής διάρκειας 15+5 ετών.

Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, το ΣΔΙΤ αυτό θεωρείται κρίσιμο, λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων και την «πίεση» που ασκείται στην ελληνική πλευρά για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, τόσο προς τον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, όσο και στον άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Σε επόμενη φάση και εφόσον στεφθεί από επιτυχία ο πρώτος διαγωνισμός, θα προκηρυχθούν τα άλλα δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

Φώτης Φωτεινός

metaforespress.gr

Wednesday, July 23, 2025

Latest News

Ώρα μηδέν για τη διαχείριση των υδάτων στον Έβρο

«Πολυδιάστατο το ζήτημα - Χρειάζεται σχέδιο, εμπιστοσύνη και υπευθυνότητα», δηλώνει ο Πρύτανης του ΔΠΘ, Φώτης Μάρης Την πολυπλοκότητα της διακρατικής διαχείρισης των υδάτων,...

More Articles Like This