9.4 C
Alexandroupoli
Tuesday, October 14, 2025

Ευοίωνο το Αναπτυξιακό Μέλλον της Αλεξανδρούπολης

Άδωνις Γεωργιάδης: «Η Αλεξανδρούπολη θα είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη πόλη, την προσεχή δεκαετία» – Τι δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης στο κεντρικό Δελτίο ειδήσεων της Τηλεόρασης ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, βρέθηκε καλεσμένος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ, όπου και κλήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Χρήστου Νέδου και του Τάσου Παλαιστίδη, με επίκεντρο της θεματολογίας το εργοστάσιο της Shelman στην Κομοτηνή, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αλλά και τους στόχους του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ανάπτυξη του Έβρου και της Θράκης.

Η Θράκη, η Διακομματική Επιτροπή και η προοπτική ανάπτυξης

Ο στόχος και το στοίχημα για την κυβέρνηση θα είναι να επαναφέρει τα εργοστάσια που είχαν κλείσει, τις επενδύσεις που έφυγαν και πήγαν προς Βουλγαρία και Τουρκία, αλλά και το να σταματήσει την εκροή συναλλάγματος προς τις γειτονικές χώρες.

- Advertisement -

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε στο ερώτημα εάν θα δούμε και άλλες επενδύσεις στη Θράκη.

«Το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Οικονομίας, θα μας απασχολήσει κατά την διάρκεια της δεύτερής μας τετραετίας, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν λύνονται όλα σε μια τετραετία και ήδη έχουμε κάνει πολλά μέσα σε 4 χρόνια και μάλιστα υπό αντίξοες συνθήκες. Σε σχέση με την Βουλγαρία, έχουμε ανταγωνιστικά μειονεκτήματα τους υψηλότερους φόρους, αλλά και το υψηλότερο κόστος ενέργειας σε μέσες τιμές. Το τελευταίο θα αλλάξει λόγω της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη χώρα μας. Επίσης, και οι φόροι θα μειωθούν κατά την διάρκεια της δεύτερης τετραετίας μας, λόγω της πολιτικής σταθερότητας που παρέχει η κυβέρνηση. Άρα θα μειωθούν αυτές οι διαφορές με την Βουλγαρία. Βέβαια, με την Τουρκία, είναι διαφορετικά τα πράγματα, καθώς δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία που μπορεί να εκμεταλλευτεί. Χρειαζόμαστε χρόνο. Προσελκύουμε διαρκώς νέες μεγάλες επενδύσεις και στόχος μας είναι κάποιες από αυτές να έρθουν στην Θράκη», σχολίασε σχετικά ο Υπουργός.

Ζαχαρουργείο Ορεστιάδας

Μια ανοικτή πληγή για τον βόρειο Έβρο είναι το Ζαχαρουργείο της Ορεστιάδας, το οποίο από το 2019 σταμάτησε την λειτουργία του.

Πρόκειται για μια από τις ελάχιστες βιομηχανίες που συνέδεσαν τον πρωτογενή τομέα με τη μεταποίηση, παρασύροντας μαζί της σε εξαφάνιση την εγχώρια τευτλοπαραγωγή και οδηγώντας τη χώρα στην ανάγκη εισαγωγής ζάχαρης για την κάλυψη των αναγκών της.

Η Ελλάδα δεν κατάφερε να σώσει ένα περιουσιακό στοιχείο, το οποίο πριν από κάποια χρόνια διεκδικούσαν ακόμη και μεγάλοι διεθνείς όμιλοι.

Κάποτε η Ελλάδα είχε πέντε εργοστάσια ζάχαρης και ήταν αυτάρκης, καθώς παράγονταν πάνω από 350.000 τόνοι ζάχαρης.

Με δεδομένο ότι η χώρα χρειάζεται περίπου 310.000 τόνους, κάναμε κι εξαγωγές σε άλλες χώρες και τωρα αναγκαζόμαστε να εισάγουμε πανάκριβα ζάχαρη, από το εξωτερικό.

Το ερώτημα που τέθηκε στον κ. Γεωργιάδη ήταν εάν με εφαλτήριο την αναβίωση του εργοστασίου της Shelman στην Κομοτηνή, η κυβέρνηση συζητά μια πιθανή επαναλειτουργία της ΕΒΖ Ορεστιάδας. 

«Με την τράπεζα Πειραιώς που έχει αναλάβει την διαχείριση των κτιρίων, η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνεχή επαφή προκειμένου να ωριμάσει η υπόθεση και να μεταβιβαστούν τα ακίνητα της ΕΒΖ σε επενδυτές, χρειάζεται αρκετούς μήνες η υπόθεση, αλλά η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές, εντός του 2023 πιθανότατα, ώστε να βρεθεί επενδυτής και για την Ορεστιάδα, όπως και για την Κομοτηνή με το εργοστάσιο της Σέλμαν», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Το αναπτυξιακό μέλλον της Αλεξανδρούπολης

Με αφορμή το FSRU Αλεξανδρούπολης που ξεκινά η κατασκευή του εντός του έτους και η λειτουργία του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου -μάλλον- στις αρχές του 2024, αλλά και τα εγκαίνια της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής ενέργειας, το Σάββατο 14 Ιανουαρίου στην Αλεξανδρούπολη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και πληθώρα υπουργών, ο κ. Γεωργιάδης, μίλησε για το αναπτυξιακό μέλλον της Αλεξανδρούπολης.

