9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, June 28, 2025

Παραμένει χωρίς μαρίνα η Αλεξανδρούπολη

Δεν περιλαμβάνεται στους 20 κατάλληλους δήμους της χώρας για την κατασκευή τουριστικών λιμένων, σύμφωνα με μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας – Ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην εθνική οικονομία περίπου το 1,5% του ΑΕΠ

Οι τουριστικοί λιμένες αποτελούν μια ιδιαίτερη ανταγωνιστική αγορά δημιουργώντας παράλληλα σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τις περιοχές όπου φιλοξενούνται όσο και για τις εθνικές οικονομίες. Παρά την εκτεταμένη ακτογραμμή, τον μεγάλο αριθμό των νησιών και τις κατά καιρούς προσπάθειες, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο τουριστικών λιμένων ικανό να ανταποκριθεί στη ζήτηση σε όρους παρεχόμενων υπηρεσιών και χωρικής κάλυψης. Απαιτείται η κατασκευή νέων μαρινών ώστε η χώρα μας να προσελκύσει ακόμα περισσότερα σκάφη αναψυχής και να αναδειχθεί σε σημαντικό παίκτη στην αγορά των τουριστικών λιμένων.

Βασικό θέμα στην όλη διαδικασία ανάπτυξης του δικτύου είναι η επιλογή περιοχών που θα μπορούν δυνητικά να φιλοξενήσουν μαρίνες. Για λογαριασμό της διαΝΕΟσις, κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ενωσης Μαρινών Ελλάδας (ΕΜΑΕ) και με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του υπουργείου Τουρισμού, εκπονήθηκε μελέτη την οποία συνυπογράφουν ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γιώργος Βαγγέλας και ο καθηγητής του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς Θάνος Πάλλης.

Στους 20 (!!!) δήμους που προτείνονται ως ελκυστικοί για τη δημιουργία μαρινών δεν περιλαμβάνεται η Αλεξανδρούπολη. Ένα θέμα το οποίο εδώ και είκοσι, και περισσότερα, χρόνια είναι αντικείμενο διαλόγου, προβληματισμού και κατανάλωσης ευχολογίων μεταξύ των τοπικών θεσμικών και εξουσιαστών, οι οποίοι αδυνατούν να απαντήσουν έγκυρα και αξιόπιστα, αν και πώς μπορεί να κατασκευασθεί μαρίνα στην Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει τα τελευταία χρόνια «σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο» και «μεταμορφώθηκε σε ενεργειακό-ναυτιλιακό κόμβο».

Να θυμίσουμε στους τοπικούς αξιωματούχους  ότι κυβερνητικός στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχουν φτιαχτεί 10 νέες μαρίνες, καθώς η Ελλάδα υστερεί σε θέσεις ελλιμενισμού -ειδικά συγκριτικά με τις γείτονες χώρες- και σε αρκετές περιοχές η ζήτηση δεν μπορεί να καλυφθεί. 

- Advertisement -

Ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην εθνική οικονομία περίπου το 1,5% του ΑΕΠ και πάνω από 40.000 θέσεις εργασίας. Αυτό τονίστηκε στην ημερίδα που οργάνωσε η Ένωση Μαρίνων Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.), όπου παρουσιάστηκαν «Προτάσεις για την Ανάπτυξη Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα». 

Και αν τους ενδιαφέρει πραγματικά η τοπική ανάπτυξη να πληροφορηθούν ότι η προστιθέμενη αξία των μαρινών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας. Εξίσου σημαντικό, ότι σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ναυτιλιακών Ενώσεων, για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για τέλη ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται σε γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία και υπηρεσίες πρακτόρευσης. Η μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών με σκάφη στις μαρίνες είναι περίπου 5 φορές μεγαλύτερη από τη μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών του ξενοδοχειακού τουρισμού.

Δημοσθένης Π. Δούκας

Aegean
Saturday, June 28, 2025

Latest News

Ο ΘΡΑΚΗ FM ακούγεται δυνατά έως την Φινλανδία!

Το σήμα του ραδιοφωνικού σταθμού έφτασε από τον Έβρο μέχρι το Πόρβο, δηλαδή 2.100 χιλιόμετρα μακριά! - Μήνυμα του...

More Articles Like This