9.4 C
Alexandroupoli
Monday, June 30, 2025

Μεγάλα έργα υλοποιεί η Εγνατία Οδός το 2024 σε Κλεισούρα-Ξάνθη-Έβρο

Προχωρεί η παράκαμψη Προβατώνα – Συντήρηση οδοστρώματος από Θεσσαλονίκη-Κήπους – Δεν έχει αποφασισθεί αύξηση Διοδίων για την Εγνατία Οδό  

Στιγμιότυπο από την Εγνατία Οδό. (ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI)

Σημαντικές εξελίξεις αναμένεται να φέρει το 2024 στα μεγάλα έργα που υλοποιεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. Με το ξεκίνημα του νέου έτους δύο έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν ενώ ακόμα άλλα δύο θα οδεύσουν προς την ολοκλήρωση τους. Μεγάλο θέμα για την εταιρεία είναι το ίδιο που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι ΔΕΚΟ και δεν είναι άλλο από την έλλειψη προσωπικού. Παρά ταύτα η Εγνατία Οδός καταφερει να σημειώσει υψηλές επιδόσεις στις απορροφήσεις κονδυλίων στα 4 τελευταία χρόνια.

Πως προχωρούν τα μεγάλα έργα

Το μεγάλο έργο της Εγνατία Οδός Α.Ε. για την σύνδεση του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κουτσούκος μιλώντας στο ypodomes.com σημείωσε πως το έργο έχει διαχωριστεί στο νότιο και το βόρειο τμήμα.

- Advertisement -

Τα έργα του νότιου τμήματος προχωρούν με καλούς ρυθμούς και αν δεν υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις θα μπορέσει να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Να θυμίσουμε πως τα έργα εκτελεί η ΑΚΤΩΡ.

Αντίθετα τα έργα στο βόρειο τμήμα έχουν κολλήσει λόγω απαλλοτριώσεων. Όπως ανέφερε στο ypodomes ο κ.Κουτσούκος ενώ έχει ολοκληρωθεί η τυπική διαδικασία των απαλλοτριώσεων υπάρχουν ιδιοκτήτες που αρνούνται να εγκαταλείψουν τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις με αποτέλεσμα να μην μπορούν αντίστοιχα να εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες.

“Αναμένουμε να γίνει μια διαδικασία που ονομάζεται διοικητική αποβολή με δικαστική εντολή. Εμείς από την πλευρά μας έχουμε ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί, πρέπει να δοθεί η εντολή για να μπορέσουμε να δώσουμε τους χώρους στον ανάδοχο για να εκτελέσει τις εργασίες κατασκευής” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα έργα από την στιγμή που ο ανάδοχος θα έχει τις απαραίτητες εκτάσεις θα απαιτήσουν περίπου ένα έτος για να ολοκληρωθούν. Αυτό σημαίνει πως στην καλύτερη περίπτωση αυτό θα μπορέσει να γίνει μέχρι τις αρχές του 2026.

Αντίθετα το έργο για την σήραγγα Κλεισούρας που εντάσσεται στην ευρύτερη εργολαβία της επαρχιακής οδού Καστοριάς-Πτολεμαϊδας πάει καλά. Το έργο εκτελείται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης. Ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ και όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής της Εγνατία Οδός Α.Ε. οι εργασίες είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται για το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Το ίδιο καλά πάει και το έργο το τμήμα Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα. Όπως σημειώνει ο κ.Κουτσούκος, τα έργα προχωρούν κανονικά και αναμένεται να γίνει η παράδοση του έργου μέχρι το τέλος του μήνα. Το έργο κλείνει με την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τέλος, κολλημένο στις προσφυγές παραμένει το τέταρτο μεγάλο έργο που έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε. για το τμήμα Εχίνος-Δημάριο του ίδιου άξονα. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη εδώ και δύο έτη αλλά δυστυχώς έχει αποτελέσει αντικείμενο δικαστικής αντιπαράθεσης για δύο εταιρείες που το διεκδικούν.

Από την μία είναι η ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ που μάχονται για την ανάληψη του έργου. Το δυστύχημα για το ίδιο το έργο είναι, πως λόγω αυτής της κόντρας χάνει την χρηματοδότηση που είχε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027), πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξει εκ νέου της διαδικασίες ένταξης.

Τέλος έχουμε και το μικρότερο έργο που αφορά την παράκαμψη Προβατώνα, στον κάθετο άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Τα έργα είναι υπό ολοκλήρωση και αναμένεται η παράδοση του τμήματος μέχρι το τέλος του έτους. Με αυτό το έργο ολοκληρώνονται τα έργα στον κάθετο άξονα, σύμφωνα με τον παλιό σχεδιασμό.

Τα διόδια και η συντήρηση της Εγνατίας Οδού

Στο θέμα του άξονα της Εγνατίας Οδού επίσης έχουμε νέα, καθώς υπεγράφησαν οι συμβάσεις συντήρησης του άξονα Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου. Το δυτικό τμήμα Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ ενώ το ανατολικό τμήμα Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου το αναλαμβάνει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Αναφορικά με το θέμα των διοδίων δεν έχει αποφασιστεί για το 2024 αύξηση του κομίστρου από τα 3 λεπτά που είναι σήμερα καθώς η αύξηση του αποτελεί στοιχείο του εν εξελίξει διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού από το ΤΑΙΠΕΔ. Στην διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση έχει επικρατήσει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.

Νίκος Καραγιάννης

ypodomes.com

Aegean
Monday, June 30, 2025

Latest News

Σύσκεψη ελαιοπαραγωγών στα Δίκελλα Αλεξανδρούπολης

Οργή και αγανάκτηση επικρατεί στον αγροτικό κόσμο του Έβρου, με τους ελαιοπαραγωγούς να στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν θα...

More Articles Like This