9.4 C
Alexandroupoli
Wednesday, July 30, 2025

Αναδιάρθρωση του Αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης… και στο βάθος ιδιωτικοποίησή του

Του Δημοσθένη Π. Δούκα

Το σχέδιο για τη ριζική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έχει στα σκαριά η κυβέρνηση.

Η ολοκληρωμένη νομοθετική παρέμβαση με τη θεσμική ανασυγκρότηση της ΥΠΑ  παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να βγει σύντομα σε δημόσια διαβούλευση και να έρθει στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση εντός του Ιουλίου.

Μείωση διευθύνσεων

- Advertisement -

Ο πρώτος στόχος είναι μια λιτή και αποτελεσματική διοίκηση. Προς την κατεύθυνση αυτή, προβλέπεται η μείωση κατά το ένα τρίτο της υφιστάμενης δομής, με λιγότερες διευθύνσεις και τμήματα.

Σε άλλες περιπτώσεις προβλέπονται συγχωνεύσεις, για να βελτιωθούν η απόδοση και η λειτουργικότητα, και σε κάποιες περιπτώσεις διαχωρισμός, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Ως προς το πλεονάζον προσωπικό, αναμένεται να δοθεί μια σειρά επιλογών, όπως η εθελούσια μετάθεση σε αντίστοιχη μεταφερόμενη κενή οργανική Θέση της ΥΠΑ μετά την κατάργηση της υφιστάμενης, η εθελούσια μετάταξη σε άλλον κλάδο του ίδιου αερολιμένα, εφόσον υφίσταται κενή οργανική Θέση, αλλά και η εθελούσια μετάταξη σε φορέα του δημοσίου τομέα μέσω της διαδικασίας της κινητικότητας.

Τρίτος στρατηγικός στόχος είναι η θεσμική αναμόρφωση. Με το νομοσχέδιο του κ. Δήμα, η ΥΠΑ φεύγει ουσιαστικά από τον στενό έλεγχο του υπουργείου και μετατρέπεται από αυτοτελής δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά λένε συνεργάτες του υπουργού, όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο αυτό, πριν από περίπου τρεις μήνες, διαπίστωσε ότι μια τόσο κομβική υπηρεσία, όπως η ΥΠΑ, δεν είχε χρήματα ούτε για να κουρέψει το γκαζόν στον περιβάλλοντα χώρο ενός αεροδρομίου και να πληρώσει χωρίς η σχετική εντολή να περάσει από το δικό του γραφείο για υπογραφή.

Τέταρτος και τελευταίος στόχος που τίθεται με τη νομοθετική παρέμβαση αυτή είναι ο καλύτερος επιχειρησιακός έλεγχος.

Νέος τρόπος λειτουργίας θα προκύψει και για την οργάνωση των αεροδρομίων με το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο.

Η οργάνωση των αεροδρομίων αλλάζει επίσης ριζικά με το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο.

Το επίπεδο ευθύνης αυξάνεται στον υποδιοικητή αερολιμένων και η δομή διαμορφώνεται έτσι ώστε στην περίπτωση παραχώρησης αεροδρομίων σε ιδιώτες να υπάρξει η ελάχιστη δυνατή επίπτωση στον υπόλοιπο οργανισμό.

Οι 23 κρατικοί αερολιμένες ομαδοποιούνται σε τρεις ομάδες:

• Ομάδα Α: Αλεξανδρούπολη, Κοζάνη. Καστοριά, Ιωάννινα, Κύθηρα, Ικαρία, Χίος

• Ομάδα Β: Σύρος, Πόρος, Νάξος• Μήλος, Καστελλόριζο, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Λέρο, Σητεία

• Ομάδα Γ: Νέα Αγχίαλος, Άραξος, Κάρπαθος Κάσος, Σκύρος, Λήμνος, Καλαμάτα – διττής χρήσης από Πολεμική Αεροπορία και ΥΠΑ.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου και αυτός της Αλεξανδρούπολης μπαίνουν σε επίπεδο ανεξάρτητων διευθύνσεων, ενώ ο Αερολιμένας Γενικής Αεροπορίας Πάχης Μεγάρων σε επίπεδο αυτοτελούς τμήματος.

* Με πληροφορίες από τα Παραπολιτικά

Wednesday, July 30, 2025

Latest News

Παράταση προθεσμίας υποβολής Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) 2025

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ενημερώνει τους παραγωγούς ότι παρατείνεται η προθεσμία υποβολής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2025 έως και...

More Articles Like This