Oι πολίτες θα μπορούν να διαπιστώνουν την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων, όπως πεζοδρομίων και πλατειών – Πώς θα πληρώνουμε κλήσεις και θα παίρνουμε πινακίδες

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews, όπου παρουσίασε το φάσμα των ψηφιακών πρωτοβουλιών που υλοποιούνται, εστιάζοντας στην οδική ασφάλεια με κάμερες, στην πρωτοβουλία «My Street» και στο νέο ενιαίο σύστημα κλήσεων.
Ο κ. Παπαστεργίου μίλησε και για την εφαρμογή «My Street» μέσω της οποίας, οι πολίτες, θα μπορούν να διαπιστώνουν την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων, όπως πεζοδρομίων και πλατειών και η οποία θα βγει στον αέρα μέσα στον Ιούλιο.
«Ο σκοπός είναι μέχρι τις 15-20 Ιουλίου να είμαστε κανονικά στον αέρα για να μπορεί ο πολίτης πλέον να δει αν ο χώρος που μπροστά του βλέπει να είναι κατειλημμένος από τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα, νομίμως έχει ενοικιαστεί» ανέφερε.
«Ο ίδιος διευκρίνισε ότι θα υπάρχουν πολύγωνα πάνω στον χάρτη και ο χρήστης θα πατάει για να δει αν αυτός ο χώρος έχει μία νόμιμη απόφαση ή τελικά, ενώ μπροστά του βλέπει τραπεζοκαθίσματα στο «Μy Street» δεν υπάρχει καμία σχετική καταχώρηση» δήλωσε.
Ενιαίο σύστημα των κλήσεων

«Φτιάχνουμε ένα ενιαίο σύστημα στο οποίο οι κλήσεις βεβαιώνονται σε έναν φορέα, σε φορέα του υπουργείου Μεταφορών», δήλωσε ο Δ. Παπαστεργίου.
Η πληρωμή θα γίνεται μόνο ψηφιακά και τα χρήματα θα μοιράζονται στην αυτοδιοίκηση διαδικτυακά, ενώ σκοπός είναι όλη η διαδικασία να κινείται ψηφιακά. Εκτός από την ηλεκτρονική υποβολή ένστασης, θα μπορούμε να βλέπουμε το βίντεο και τη φωτογραφία στην οποία φαίνεται να έχουμε υποπέσει σε κάποια παράβαση και να γίνεται ένσταση με τέτοια διαδικασία.
Αλλά ακόμα και η επίδοση των πινακίδων μπορεί να γίνεται ακόμα και ταχυδρομικά.
Ως προς τον χρόνο υλοποίησης, ο Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε πως «μέσα στο 2025 θα έχουμε τελειώσει με αυτά».
Δορυφορικά Δεδομένα για την Αντιμετώπιση Πυρκαγιών
Οι επόμενοι δορυφόροι που αναπτύσσονται είναι σαφώς πιο επιχειρησιακοί και σχετίζονται με την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών. Θα μπορούν να προσφέρουν προβλέψεις εξάπλωσης φωτιάς με μεγάλη ακρίβεια και θα ενσωματωθούν σε συστήματα έγκαιρης ειδοποίησης, ιδιαίτερα για δυσπρόσιτες περιοχές.
Κάμερες Οδικής Ασφάλειας – Ψηφιακή Παρακολούθηση με Σύμβαση Υπηρεσίας
Ο υπουργός παρουσίασε τις εξελίξεις γύρω από την κοινή πρωτοβουλία των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών & Μεταφορών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Η τοποθέτηση ψηφιακών καμερών στο οδικό δίκτυο αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, με στόχο τη βελτίωση της παρακολούθησης τροχαίων παραβάσεων και τη διαχείριση κλήσεων.
Ο πρώτος διαγωνισμός, που αφορά το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης εικόνας, προστίμων και πινακίδων, έχει ήδη ολοκληρωθεί. Ο δεύτερος, μεγαλύτερος διαγωνισμός, αφορά τις ίδιες τις κάμερες και αναμένεται να προκηρυχθεί άμεσα, εντός των επόμενων ημερών.
Σε μια καινοτόμα προσέγγιση, το κράτος δεν θα αγοράσει τις κάμερες, αλλά την υπηρεσία λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα:
Θα τοποθετηθούν 2.500 κάμερες: οι 2.000 σε οδικούς άξονες και οι 500 σε λεωφορεία.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει την πλήρη εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και επικοινωνία του εξοπλισμού.
Το Δημόσιο θα λαμβάνει μόνο το τελικό προϊόν, δηλαδή την εικόνα της παράβασης.
Στο μεσοδιάστημα, η λειτουργία του συστήματος θα ενισχυθεί με τις υπάρχουσες κάμερες του οδικού δικτύου και τις περίπου 500 κάμερες που έχει εγκαταστήσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίες βρίσκονται ήδη σε φάση ενεργοποίησης.
Οι πρώτες περιοχές εγκατάστασης αφορούν Αττική, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, με έμφαση σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, τα οποία υποδεικνύονται από την Ελληνική Αστυνομία.