«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές. Η Αλεξανδρούπολη θα είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη πόλη στην Ελλάδα την προσεχή δεκαετία, ξεκινά η δεκαετία της Αλεξανδρούπολης, και για αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Είναι προφανές πως το ενδιαφέρον για την περιοχή είναι μεγάλο, λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της Αλεξανδρούπολης και του λιμανιού της», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης. Ωστόσο σε ερώτημα για το τι θα γίνει με τον Βόρειο Έβρο, διότι ο χρόνος κυλά εις βάρος της περιοχής, ο Υπουργός Ανάπτυξης συμπλήρωσε: «Όταν θα αρχίσει η ραγδαία ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης και θα τρέχει με πολύ μεγάλους ρυθμούς, αποκλείεται αυτό να μην επηρεάσει και τις γειτονικές περιοχές, αυτό θα γίνει αναπόφευκτα, πιθανώς σε μικρότερο βαθμό στον Βόρειο Έβρο, αλλά θα γίνει».

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης είναι διαχρονικά, οι πόλεις όπου λειτουργούν πανεπιστημιακά τμήματα. Φυσικά από την συζήτηση δεν θα μπορούσε να λείπει και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αλλά και η πιθανή ίδρυση νέων τμημάτων (σ.σ. Τμήμα Ψυχολογίας στο Διδυμότειχο κ.ά.).

«Το ΔΠΘ έχει πάρει την μερίδα του λέοντος στις χρηματοδοτήσεις, καθώς πρέπει να τύχει την ειδική φροντίδα του Κράτους. Ωστόσο, εγώ μόνο ικανοποιώ αιτήματα που έρχονται από το Υπουργείο Παιδείας και δεν εμπλέκομαι σε αυτή την διαδικασία (σ.σ. νέων τμημάτων), πάντως όσα αιτήματα χρηματοδότησης έχουν έρθει για το ΔΠΘ, έχουν γίνει όλα δεκτά από το Υπουργείο Ανάπτυξης», είπε σχετικά, ο κ. Γεωργιάδης.

Οι τιμές των καυσίμων και η πρόταση για μόνιμο Fuel Pass στην Θράκη

Με την παρατεταμένη ακρίβεια να ταλανίζει τα νοικοκυριά, αλλά και την οικονομική αιμορραγία που μαστίζει τον Έβρο και την Ροδόπη, όσον αφορά την εκροή συνναλάγματος στα γειτονικά πρατήρια καυσίμων, καθ’ ότι οι τιμές σε Βουλγαρία και Τουρκία είναι αρκετά πιο χαμηλά σε σχέση με τα ελληνικά δεδομένα, ο Υπουργός κλήθηκε να σχολιάσει αν θα πρέπει να δοθεί ειδική μέριμνα στην Θράκη, όπως για παράδειγμα η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), για μόνιμο Fuel Pass στους κατοίκους περιοχών που συνορεύουν με γειτονικά κράτη.

«Η τιμή της αντλίας δεν είναι ανάλογη της τιμής του βαρελιού για τα καύσιμα. Οι τιμές, παρά τις ζοφερές προβλέψεις κάποιων, ποτέ δεν ξεπέρασαν τα 3 ευρώ. Η πρόταση της ΠΟΠΕΚ, είναι καθαρά ζήτημα του Υπουργείου Οικονομικών, εγώ δεν θα είχα αντίρρηση, αλλά είναι δύσκολο να υλοποιηθεί τεχνικά», διαπίστωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Η αναβίωση του εργοστασίου της Shelman στην Κομοτηνή

Το «στοίχημα» για την επαναλειτουργία της, κερδίζει η ιστορική Shelman στην Κομοτηνή. Μετά από άγονους πλειστηριασμούς του παρελθόντος, τελικά το εργοστάσιο στην Κομοτηνή, περνά σε νέο ιδιοκτήτη. Μία από τις πρώτες επισκέψεις του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων ήταν στο εργοστάσιο της Shelman, στην Κομοτηνή, όπου από τότε είχε δεσμευθεί ότι θα βρεθεί λύση για την επαναλειτουργία του εργοστασίου.
«Πολύ γρήγορα και πριν από τις εκλογές, το εργοστάσιο πιθανώς θα λειτουργήσει. Η νέα εξέλιξη δίνει νέες προσδοκίες για το μέλλον της, καθώς στους όρους του πλειστηριασμού υπάρχει δέσμευση για να τεθεί σε λειτουργία η μονάδα, τουλάχιστον για μια τριετία κι επιπλέον να προσληφθεί το 40% κατ’ ελάχιστο πρώην εργαζομένων και μάλιστα με μισθό, όχι μικρότερο απ’ ότι προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας τους», κατέληξε ο κ. Γεωργιάδης.

Χρήστος Νέδος

Tuesday, October 14, 2025

Latest News

Χρυσό μετάλλιο για τον Αλεξανδρουπολίτη Αλέξανδρο Κοκκίνη!

Στα 400 μέτρα κατηγορίας Μ40, στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου Masters 2025 Το πρώτο χρυσό μετάλλιο για την ελληνική αποστολή στο Πανευρωπαϊκό...

More Articles Like This