

«Συνάντηση εργασίας για τον Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου διοργάνωσε ο ΔΕΣΦΑ στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή των εταιρειών Gastrade, ICGB, Bulgartransgaz, Transgaz, FGSZ και EUSTREAM (ως παρατηρητή), οι οποίες διαχειρίζονται τα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου και LNG σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Σλοβακία, αντίστοιχα.
Οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν τη σημασία της υλοποίησης στοχευμένων έργων για την εξάλειψη των σημείων συμφόρησης και την ενίσχυση της διασύνδεσης μεταξύ των συστημάτων των εν λόγω χωρών, επιτρέποντας αμφίδρομες ροές φυσικού αερίου από τον Νότο προς τον Βορρά και αντίστροφα, και διασφαλίζοντας περαιτέρω την ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της Ευρώπης.

Οι εκπρόσωποι των εταιρειών παρουσίασαν τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις τους στα συστήματα που διαχειρίζονται, στοχεύοντας στην αύξηση της δυναμικότητας μεταφοράς φυσικού αερίου του Κάθετου Διαδρόμου. Παράλληλα, παρουσίασαν τα αποτελέσματα των μη δεσμευτικών market tests που έχουν πραγματοποιήσει, καθώς και τις αρχικές εκτιμήσεις για τη μελλοντική ζήτηση δυναμικότητας στα σημεία διασύνδεσης των συστημάτων τους. Πρόκειται για ουσιαστικά βήματα για τη διαδικασία επαύξησης της δυναμικότητας μεταφοράς των εθνικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν, σύμφωνα με όσα προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν να αναλάβουν συντονισμένες δράσεις με στόχο την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων, καθώς και την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατανομής μελλοντικής δυναμικότητας μεταφοράς μέσω του Κάθετου Διαδρόμου εντός του 2024. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού, συμφωνήθηκε η σύσταση σχετικών ομάδων εργασίας και διαδοχικών συναντήσεων, με την πρώτη συνάντηση να λαμβάνει χώρα στη Σόφια τον Οκτώβριο 2023.»
Από την πλευρά της Gastrade, ο διευθύνων σύμβουλος της Gastrade, Κωνσταντίνος Σιφναίος, ανέφερε σχετικά: «Μία από τις βασικές προτεραιότητες για την αξιοποίηση της ενδοπεριφερειακής συνεργασίας του κάθετου διαδρόμου είναι η υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων με στόχο τη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών, προκειμένου να αρθούν τα σημεία συμφόρησης και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του κόστους μεταφοράς».




