Ο ακριτικός Νομός Έβρου εξακολουθεί να είναι Σιδηροδρομικά ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟΣ από την υπόλοιπη Ελλάδα – Στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ δεν υπάρχουν ούτε Δρομολόγια, ούτε Εισιτήρια για την Αλεξανδρούπολη – Να επισπευσθούν οι εργασίες στην Ανατολική Μακεδονία

Για την ενίσχυση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε κοινή συνεδρίαση στην Βουλή των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, Adina Vălean.
«Βάλαμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 4,5 δισ. ευρώ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής.
Ο υπουργός ανέφερε ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά και με ξεκάθαρες θέσεις στην διαδικασία για την αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. «Έχουμε διατυπώσει τη θέση της χώρας μας και επιδιώκουμε τη συμπερίληψη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο», είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι όλοι πλέον με την ενεργειακή κρίση αναγνωρίζουμε στην Ελλάδα και την Ευρώπη την πολύ μεγάλη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Ήδη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αξιοποιείται τόσο από τη συμμαχία του ΝΑΤΟ, όσο και από άλλες πηγές, για να διασυνδέσουμε απομονωμένες περιοχές και να αναβαθμίσουμε ενεργειακά όλη αυτή την περιοχή».
Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να σημειωθεί ότι, μετά από συστηματικές και επίμονες προσπάθειες της ελληνικής Κυβέρνησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει θετικά την ένταξή του στο εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του λιμανιού σε στρατηγικής σημασίας, προσελκύοντας φορτία από μεγάλες διεθνείς αγορές ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να λάβει συγχρηματοδοτήσεις από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ταμεία της ΕΕ για τη βελτίωση των υποδομών του.

Σημείωση Ε.Θ.:
Τα λόγια του Υπουργού Μεταφορών μας γέμισαν με αισιοδοξία για το μέλλον του τόπου μας.
Όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη, παραμένει σήμερα αποκομμένη από το Σιδηροδρομικό Δίκτυο της Χώρας.
Εάν μπείτε στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ και αναζητήσετε Δρομολόγια και Εισιτήρια από Θεσσαλονίκη για Αλεξανδρούπολη, θα διαπιστώσετε πως αυτά δεν είναι διαθέσιμα.
Η κατάσταση αυτή δυστυχώς δεν είναι σημερινή.
Κρατά εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς τα έργα αντικατάστασης των Σιδηροδρομικών γραμμών στους Τοξότες Ξάνθης… κυριολεκτικά σέρνονται, ενώ τα παράπονα των Εβριτών που θέλουν να μετακινούνται με το τραίνο, συνεχώς πληθαίνουν.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτή την περίοδο γίνεται μία γιγαντιαία προσπάθεια για χάραξη νέων γραμμών, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα κ.λπ.
Γνωρίζουμε πολύ καλά πως για τον Έβρο έχουν διατεθεί 1,7 ΔΙΣ ευρώ για την κατασκευή ΔΙΠΛΗΣ Ηλεκτροκίνητης γραμμής από Αλεξανδρούπολη, μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα στο Ορμένιο, για μεταφορά φορτίων από τα Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που ουσιαστικά οδηγούν στα «Σιδηροδρομικά Δαρδανέλια» όπως πολλές φορές έχει γράψει η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ.
Όμως όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη παραμένει σήμερα Σιδηροδρομικά αποκλεισμένη από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Γι’ αυτό ζητούμε από τον κ. Υπουργό Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, να ενδιαφερθεί προσωπικά για επίσπευση των εργασιών που γίνονται στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας.
Γιατί μόνον τότε θα αποτελέσει το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έργο Εθνικής Σημασίας.
Σ.Κ.