9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, June 21, 2025

Πάνω από 18 εκατομμύρια ευρώ για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Τα έργα έχουν ήδη δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί, σύμφωνα με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτη Σταμπουλίδη – «Θέμα χρόνου η διασύνδεση του προβλήτα του λιμανιού με την Εγνατία Οδό», δήλωσε στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ

Για τα μεγάλα έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μίλησε στα Γεγονότα του ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ και τον Σταύρο Παπαδόπουλο, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, εκτελεστικό μέλος του ΔΣ και επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Στόχος είναι – σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη – είναι να γίνει ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης ανταγωνιστικός και λειτουργικός.

Πιο συγκεκριμένα, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε:

- Advertisement -

«Το λιμάνι, μετά την απόφαση να μην αποκρατικοποιηθεί, έχει έρθει σε πρώτο πλάνο, όσον αφορά την ανάπτυξή του και την βιωσιμότητά του. Με δική μας πρωτοβουλία έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας η αναβάθμιση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, με αποτέλεσμα αυτήν την στιγμή να έχουν δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί έργα που ξεπερνούν τα 18 εκατ. ευρώ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εκβάθυνση του λιμανιού που θα δώσει μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα, αλλά και θα μπορέσει να γίνει αμιγώς ανταγωνιστικό, με προϋπολογισμό 14,9 εκατ. Είναι θέμα χρόνου η υπογραφή της σύμβασης – είχαμε δικαστικές περιπέτειες τις οποίες κερδίσαμε. Και φυσικά, η διασύνδεση του προβλήτα με την Εγνατία Οδό, που ήδη πραγματοποιείται».

Επιπλέον, ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε πως μετά την υλοποίηση υποδομών, αναγκαίο είναι ένα masterplan για το λιμάνι.

Ειδικότερα, ανέφερε τα εξής: «Χωρίς masterplan αυτά τα μεγάλα έργα σε λιμάνια δεν μπορούν να έχουν βιωσιμότητα. Εμείς έχουμε αναθέσει σε ένα πολύ μεγάλο σύμβουλο το masterplan του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και είμαστε στο σημείο που καταλήγουμε σε κάποια σημεία. Από εκεί και πέρα, μετά την μελέτη, θα χρειαστούν πόροι για να μπορέσουν να μπουν κάποια έργα σε φάση υλοποίησης. O βασικός στόχος μας είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα σοβαρό εμπορικό λιμάνι. Οι επενδύσεις που εστιάζουμε “κοιτούν” περισσότερο ανατολικά και λιγότερο δυτικά. Αυτό που μας ενδιαφέρει αυτήν την στιγμή είναι οι πυλώνες που έχουν να κάνουν με τον μηχανολογικό εξοπλισμό, με τις υποδομές του κύριου λιμένα και με την στρατηγική επιλογή προσέλκυσης. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε περισσότερα στρατιωτικά πλοία παρά εμπορικά. Άρα, λοιπόν, έχοντας μπροστά μας συγκεκριμένες στρατηγικές, θεωρώ οποιαδήποτε συζήτηση για ενδεχομένως πιο μικρές παρεμβάσεις θα προκύψει από τον δημόσιο διάλογο. Πάντως, δεν σκεφτόμαστε δύο ζώνες, όπου η μια να αναπτύσσεται και η άλλη να καταρρέει».

Μάλιστα, συμπλήρωσε πως: «Θέλουμε ένα αμιγώς επενδυτικό λιμάνι, το οποίο θα δώσει θέσεις εργασίας και θα αφήνει πλούτο στην περιοχή».

Τέλος, ο κ. Σταμπουλίδης υπογράμμισε πως για το ΤΑΙΠΕΔ ο άξονας «Λιμάνι-Αεροδρόμιο» είναι ένα. «Θέλουμε αυτή η ενιαία περιοχή να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά», κατέληξε.

Υπενθυμίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ είχε ακυρώσει την διαδικασία πώλησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης λίγα 24ωρα πριν από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, τον Νοέμβριο του 2022.

Μ.Κ.

* Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του Εντεταλμένου Σύμβουλου του ΤΑΙΠΕΔ στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ, εδώ:

Saturday, June 21, 2025

Latest News

Γεμάτα έρχονται και φεύγουν τα αεροπλάνα από Αλεξανδρούπολη για Κρήτη!

Την ίδια ώρα, αύξηση 12% καταγράφηκε στον μήνα Μάϊο στο «Δημόκριτος», ήτοι ταξίδεψαν 27.000 επιβάτες Μετά την επιτυχία που σημείωσε...

More Articles Like This