
- Του Δημοσθένη Π. Δούκα
H Γαρυφαλλιά Μπαρή με την έκθεση της «Παραδοσιακή ιστορία της Θράκης» (Νομαρχείο-Αλεξανδρούπολη, 28-31 Ιουλίου) κατάκτησε το δικαίωμα να θεωρείται μια σύγχρονη, σημαντική και ενδιαφέρουσα Ελληνίδα ζωγράφος του εικαστικού κινήματος «Ναίφ-Νεοελληνική Λαική Τέχνη».
Οι Ναΐφ-Λαικοί ζωγράφοι είναι αυτοδίδακτοι ζωγράφοι που δεν εκφράζουν μια τέχνη αρχάριων, αλλά μιας ωριμότητας. Ζωγραφίζουν με μια απαράμιλλη εσωτερική ευαισθησία για όλα τα θέματα που αφορούν τη ζωή, εκφράζουν εικαστικά την ζώσα κοινωνία, μεταβάλλουν σε αρμονικούς χρωματικούς πίνακες τα βιώματά τους, υμνούν την φύση, την καθημερινότητα, την κοινωνική πραγματικότητα.

Η λαϊκή ζωγραφική δεν αρκείται στην διακοσμητική εικαστική καταγραφή τοπίων. Καταγράφει θρησκευτικές δοξασίες όπως τα έργα του Παγώνη, εκδηλώσεις του κοινοτικού βίου όπως η ζωγραφική του Θεόφιλου, αλλά και ιστορικά τεκμήρια όπως οι ιστορικοί πίνακες του Ζωγράφου.
Η λαϊκή-ναίφ ζωγραφική της Γ. Μπαρή αναδύεται αυθόρμητα, πηγαία, αγνά. Φέρει το φορτίο του
πρωτότυπου και συγχρόνως του αυθεντικού. Διαθέτει ιδιοπροσωπία και πηγάζει από τις βιωματικές εμπνεύσεις και δεξιότητές της. Δημιουργεί εικαστικά παραμύθια από μνήμες και συναισθήματα.
Η εμβληματική Θρακιώτισσα εικαστικός με το σπάνιο ταλέντο της, δίνει νόημα και νέες διαστάσεις στο εικαστικό σχήμα λαϊκότητα-αυθεντικότητα-πρωτοτυπία-παράδοση της Θράκης και ανοίγει νέους ορίζοντες στο προσωπικό ζωγραφικό σύμπαν της.