9.4 C
Alexandroupoli
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025

Αναβαθμίζεται η σιδηροδρομική γραμμή Πύθιο-Ορμένιο Έβρου

Δημοπρατείται και η νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες Θράκης

Σημαντικό βήμα αποτελεί η εξασφάλιση άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ (518.865.020 ευρώ) κοινοτικών πόρων για τη συγχρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων, που θα υλοποιηθούν την προσεχή 4ετία και προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF II).

Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π) και αφορούν στα ακόλουθα έργα:

  1. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας (112.075.200 ευρώ).
  2. ⁠Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ – Οινόη (192.142.704 ευρώ).
  3. ⁠Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο (ΕΡΓΟΣΕ) (186.667.916,75 ευρώ).
  4. Νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ETCS L1) στο τμήμα ΣΚΑ – Κιάτο (27.979.200 ευρώ).

Το ποσό αυτό συμπληρώνεται με εθνικούς πόρους, δημιουργώντας ευκαιρίες για απασχόληση και αποδέσμευση της αναπτυξιακής εντροπίας Περιφερειών της χώρας.

- Advertisement -

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διασυνοριακή συνδεσιμότητα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών με τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, της Βαλτικής, αλλά και την Ουκρανία.

Με αφορμή την έγκριση τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων για συγχρηματοδότηση από το Μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ (CEF II), ο υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Η έγκριση των τεσσάρων έργων, αν και αποτελεί αναγνώριση της συνεχούς και αδιάλειπτης προσπάθειας της Ελληνικής Κυβέρνησης να ανατάξει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να ξεπεράσει χρόνιες παθογένειες του συστήματος, είναι μόνο η αρχή της διαδρομής της 20ετούς επενδυτικής στρατηγικής στον σιδηρόδρομο.

Με όραμα το τρίπτυχο Αναβάθμιση – Ασφάλεια – Ανάπτυξη, τίθεται άμεσα σε επεξεργασία σχέδιο προτάσεων που θα ολοκληρώνει τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και θα συνδέει στρατηγικά λιμάνια της χώρας με τον ΠΑΘΕ/Π.

Σκοπός η διεκδίκηση νέας συγχρηματοδότησης εντός του 2025 για την ανάπτυξη του δικτύου έως το 2030, στη βάση των απαιτήσεων  που θέτει ο νέος κανονισμός για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΕΕ) 2024/1679 και με γνώμονα την ανθεκτικότητα των υποδομών.

Η αναζωογόνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας επιβάλει τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου, σύγχρονου, γρήγορου και απολύτως ασφαλούς δικτύου, σε πλήρη διαλειτουργικότητα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά δίκτυα, ικανού να αποτελέσει αναπόσπαστο και νευραλγικό βραχίονα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και να προσελκύσει διεθνείς ροές».

  • Η γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες

Παράλληλα, σε φάση δημοπράτησης είναι το μεγάλο έργο για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, ενώ αναμένονται τα σημαντικά νέα για τα έργα που θα πάρουν πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα χρηματοδοτηθούν από το CEF II. 

Όπως ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, είναι θέμα ημερών να προκηρυχθεί ο μεγάλος σιδηροδρομικός διαγωνισμός από την ΕΡΓΟΣΕ.

Παράλληλα προσδιόρισε για τις αρχές Σεπτεμβρίου την υποβολή των φακέλων και των προσφορών, ενώ εκτίμησε πως στις αρχές του 2025 θα υπογραφεί το νέο αυτό έργο.

Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 37 χιλιόμετρα και σύμφωνα με την μελέτη που έχει γίνει θα είναι μονή,  και σε επόμενβ αση ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει όλα τα η/μ συστήματα που προβλέπονται, δηλαδή σηματοδότηση, ETCS κ.α.

spot_img
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025

Latest News

Ξεκινούν τα Κυρίλλεια Μνήμης & Τιμής 2025

Στα βήματα του Αγίου Κυρίλλου ΣΤ' - Οι εκδηλώσεις στο Πύθιο Διδυμοτείχου και την ΟρεστιάδαΗ Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος...
ΕΛΑΝΚΟspot_img

More Articles Like This