Ο Βουλευτής Ξάνθης του ΠΑΣΟΚ, Μπουρχάν Μπαράν, παίρνει θέση για το προκλητικό πάρτι σε ιστορική Ορθόδοξη Εκκλησία της Σμύρνης – «Τέτοιες πράξεις είναι απερίφραστα καταδικαστέες»

Σε ανάρτηση προέβη ο βουλευτής Ξάνθης με το ΠΑΣΟΚ, Μπουρχάν Μπαράν, σχετικά με το προκλητικό πάρτι με ηλεκτρονική μουσική σε ορδόδοξη εκκλησία στη Σμύρνη.
Ο βουλευτής αναφέρει πως μια τέτοια εκδήλωση προκαλεί μόνο θλίψη και οργή, ενώ καταδίκασε τέτοιες προσβλητικές ενέργειες σε ιστορικά μνημεία.
Σε ανάρτησή του ο Μπουρχάν Μπαράν, αναφέρει:
* * *
«Η εκδήλωση ηλεκτρονικής μουσικής η οποία έλαβε χώρα στην ορθόδοξη εκκλησία της Σμύρνης, μόνο θλίψη και οργή μπορεί να προκαλέσει. Τέτοιου είδους προσβλητικές ενέργειες σε μνημεία που κατά το παρελθόν υπήρξαν χώροι θρησκευτικής λατρείας,είναι απερίφραστα καταδικαστέες και σίγουρα δεν προάγουν τον σεβασμό της ιστορικής, πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς», αναφέρει ο Μπουρχάν Μπαράν.

Το προκλητικό πάρτι
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί το βίντεο από πάρτι με ηλεκτρονική μουσική που διοργανώθηκε στον ιστορικό ναό του Αγίου Βουκόλου της Σμύρνης, που χρησιμοποιείται ως πολιτιστικό κέντρο από τον μητροπολιτικό Δήμο.
Δυστυχώς, μετά το πάρτι στην Παναγία Σουμελά τον Φεβρουάριο του 2022, όταν πλήθος κόσμου χόρευε στους ρυθμούς της μουσικής του Τούρκου Dj Αχμέτ Σετερτζί στους χώρους του ιερού προσκυνήματος των Ποντίων και Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, αυτή τη φορά μετατράπηκε σε «ντίσκο» ο ναός του Αγίου Βουκόλου – του πρώτου κατά την παράδοση επισκόπου της Σμύρνης, που χειροτονήθηκε από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη και η μνήμη του οποίου εορτάζεται στις 6 Φεβρουαρίου από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
O εν λόγω ναός, που οικοδομήθηκε το 1886 στην περιοχή Κονάκ της Σμύρνης, γλίτωσε από την πυρπόληση της πόλης το 1922 και εν συνεχεία χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως αποθήκη, μετά ως αίθουσα συναυλιών και αργότερα ως αρχαιολογικό μουσείο.
Πριν από 12 χρόνια αποκαταστάθηκε και αποκαλύφθηκαν αγιογραφίες στο εσωτερικό του. Στις 17 Αυγούστου του 2014 τελέστηκε σε πανηγυρικό κλίμα η πρώτη Θεία Λειτουργία στο ναό μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και σήμερα χρησιμοποιείται ως πολυχώρος πολιτισμού, αν και περιστασιακά γίνονται λειτουργίες.
iefimerida.gr