9.4 C
Alexandroupoli
Friday, May 2, 2025

Αδράνεια και υποβάθμιση των μεταφορών στον Έβρο

Απογοήτευση επικρατεί στους Κατοίκους – Η Διπλή Σιδ/κη Γραμμή έγινε… Μονή !!! – Λιμάνι, Αεροδρόμιο και Δημογραφικό Πρόβλημα

Αντίθετα με τα ενεργειακά μεγάλα έργα των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών που έχουν αρχίσει να αποδίδουν στον Νομό Έβρου και κυρίως στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης, μεγάλη απογοήτευση επικρατεί για την υποβάθμιση των συγκοινωνιακών έργων του Νομού όπου οι Κρατικοί Φορείς  φαίνεται να αδρανούν και να δίνουν αλλού προτεραιότητες.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ sea2sea

Kατά 10 φορές φαίνεται να υποβαθμίζεται το Στρατηγικό Διαβαλκανικό Σιδηροδρομικό Έργο από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο (πρόγραμμα sea2sea) που παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και μπορεί σε πρώτο χρόνο να αποδίδει στην χώρα μας 650 εκατ ευρώ ετησίως. Το έργο αυτό των συνδυασμένων μεταφορών θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί εδώ και 25 χρόνια τουλάχιστον, ανταγωνιστικό των Στενών του Βοσπόρου από το Ελληνικό κράτος και όχι περιμένοντας τα Ευρωπαϊκά Μεταφορικά Χρηματοδοτικά Προγράμματα

- Advertisement -

Δυστυχώς το σιδηροδρομικό  μεγάλο έργο Αλεξανδρούπολης Ορμένιου αξίας 1,3 δις ευρώ με ΦΠΑ, διπλής ταχυκίνητης  ηλεκτρικής γραμμής που είχε φθάσει σε επίπεδο διαγωνισμού πριν 2 χρόνια, φαίνεται να έχει υποβαθμιστεί μόλις στα 130 εκατ ευρώ σε μονή ηλεκτρική γραμμή (την υπάρχουσα με την προσθήκη 3 μεγάλων γεφυρών και πολλών σταθμών) η οποία άλλωστε έχει σταματήσει να εκτελείται με σταθερά δρομολόγια εδώ και 20 χρόνια περίπου από τον ΟΣΕ

Οι δικαιολογίες πολλές όπως η πρόφαση του πολύνεκρου δυστυχήματος των Τεμπών, η σιδηροδρομική διπλή γραμμή από την Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα που υποστηρίζεται από την Κίνα για την προώθηση κινέζικων προϊόντων στην Ευρώπη καθώς και οι καταστροφές της Θεσσαλίας Daniel

ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Από το 2017 που ο Λιμένας Αλεξανδρούπολης έχει υπαχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και ενώ πέρασαν ήδη 7 χρόνια, ακόμα παραμένει υπό κρατικό έλεγχο σταματώντας κάθε ανάπτυξη μετά την ματαίωση του διαγωνισμού πώλησης  του 67% των μετοχών του σε πολυεθνικό επενδυτή το 2022.

Αποτέλεσμα αυτού είναι να αναμένονται τα 23 εκατ ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας της ΕΕ για τις άκρως αναγκαίες εργασίες εμβάθυνση του λιμένα, τις ανάγκες ηλεκτροφωτισμού και της σύνδεσης με την περιφερειακή οδό παράκαμψης, ενώ ο Διεθνής Όμιλος Συμβούλων Steer Group με έδρα το Λονδίνο θα εκπονήσει νέο business plan αναπτυξιακής πορείας (ξανά από την αρχή)

Υπενθυμίζεται ότι με το  ΦΕΚ 210 Α / 24 Δεκεμβρίου 2019, της ‘’Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής’’ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης  ‘’χορηγείται στην Κυβέρνηση των ΗΠΑ με καθεστώς προτεραιότητας για ανεμπόδιστη  πρόσβαση  και  χρήση’’.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Η μελλοντική ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης – Λήμνου  δεν θα πρέπει να είναι πακέτο μαζί με τα άλλα 20 αεροδρόμια προς εκποίηση, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το πρώτο τρίμηνο του 2024, διότι  υπάγονται σε Εθνικά Σχέδια Διοικητικής Μερίμνης – Σχέδια Μεταφοράς και επιπλέον χρησιμοποιούνται από το ΝΑΤΟ.

