Αξιέπαινη κίνηση του Υπουργείου Υγείας και της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών – 38% ο μέσος όρος τροχαίων με μοτοσικλετιστές στην Ελλάδα όταν στην Ε.Ε. είναι 19%

Θα κρατήσει άραγε ή θα ξεχαστεί όταν ξεχάσουμε; Η γενναία πρωτοβουλία ενός πρατηρίου καυσίμων στο Ρέθυμνο να μην χορηγεί βενζίνη σε μοτοσικλετιστές που δεν φορούν κράνος, μετά τον θάνατο ενός 17χρονου παλικαριού, βρήκε γρήγορα μιμητές και αγκαλιάστηκε από την Πολιτεία. Το υπουργείο Υγείας, σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, συμφώνησαν σε μία από κοινού εκστρατεία «Όχι βενζίνη αν δεν φοράς κράνος», που ελπίζουμε να τηρηθεί από τους βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα. Αλλά αν δεν υιοθετηθεί και από τους ίδιους τους οδηγούς, δεν θα καταφέρουμε τίποτα. Έχουν προηγηθεί και άλλες εκστρατείες. Όπως του Ινστιτούτου Πάνος Μυλωνάς, που σταθερά αγωνίζεται για την ασφαλή οδήγηση. Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά. Το ποσοστό θανάτων συνολικά σε τροχαία με μοτοσικλέτες/μοτοποδήλατα στην Ελλάδα είναι 38%, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 19%. Οι δικυκλιστές που δεν φοράνε κράνος διατρέχουν 3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο.

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με ηλιοφάνεια το μεγαλύτερο μέρος του έτους, τα δίκυκλα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα μας βρίσκεται στη 2η θέση μετά την Ιταλία στην αναλογία αριθμού μοτοσικλετών ως προς τον πληθυσμό. Είναι, λοιπόν, δραματικά αναγκαίο να αποκτήσουμε και την ανάλογη οδηγική συμπεριφορά.
Ταυτόχρονα, βέβαια, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει η κακή κατάσταση των δρόμων, ειδικά στην περιφέρεια. Η περίπτωση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης είναι το πιο εμφατικό παράδειγμα που μπορεί να επικαλεστεί κανείς. Αυτός ο παλιός και επικίνδυνος δρόμος, με ανασφαλείς εισόδους και εξόδους, με κακό οδόστρωμα και κάκιστο φωτισμό τον οποίο διασχίζουν καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι και τουρίστες. Φέτος και μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου 58 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στους δρόμους της Κρήτης, οι 18 από αυτούς στον ΒΟΑΚ. Μια πραγματική παγίδα θανάτου για μικρούς και μεγάλους.
Ο πρωθυπουργός, που βρέθηκε πριν από μερικές ημέρες στην Κρήτη, υποσχέθηκε πως ανεξαρτήτως της σύμβασης που προχωρά κανονικά, θα προχωρήσουν ακόμα πιο γρήγορα παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στα πιο επικίνδυνα σημεία που έχει υποδείξει η Αστυνομία. Παράλληλα με την έκκληση στα νέα παιδιά να φορούν κράνος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο παράδειγμα του Πάτρα-Πύργου. Στον δρόμο- καρμανιόλα της Δυτικής Πελοποννήσου κάθε χρόνο χάνονταν 15 με 20 ζωές, αλλά μετά την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του δρόμου προς χρήση, τα θανατηφόρα τροχαία σχεδόν μηδενίστηκαν.
Σύντομα θα έρθει και ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα προβλέπει, μεταξύ άλλων, μειωμένα όρια ταχύτητας στις πόλεις και πιο αυστηρές ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις όπως η ταχύτητα, το κόκκινο και φυσικά, το κράνος. Το κράνος πάνω από όλα.
Δέσποινα Κονταράκη