9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, September 14, 2025

71 φορές το βάρος του Άιφελ για τον αγωγό αερίου “TAP”

55.000 χαλύβδινοι σωληναγωγοί θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση του Διαδριατικού Αγωγού, από Κήπους μέχρι τις ακτές της Νοτίου Ιταλίας – Στα δέκα (10) Δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα τον χρόνο, η μεταφορική ικανότητα 

Πενήντα πέντε χιλιάδες χαλύβδινοι σωληναγωγοί θα απαιτηθούν για την κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG).

Ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου της Ανατολίας (ΤΑΝΑΡ) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από την Βόρειο Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νοτίου Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο Ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.

- Advertisement -

Το  έργο ευρίσκεται επί του παρόντος στην φάση της κατασκευής του αγωγού, η οποία ξεκίνησε εντός του 2016.

Η τελευταία αποστολή των σωληναγωγών έφθασε στην Θεσσαλονίκη στις 10 Οκτωβρίου 2017.

Το βάρος του συνόλου των 55.000 ατσάλινων σωλήνων ισούται με το βάρος του πύργου του Άιφελ στο Παρίσι πολλαπλασιασμένο επί 71, δηλαδή 520.000 τόνους.

Το βάρος ενός σωληναγωγού μήκους 18 μέτρων κυμαίνεται μεταξύ 9,3 και 16,3 τόνων, αναλόγως του πάχους των τοιχωμάτων του.

Τους σωληναγωγούς κατασκεύασε η ελληνική Σωληνουργεία Κορίνθου και η γερμανική Salzgitter Mannesmann International.

Συμφώνως προς την σχετική ανακοίνωση η μεταφορά των σωληναγωγών και γωνιών πραγματοποιήθηκε σε διάστημα 18 μηνών.

Οι πρώτοι σωληναγωγοί κατέφθασαν στο Δυρράχιο τον Απρίλιο του 2016, ενώ οι παραδόσεις στην Ελλάδα ξεκίνησαν έναν μήνα αργότερα, τον Μάιο του 2016.

Από τους 55.000 σωληναγωγούς οι 32.000 θα χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα, οι 13.000 στην Αλβανία, οι 9.150 για το υποθαλάσσιο τμήμα και οι υπόλοιποι 670 στην Ιταλία.

Οι σωληναγωγοί μεταφέρθηκαν στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής σε 79 θαλάσσια φορτία διαφόρων μεγεθών και με 158 δρομολόγια τραίνου εντός της Ελλάδας.

Η διαδικασία εκφορτώσεως στα μεγαλύτερα πλοία διαρκούσε κατά μέσο όρο περί τις 5 ημέρες.

Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, ο TAP θα παρέχει την πιο άμεση οδό μεταφοράς φυσικού αερίου που θα ανοίξει τον ζωτικής σημασίας Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, θα έχει μήκος 4.000 χλμ. και θα εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα μέχρι την Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές σχεδίασαν τον TAP με ευελιξία, ώστε να είναι εις θέση να μεταφέρει μελλοντικά μεγαλύτερο όγκο φυσικού αερίου.

Η αρχική μεταφορική ικανότητα του TAP, η οποία ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (κ,μ.) φυσικού αερίου τον χρόνο, επαρκεί για την κάλυψη της ενέργειας που καταναλώνουν περίπου επτά εκατομμύρια νοικοκυριών στην Ευρώπη.

Στο μέλλον, η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ. με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπιέσεως, επιτρέποντας έτσι την μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας.

Ο αγωγός θα διαθέτει ακόμη δυνατότητα «φυσικής αντιστροφής ροής», θα μπορεί, δηλαδή, να διοχετεύει φυσικό αέριο από την Ιταλία προς την Νοτιοανατολική Ευρώπη σε περίπτωση διακοπής της ροής ή σε περίπτωση που απαιτείται μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα για τον εφοδιασμό της περιοχής με πρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου.

Κατά μήκος της διαδρομής του ο TAP μπορεί να διευκολύνει συνδέσεις με διαφόρους υφισταμένους ή προτεινόμενους αγωγούς, διασφαλίζοντας ότι ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα προσεγγίζει όσο το δυνατόν περισσότερες διαφορετικές ενεργειακές αγορές.

Θα καθιστά έτσι δυνατή την μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία σε πολλούς προορισμούς της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.

spot_img
Sunday, September 14, 2025

Latest News

Ορυκτά καύσιμα και τσιμέντο ευθύνονται για τους εντονότερους καύσωνες! 

Περισσότερους και πιο έντονους καύσωνες φέρνει η παραγωγή ορυκτών καυσίμων και τσιμέντου, με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή να είναι παρούσα!   Η ανθρωπογενής κλιματική...

More Articles Like This