9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, June 14, 2025

Υπέρ του νέου ΚΟΚ ο Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» και η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών «Αγριάνες»

Η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι πλέον μια πραγματικότητα, αφού υπερψηφίστηκε προχτές με ευρύτατη πλειοψηφία στη Βουλή.

Πολλές είναι οι αλλαγές που επέρχονται, με την Αντιπρόεδρο του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», Καίτη Μακρή, να αναλύει στα Γεγονότα του ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ τι γίνεται με την αυστηροποίηση του νέου ΚΟΚ, τα πρόστιμα και τις ποινές.

Μιλώντας στον Γιώργο Χονδρόπουλο, η κα. Μακρή δήλωσε επ’ ακριβώς:

«Από πλημμέλημα μετατρέπεται σε κακούργημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ατυχήματος. Πρόκειται για μία μεγάλη αλλαγή για την οποία ως σύλλογος παλεύαμε χρόνια. Μάλιστα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ως αναπληρωτήςΥπουργός Μεταφορών ευχαρίστησε δημόσια τον πρόεδρο και τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα” για την ευαισθητοποίηση και τις δράσεις τους, που σχετίζονται με θέματα οδικής ασφάλειας. Επίσης, προβλέπεται ποινή 10-20 ετών για την τέλεση θανατηφόρου τροχαίου και ισόβια σε περίπτωση υποτροπής.

- Advertisement -

Σχετικά με τα 30 χλμ όριο ταχύτητας μέσα στον ιστό της πόλης εμείς θα θέλαμε να επεκταθεί σε όλο το αστικό δίκτυο και όχι μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως μονόδρομους.

Αλλαγές έγιναν και για την οδήγηση σε κατάσταση μέθης. Μέχρι τώρα ίσχυε το πρόστιμο των 200-700 ευρώ και αφαίρεση άδειας ως 90 μέρες, ενώ πλέον θεσπίζεται πρόστιμο 350-700 ευρώ και αφαίρεση άδειας από 30 έως 90 ημέρες με παράλληλη υποχρεωτική φύλαξη του οχήματος».

Παράλληλα, η Καίτη Μακρή έκανε λόγο για τις 2.500 νέες κάμερες που θα τοποθετηθούν σε όλη την επικράτεια για να συνδράμουν στο έργο της Τροχαίας για την αποφυγή ατυχημάτων.

«Με τον τρόπο αυτό θα αποκλείσουμε το ανθρώπινο λάθος. Για παράδειγμα, ένας έφηβος που στην ουσία ρισκάρει την ίδια του τη ζωή μη φορώντας κράνος, η κάμερα τον αποτρέπει από το να πιάσει τιμόνι και να βγει να οδηγήσει, αποτελώντας κίνδυνο για τον ίδιο και τους άλλους».

Η κα. Μακρή δεν έκρυψε την ικανοποίησή της για το νέο νομοσχέδιο σημειώνοντας βέβαια ότι «όλα θα κριθούν στην πράξη» και ολοκλήρωσε αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: «Δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται πλέον ο όρος τροχαία ατυχήματα, γιατί δεν πρόκειται για ατυχήματα. Είναι τροχαίες συγκρούσεις και σε πολλές των περιπτώσεων πρόκειται για τροχαία εγκλήματα».

  • Γιάννης Βάβουρας: Ευγένεια στην οδήγηση & όχι περιττοί εκνευρισμοί

Για το ίδιο θέμα, μίλησε Στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» μίλησε ο Ιωάννης Βάβουρας, ταμίας της Λέσχης Μοτοσυκλετιστών «Αγριάνες».

«Με πετυχαίνετε μόλις έχω επιστρέψει από ένα ταξίδι με μηχανές στην Πάτρα. Έχοντας διασχίσει όλη σχεδόν την Ελλάδα, τολμώ να πω ότι στην Αλεξανδρούπολη οι μοτοσικλετιστές τηρούν σε μεγάλο βαθμό τους κανόνες οδικής ασφάλειας, φορούν κράνος και σέβονται τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς. Κάτω, η κατάσταση που συναντήσαμε ήταν πολύ διαφορετική.

Ως Λέσχη Μοτοσικλετιστών είμαστε σύμφωνοι με την αυστηροποίηση του ΚΟΚ και υπέρ των προστίμων, όσο μεγάλα και να είναι πολλές φορές είναι απαραίτητα. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι δεν αρκούν τα πρόστιμα μόνο. Το βασικό που χρειάζεται είναι εκπαίδευση και σωστή οδική αγωγή. Ως “Αγριάνες” μέχρι πέρσι κάναμε ενημερώσεις και εκπαιδεύσεις σε πολλά σχολεία της περιοχής μας. Οι μικροί μαθητές ήταν πολύ ενθουσιώδεις και συνεργάσιμοι. Αυτό που τονίζουμε σε όλους είναι ότι πρώτον, το κράνος το φοράμε όχι για να μη μας γράψει η Τροχαία, αλλά πρωτίστως για δική μας ασφάλεια και προστασία και δεύτερον, ότι χρειάζεται ευγένεια στην οδήγηση και όχι περιττοί εκνευρισμοί. Για παράδειγμα,οδηγούσα στην παραλιακή λεωφόρο της Αλεξανδρούπολης με το παιδί μου συνεπιβάτη και πήγαινα με 30 χλμ., όσο δηλαδή προβλέπει το όριο. Πίσω μου υπήρχε άλλη οδηγός που κόρναρε και έβριζε, θεωρώντας ότι πηγαίνω πολύ αργά. Τέτοια φαινόμενα δεν βοηθούν κανένα και θα πρέπει να εξαλειφθούν».

Μαρίνα Κωστοπούλου

Saturday, June 14, 2025

Latest News

«Στα σκαριά» οι νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής σε Ροδόπη και Έβρο

Με φυσικό αέριο - Ήδη «τρέχουν» οι τελευταίες δοκιμές, οι οποίες εξελίσσονται χωρίς προβλήματα Σε εξέλιξη έχει η ΔΕΗ τις...

More Articles Like This