Στην Ρόδο δουλεύουν σαν τα «Μυρμήγκια» για το καλό του τόπου τους – Όμως μπορούμε και στον Έβρο να αναδείξουμε 365 ημέρες το χρόνο το Τουριστικό μας Προϊόν

Αυτή την εβδομάδα το επαγγελματικό ταξίδι ήταν στην Ρόδο. Με μια μέρα διανυκτέρευση.
Σε ένα νησί που είναι η τουριστική ατμομηχανή της χώρας με όλες τις θετικές συνέπειες για το συνολικό ΑΕΠ αλλά και για όσους ζουν στο νησί.
Σε ένα νησί βέβαια που μέσα Νοεμβρίου βρίσκεται στην δύση της τουριστικής σαιζόν και ήδη στην προετοιμασία της επόμενης.
Παρόλα αυτά όπου φιλοξενηθήκαμε για διαμονή, για φαγητό, για επισκέψεις η διάθεση των επαγγελματιών, των εργαζόμενων, του κόσμου που συναντήσαμε τυχαία παραμένει ακμαία χωρίς ίχνος κούρασης και ολιγωρίας.
Ήδη έχουν κάνει “ταμείο” και σχεδιάζουν τα επόμενα βήματα, τις νέες επενδύσεις, την παροχή νέων υπηρεσιών και εμπειριών στους πελάτες για την επόμενη χρονιά. Δεν κρύβω ότι στο πίσω μέρος του μυαλού μου είχα ότι θα συναντήσουμε “τζιτζίκια” αλλά γνωρίσαμε “μυρμήγκια” που εργάζονται αγόγγυστα για το προσωπικό τους συμφέρον αλλά και για το καλό του τόπου.
Θα μου πείτε…. καλά συγκρίνεις τον Έβρο με την Ρόδο???
Ίσως η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη.
Η Ρόδος έχει μια τεράστια τουριστική βιομηχανία βασισμένη στο καλοκαίρι και στην θάλασσα.
Ο Έβρος μπορεί να γίνει τουριστικό προϊόν 365 μέρες το χρόνο και προς πολλές κατευθύνσεις. Ενδεικτικά:
– Αγροτουρισμός
– Γεωτουρισμός
– Θρησκευτικός τουρισμός
– Γαστρονομικός τουρισμός
– Πολυπολιτισμικός τουρισμός
– Ποδηλατικός τουρισμός
– CityBreak
και σίγουρα και πολλές ακόμη μορφές που μπορούν να αναπτυχθούν με την συμβολή των ειδικών του τουρισμού.
(Ακομή και η τεράστια πυρκαγιά που ζήσαμε μπορεί να σταθεί ως τουριστικός προορισμός σε σχολεία για να αναδειχθεί η ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και ως προορισμός για όλα τα πανεπιστήμια της Ευρώπης που σχετίζονται με τμήματα δασολογίας κλπ).
Αυτό όμως που σίγουρα πρέπει να αναπτύξουμε όλοι εμείς είναι η τουριστική συνείδηση.
Η διάθεση για εξυπηρέτηση, η φιλική προσέγγιση απέναντι σε κάθε επισκέπτη, η γνώση της περιοχής μας και άρα η μετάδοση αυτών των πληροφοριών προς τους τουρίστες, ο επαγγελματισμός και ευρύτερα η ανάπτυξη της τουριστικής μας συμπεριφοράς όχι απαραίτητα με άμεσα ανταλλάγματα αλλά με τον ευρύτερο στόχο ότι έτσι βοηθούμε τον τόπο.
* Σκεφτείτε ότι και αυτή την βροχερή μέρα του Νοέμβρη θα μπορούσε κάπου σε ένα χωριό του Έβρου να γίνεται αυτή την ώρα μια γευσιγνωσία τραχανά, λουκάνικων και τοπικών κρασιών σε τουρίστες που έχουν έρθει για ένα φθινοπωρινό weekend. Ο Έβρος ακούγεται, ας φροντίσουμε όλοι εμείς, να είναι για τους σωστούς λόγους.
Δήμος Παπαράδης