
Υπεγράφη την περασμένη Παρασκευή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η δεύτερη σύμβαση για το πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου», από τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, Εθνική Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ως εντολοδόχο των 4 δωρητριών Τραπεζών (Alpha Bank, Eurobank, Εθνική και Πειραιώς) και την «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.».
Κατά την υπογραφή, παρόντες ήταν, επίσης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Κώτσηρας, o Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) Γκίκας Χαρδούβελης, η Acting Γενική Διευθύντρια της ΕΕΤ Χαρούλα Απαλαγάκη, ο Πρόεδρος της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ Α.Ε.) Τιμολέων Κατσίπος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΥΠ Α.Ε. Αθανάσιος Γιάνναρης και εκπρόσωποι των 4 δωρητριών Τραπεζών: Από την Alpha Bank, ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Δημόσιων Σχέσεων Γιώργος Τερζής. Από την Eurobank ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Σταύρος Ιωάννου και ο Διευθυντής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Ειδικών Έργων Παναγιώτης Καρδάσης. Από την Εθνική Τράπεζα, o Γενικός Διευθυντής Ερνέστος Παναγιώτου και η Βοηθός Γενική Διευθύντρια Δήμητρα Γκουντούφα. Από την Τράπεζα Πειραιώς, η Γενική Διευθύντρια Αγγελική Μπούκη και ο Γενικός Διευθυντής Μάριος Τζίτζιρας.


Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:
«Η υπογραφή της σύμβασης του Προγράμματος Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της διαρκούς και σταθερής δέσμευσης της Ελληνικής Κυβέρνησης για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Πρόκειται για ένα έργο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από τη δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, που αφορά παρεμβάσεις σε 426 σχολικές μονάδες, σε 245 Δήμους και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Ειδικότερα:
- Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης 28
- Αττικής 102
- Βορείου Αιγαίου 10
- Δυτικής Ελλάδος 31
- Δυτικής Μακεδονίας 12
- Ηπείρου 17
- Θεσσαλίας 24
- Ιονίων Νήσων 11
- Κεντρικής Μακεδονίας 78
- Κρήτης 33
- Νοτίου Αιγαίου 17
- Πελοποννήσου 34
- Στερεάς Ελλάδος 29
Από τον Έβρο, εντάχθηκαν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου, το 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, το Δημοτικό Σχολείο Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, το Γυμνάσιο Κυπρίνου Ορεστιάδας και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θουρίου Ορεστιάδας.
Παρεμβάσεις που θα αλλάξουν αισθητά προς το καλύτερο το περιβάλλον διδασκαλίας και εργασίας χιλιάδων μαθητών.
Οι παρεμβάσεις, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
- Ανακαίνιση χώρων υγιεινής & δημιουργία προσβάσιμων W.C. για ΑμεΑ,
- Επισκευές ραμπών ΑμεΑ,
- Εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί,
- Βελτιώσεις στον αύλειο χώρο, με γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, καθώς και παιδικές χαρές σε νηπιαγωγεία.
Η χρηματοδότηση των 100 εκατ. ευρώ προέρχεται από δωρεά των συστημικών τραπεζών.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος εξασφάλισε την ένταξη τουλάχιστον μίας σχολικής μονάδας ανά Δήμο, δίνοντας προτεραιότητα σε:
- Ειδικά σχολεία,
- Μονάδες σε ακριτικές, νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές,
- Σχολεία σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.
Οι εργασίες προβλέπεται να αρχίσουν στις 15 Ιουνίου, με στόχο, το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ώστε τα σχολεία να είναι λειτουργικά.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς για την εποικοδομητική και παραγωγική συνεργασία, και, βέβαια, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών για τη σπουδαία αυτή συνεισφορά.
Χωρίς αυτή τη δωρεά, τα συγκεκριμένα έργα δεν θα μπορούσαν να γίνουν.
Η σύμβαση αυτή, αποτελεί ένα ακόμη απτό παράδειγμα ότι η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μπορεί να παράξει μετρήσιμα και ουσιαστικά αποτελέσματα με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα.
Με το Πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου» και τη σημερινή σύμβαση, το σύνολο των έργων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω των Κτιριακών Υποδομών, στον τομέα της εκπαίδευσης ξεπερνά, πλέον, τα 400 εκατ. ευρώ.
Με την κατασκευή νέων και την αναβάθμιση των υφιστάμενων σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμβάλει αποτελεσματικά στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια, διαμορφώνοντας καλύτερες προοπτικές για το μέλλον των παιδιών μας.
Θέλω να ευχαριστήσω τη Διοίκηση και τα στελέχη των Κτιριακών Υποδομών , για την υλοποίηση αυτής της σπουδαίας πρωτοβουλίας.
Φτιάχνουμε σύγχρονα και καλύτερα σχολεία και αυτά είναι έργα που έχουν άμεσο και ουσιαστικό όφελος στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων σε κάθε πόλη και χωριό και σε κάθε γειτονιά».
Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη τόνισε:
«Το σχολικό περιβάλλον, τα σχολεία και οι υποδομές τους δεν είναι ένα κέλυφος χωρίς αξία για τη συνολική διαδικασία γνώσης, ανάπτυξης και επαφής των παιδιών με τις αξίες. Είναι ο πρώτος χώρος, όπου το παιδί μαθαίνει να σέβεται, πρωτίστως, τον εαυτό του. Ένα ευχάριστο, φωτεινό, λειτουργικό σχολείο δεν εμπνέει μόνο τους μαθητές, κινητοποιεί τους εκπαιδευτικούς, ενδυναμώνει τους γονείς, ενισχύει την ίδια τη μάθηση. Το πρόγραμμα που φέρει τιμητικά το όνομα της αείμνηστης Μαριέττας Γιαννάκου αποδεικνύει ότι ακούμε προσεκτικά τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν θέτουν την Πολιτεία ενώπιον του προβλήματος των παλαιών σχολικών υποδομών. Ανταποκρινόμαστε λοιπόν με πρακτικό και μετρήσιμο τρόπο. Με έμφαση στα ειδικά σχολεία, τα σχολεία παραμεθόριων, νησιωτικών και ακριτικών περιοχών, σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά για τη δωρεά τις τέσσερις Τράπεζες οι οποίες μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών συμβάλλουν ουσιαστικά την συλλογική αποστολή μας. Ευχαριστώ τους Δήμους, για τη συνεργασία, τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. για τη στήριξη και όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει αυτό το πρόγραμμα, ναυαρχίδα της Κυβερνητικής προσπάθειας να ενισχύσουμε με όλα τα μέσα και τις αναγκαίες συνέργειες, το δημόσιο σχολείο».