Μετά τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας – Κατατέθηκε η πρώτη δεσμευτική προσφορά για το Λιμάνι της Καβάλας

Μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο είναι το πρώτο από τα περιφερειακά λιμάνια που ιδιωτικοποιείται.
Πιο συγκεκριμένα, για 40 χρόνια παραχωρείται το εμπορικό λιμάνι Φίλιππος Β’, το οποίο βρίσκεται έξω από τη πόλη.
Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό κατατέθηκε 1 μόνο δεσμευτική προσφορά από το κοινοπρακτικό σχήμα BLACKSUMMIT– EFAGROUP– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Όπως ανέφεραν στο metaforespress.grναυτιλιακοί αναλυτές, «το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας έχει περιορισμένες δυνατότητες, οπότε η κατάθεση μίας δεσμευτικής προσφοράς δεν εκπλήσσει».
Πλέον, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.
Στις 5 Μαΐου, σύμφωνα με το τωρινό χρονοδιάγραμμα, κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για την Αλεξανδρούπολη.
Δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν τα σχήματα QUINTANAINFRASTRUCTURE& DEVELOPMENT, η κοινοπραξία CAMERONS.A– GOLDAIRCARGOAE– BOLLOREAFRICALOGISTICS, η κοινοπραξία INTERNATIONALPORTINVESTMENTSALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACKSUMMITFINANCIALGROUP– EUROPORTS– EFAGROUPκαι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.
Η (γεωπολιτική) σημασία του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, έπειτα και από τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας, έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.
Με γνώμονα αυτό, εικάζεται ότι δεσμευτική προσφορά θα καταθέσουν τα σχήματα, τα οποία περιέχουν και αμερικανικά συμφέροντα, δηλαδή η QUINTANAINFRASTRUCTURE& DEVELOPMENTκαι η κοινοπραξίαINTERNATIONALPORTINVESTMENTSALEXANDROUPOLIS, τα περισσότερα μέλη της οποίας κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την Καβάλα.

Ωστόσο, σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, η κοινοπραξία INTERNATIONALPORTINVESTMENTSALEXANDROUPOLISκάνει «δεύτερες» σκέψεις.
Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, βέβαιη θεωρείται η κατάθεση προσφοράς από το σχήμα CAMERONS.A– GOLDAIRCARGOAE– BOLLOREAFRICALOGISTICS, ενώ ο ΟΛΘ φαίνεται ότι θα απέχει, όπως στην Καβάλα.
Αντίστοιχα, για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας οι δεσμευτικές προσφορές υπολογίζονται έως τα τέλη Ιουνίου.
Δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν τα σχήματα ATTICAA.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, PORTEKINTERNATIONALPRIVATELTD, QUINTANAINFRASTRUCTURE& DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ, η κοινοπραξία ARCHIRODONGROUPN.V.- ANEK& ΟΜΙΛΟΣ TRIDENTHELLAS, η κοινοπραξία GRIMALDIEUROMED– MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. και ο ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές που συνομίλησε το metaforespress.gr, «στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ίσως κατατεθούν οι περισσότερες δεσμευτικές προσφορές».
Αρκετοί θεωρούν ως φαβορί τον ιταλικό όμιλο Grimaldi, αλλά μετά τα όσα τραγικά συνέβησαν στο πλοίο EuroferryOlympia, ίσως να μην επαληθευτούν.
Για την Ηγουμενίτσα φαίνεται ότι ίσως κατέβει ο ΟΛΘ, αλλά και σχήματα ελληνικών συμφερόντων.
Σημειώνεται ότι σε Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη οι διαγωνισμοί είναι πλειοδοτικοί και ότι πωλείται το 67% των λιμένων.