
Τα Τέμπη δεν είναι δυστύχημα. Είναι έγκλημα.
Γιατί ενώ οι αρχές είχαν εγκαίρως ειδοποιηθεί και γνώριζαν για τα κενά στις υποδομές, για τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας και για τη συρρίκνωση του προσωπικού στον Σιδηρόδρομο, δεν έκαναν τίποτε για να αποκαταστήσουν τα προβλήματα και να αποτρέψουν την τραγωδία.
Το πραγματικό δυστύχημα, τελικά, που είναι και η αιτία για τον θάνατο 57 ανθρώπων που επέστρεφαν με το τρένο στα σπίτια τους το μοιραίο βράδυ και που δεν έφτασαν ποτέ, είναι η διάλυση του δημόσιου τομέα.
Που συμπαρέσυρε, εκτός των άλλων και τη διάλυση των Σιδηροδρόμων και την κατάρρευση της ασφάλειας των Μεταφορών.
Το έγκλημα στα Τέμπη δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου της διάλυσης του Κοινωνικού Κράτους.
Μιας διάλυσης που συντελείται τα τελευταία χρόνια οργανωμένα σε κάθε δημόσιο αγαθό και σε κάθε δημόσια υπηρεσία. Από την ασφάλεια των Μεταφορών, μέχρι τους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Ενέργειας, της Κοινωνικής Προστασίας και της Εργασίας.
Απομακρύνοντας, εντέλει, τη χώρα από την επίτευξη των στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γιατί μια Ανάπτυξη που υπηρετεί τα κέρδη των λίγων και δεν απευθύνεται στην κοινωνική ευημερία των πολλών, δεν μπορεί να είναι Βιώσιμη.
O συγγραφέας
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1958. Πατέρας του ήταν ο Ανδρέας Μυλόπουλος, από το Σοχούμ της Ρωσίας και μητέρα του η Άννα Διακογιάννη-Μυλοπούλου, από τη Σύμη Δωδεκανήσου. Αποφοίτησε από το εξατάξιο γυμνάσιο του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης (1976). Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1976- 1982). Εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ (1982-1987). Έκανε τη στρατιωτική του θητεία στον Στρατό Ξηράς (1987-1988).
Συγγραφέας πολλών επιστημονικών άρθρων σε περιοδικά και συνέδρια στην περιοχή της Βιώσιμης Ανάπτυξης για το Περιβάλλον και της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων. Αρθρογράφος και σχολιαστής της επικαιρότητας σε εφημερίδες, σε ηλεκτρονικές σελίδες και σε περιοδικά. Αρθρογράφος στο TV Χωρίς Σύνορα (2019 – σήμερα). Έχει γράψει 5 βιβλία: «ΠΙΣΩ-ΔΕΞΙΑ;» (2006), «ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΧΩΝ» (2010), «ΤΑ ΑΝ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» (2015), «ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ», (2018) και «ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ» (2021).
Σελίδες: 174
Εκδόσεις: «ΠΑΠΑΖΗΣΗ»