Ξεφορτώνουμε με δικά μας κλαρκ και φωτισμό – Δεν υπάρχει προσωπικό – Δεν υπάρχει σύνδεση του Έβρου με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο – Η Πρόεδρος του «ΣΒΕ», κ. Λουκία Σαράντη, μας προσγειώνει στην πραγματικότητα – Μπορούμε άραγε να αισιοδοξούμε;

Οι περισπούδαστες αναλύσεις για τον μεγάλο γεωστρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει (και όντως, είναι μεγάλος) το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μας έχει καλλιεργήσει ένα κλίμα ευφορίας.
Η εφημερίδα μας, δημοσιεύει τις ανακοινώσεις για την διάθεση πιστώσεων για τον Μηχανολογικό-Ηλεκτρολογικό εξοπλισμό του Λιμανιού μας, γράφουμε γενικώς για προμήθειες Γερανών φορτοεκφόρτωσης, για επέκταση και αναβάθμιση των φωτιστικών σωμάτων στις προβλήτες, αλλά ξαφνικά έρχεται η απότομη προσγείωση με την αποκάλυψη της πραγματικότητας.

«Ο Βασιλιάς είναι γυμνός»
Χωρίς υποδομές παραμένει το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Διαβάστε τα όσα αποκαλύπτει η κα. Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΕΒ).
* * *
– «Με τα κλαρκ μας ξεφορτώνουμε στα λιμάνια τα εμπορεύματα μας…»
– Υπάρχει πρόβλημα στην εξεύρεση προσωπικού. Από τον απλό εργάτη μέχρι και τα στελέχη. Δύσκολα οι εργαζόμενοι επιλέγουν να ζήσουν σε πόλη της περιφέρειας
Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές βιομηχανίες και επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, όπως τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο. αλλά και σε προσωπικό.
Κι αναζητούν λύσεις ώστε οι βιομηχανίες να παραμείνουν σε λειτουργία αλλά και ανταγωνιστικές ιδίως στη διεθνή αγορά.
Οι υποδομές στα λιμάνια και τα τρένα
Με δηλώσεις της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη τονίζει την ανυπαρξία υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια (όπως της Αλεξανδρούπολης), ώστε να εξυπηρετούνται οι εμπορευματικές μεταφορές με πλοία καθώς και τις δυσκολίες της διακίνησης προϊόντων από το διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας:
«Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλες τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που εισάγουν ή και εξάγουν δια θαλάσσης τα εμπορεύματα τους. Δεν συμβαίνει όμως τα ίδια με τα περιφερειακά λιμάνια», λέει και φέρνει ως παραδείγματα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας: «Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στέλνουμε δικά μας κλαρκ αλλά ακόμα και δικό μας φωτισμό για να εκφορτώσουμε τα εμπορεύματα μας από τα πλοία. Οι επιχειρήσεις της Μακεδονίας, Θράκης καθώς και της Ηπείρου αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες και μεγάλο κόστος από την απουσία εμπορικών υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια».
Αλλά και με τα τρένα οι επιχειρήσεις της περιφέρειας έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρά προβλήματα.
«Το σιδηροδρομικό δίκτυο για παράδειγμα δεν φτάνει μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», αφηγείται η κυρία Σαράντη, ενώ η ίδια τονίζει και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιομηχανίες με τη διακοπή του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την κακοκαιρία Daniel.
Έλλειψη προσωπικού
Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι περιφερειακές βιομηχανίες και με την εξεύρεση εργαζομένων: «Κι αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες απασχόλησης. Από τον απλό εργάτη μέχρι και τα στελέχη», σημειώνει η πρόεδρος του ΣΒΕ αποδίδοντας τις ελλείψεις στο δημογραφικό καθώς και στο γεγονός ότι δύσκολα οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν να ζήσουν σε πόλη της περιφέρειας.
Η ίδια κάνει γνωστό ότι «είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για την επέκταση υπάρχουσας πλατφόρμας που έχει αναπτυχθεί για την εύρεση εργατών γης από τρίτες χώρες».
Πάντως, η κυρία Σαράντη ζητά και λύση στο πρόβλημα με τη διάρκεια παραμονής ξένων εργαζομένων στη χώρα μας.
Χρήστος Κολώνας
ot.gr
* * *
Με λίγα λόγια, η Λουκία Σαράντη περιγράφει την πραγματικότητα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε επιχειρηματίας για την μεταφορά-διακίνηση πρώτων υλών και ολοκληρωμένων προϊόντων από τον τόπο μας.
Να αισιοδοξούμε; Χρειάζεται.
Όμως, δεν κρύβουμε την απογοήτευσή μας για τα χρόνια που περνούν και τις ευκαιρίες ανάπτυξης που χάνονται.
Τις πταίει;
Μήπως φταίμε και εμείς οι ιθαγενείς Εβρίτες;
Σ.Κ.