Επισημαίνεται ότι στην Βόρειο Ελλάδα τα Αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Καβάλας έχουν εκποιηθεί ήδη στην Fraport για 40 χρόνια και έχουν Διευθυντή ορισμένο από την Fraport (14 αεροδρόμια αξίας 1,234 δις € για 40ετή παραχώρηση, δηλαδή 88 εκατ €  περίπου το κάθε αεροδρόμιο για 40 χρόνια, δηλαδή το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κόστισε στην Fraport 2,2 εκατ € τον χρόνο). Επομένως υπό Εθνικό Φορέα στην Βόρειο Ελλάδα έχει παραμείνει μόνο το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης που έχει την δυνατότητα ανεφοδιασμού όλων των τύπων των αεροσκαφών και δέχεται διεθνείς αφίξεις

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

Η πολιτεία φαίνεται ότι δεν μπορεί να αντιληφθεί τις συνέπειες της δημογραφικής ερήμωσης των χωριών του Νομού Έβρου από νέους ανθρώπους που έχει τεράστιες επιπτώσεις σε όλα τα Σχέδια Επιστράτευσης για την Εθνική Άμυνα

Το μήνυμα της απογραφή του 2021 για τον Νομό Έβρου  δεν το έχει λάβει στα σοβαρά η πολιτεία με την καταγραφή  μείωσης του πληθυσμού κατά 9,5% σε σχέση με το 2011 δηλ 13.668 κάτοικοι λιγότεροι (Ορεστιάδα -15%, Διδυμότειχο -17%  Σουφλί -21%)

Η  καταστροφή του 1 εκατ στρεμμάτων από τις φονικές πυρκαγιές του καλοκαιριού θα επιδεινώσει το δημογραφικό   πρόβλημα του Νομού με μεγάλες εργασιακές ομάδες που θα φύγουν για το εξωτερικό ή τις μεγάλες πόλεις όπως μελισσοκόμοι,  υλοτόμοι, γεωργοί, κτηνοτρόφοι, απλοί πολίτες που κάηκαν τα σπίτια τους

Ακόμα και εάν το δημογραφικό πρόβλημα λυθεί τώρα, τα αποτελέσματα θα φανούν σε 30 χρόνια και δεν υπάρχει πλέον η πολυτέλεια του χρόνου

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ

Ο Νομός Έβρου αποτελεί το μεγαλύτερο πέρασμα παράνομων μεταναστών καθώς η χώρα μας βάλλεται από την παράνομη μετανάστευση διότι από τα χερσαία σύνορά της είναι ευκολότερη η πρόσβαση (ένα ποτάμι μπορεί κανείς πιο εύκολα να το υπερβεί)

Το 2023 πέρασαν τα σύνορα επίσημα από τα στοιχεία της FRONTEX 60.000 ενώ το 2021 και το 2022 περίπου 20.000. Το κλειδί το έχει η Τουρκία και ανάλογα με την διάθεσή της  ανοίγει και κλείνει την ροή των παράνομων μεταναστών που στοίχησε 1 εκατ στρέμματα καμένης γης το περασμένο καλοκαίρι με δήλωση του ΠΘ από το βήμα της Βουλής.

Μοναδική και επιτακτική η ανάγκη υλοποίησης νέας Ολιστικής Επιχειρησιακής Προσέγγισης Επιτήρησης του Έβρου Ποταμού με την χρησιμοποίηση των Ταγμάτων Εθνοφυλακής των Σχηματισμών που έχει πρόσφατα εγκριθεί θεσμικά (5018 / 2023)  μαζί με τους Συνοριοφύλακες. Οι Εθνοφύλακες που έχουν υπηρετήσει σε Μονάδες της περιοχής του Έβρου, ξέρουν τα περάσματα του Έβρου Ποταμού ενώ διαθέτουν ιδιαίτερα υψηλό πατριωτικό φρόνημα στα καθήκοντά τους, υπαγόμενοι σε Μονάδες και Σχηματισμούς της περιοχής.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το νέο αναπτυξιακό έργο ανασυγκρότησης του Νομού Έβρου της 16μελούς Επιτροπής σε επίπεδο περιβαλλοντικό, οικονομικό, παραγωγικό και δημογραφικό δεν συνάδει με το τραίνο να σταματά από Αθήνα στην Δράμα ενώ το τραίνο Αλεξανδρούπολη Ορμένιο να έχει καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Οι υπεύθυνοι όλων των φορέων του Κεντρικού Κράτους θα πρέπει να ενημερώσουν τους κατοίκους του Έβρου για τις τεράστιες καθυστερήσεις – υποβαθμίσεις των συνδυασμένων μεταφορών και της υποτιθέμενης  ανάπτυξης ώστε οι πολίτες του Έβρου να γνωρίζουν την αλήθεια. 

Για τους πολίτες του Νομού Έβρου μόνο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και το προσωπικό των Σχηματισμών των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελούν ελπίδα οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας 

Αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Κούσαντας

spot_img
Friday, May 2, 2025

Latest News

Σε έξαρση τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών

Ιδιαίτερη προσοχή συστήνει η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση ΑΜ-ΘΜε αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών που λαμβάνουν χώρα στην Περιφέρειά μας, το...
ΕΛΑΝΚΟspot_img

More Articles Like This