Ξεκίνησαν οι εργασίες για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένος Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο του ΟΣΕ – Το έργο θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015
Ξεκίνησε η διαδικασία σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το νέο λιμένα Αλεξανδρούπολης. Τα συνεργεία δουλεύουν πυρετωδώς καθώς το έργο συνολικού προϋπολογισμού 4.920.000€, πρέπει να παραδοθεί περίπου σε ένα χρόνο.
Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ξεκίνησαν με την ΕΡΓΟΣΕ να έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου με την ονομασία «Σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων Λιμένα Αλεξανδρούπολης» που έχει έναν εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 4.920.000 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο θα συνδέει με ένα πλέγμα γραμμών συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων το Λιμένα της Αλεξανδρούπολης με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
Η διαδικασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριου του 2014 και εκτιμάται ότι όταν ολοκληρωθεί η σύνδεση του λιμένος του Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα θέσει τις βάσεις για την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία και τη διοχέτευση των φορτίων μέσω του σιδηρόδρομου στο επίνειο του νομού Έβρου.
Έτσι, όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, μπαίνουν οι βάσεις για την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία, καθώς τα πλοία θα μπορούν να δένουν στην Αλεξανδρούπολη και να προωθούν τα φορτία τους σιδηροδρομικά προς τη Βουλγαρία και αντίστροφα, αποφεύγοντας την είσοδό τους στα στενά των Δαρδανελίων και σημαντικές καθυστερήσεις στον κορεσμένο Βόσπορο.
Παράλληλα, δεν είναι τυχαίο ότι οι λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Μπουργκάς και Βάρνας επιδιώκουν τη συνεργασία τους στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών, μέσα από το πρόγραμμα sea2sea.
Και αυτό διότι ο πρώτος σύντομα θα συνδέεται πλήρως με τον σιδηρόδρομο, ο δεύτερος παίρνει σειρά, αφού οι σχετικές προμελέτες ολοκληρώνονται, ενώ οι Βουλγαρικοί λιμένες διαθέτουν ούτως ή άλλως πρόσβαση σε σιδηροδρομικές υποδομές.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, «το έργο αυτό είναι μεγάλη αναπτυξιακή παρέμβαση για τη Θράκη και για τη χώρα ολόκληρη, διότι είναι γνωστό το ενδιαφέρον που αναπτύσσεται το τελευταίο καιρό για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω του σιδηροδρόμου».
«Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ισχυροποιείται η θέση της χώρας ως είσοδος των εμπορευματικών μεταφορών προς την Ευρώπη» σημειώνει η εταιρία.
«Η νέα σύνδεση θα αυξήσει την εμπορευματική κίνηση και ως εκ τούτου θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του λιμανιού, επειδή με αυτό τον τρόπο μειώνεται το κόστος αλλά και ο χρόνος των μεταφορών» συμπληρώνει.
Επίσης, όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, «έχοντας ήδη μελετήσει τη νέα γραμμολογία του σταθμού Αλεξανδρούπολης και τη νέα χάραξη παράκαμψης του πολεοδομικού ιστού της πόλης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, πρότεινε την ένταξη του έργου στην 5η Προγραμματική Περίοδο 2014-2020».
Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ, εάν σε μία περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργούνται άμεσα περίπου 400 με 600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες δουλειές.






