9.4 C
Alexandroupoli
Monday, October 13, 2025

Έντονο το πρόβλημα πάρκινγκ στην Αλεξανδρούπολη

Ντόπιοι και τουρίστες ταλαιπωρούνται καθημερινά για την εύρεση μιας θέσης πάρκινγκ – Τι ισχύει με την ανέγερση νέων πολυκατοικιών και την νομοθεσία για τις θέσεις στάθμευσης των ενοίκων

Έντονο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ντόπιοι και οι τουρίστες στην Αλεξανδρούπολη, στην προσπάθειά τους να βρουν να παρκάρουν τα οχήματά τους, καθώς μερικές φορές αυτό καθίσταται αδύνατο.

Το πρόβλημα του πάρκινγκ μάλιστα, εντείνεται και από τις νέες οικοδομές που χτίζονται στην Αλεξανδρούπολη με ταχείς ρυθμούς, καθώς η νομοθεσία δεν καλύπτει πλήρως -όσον αφορά τις θέσεις στάθμευσης- όλους τους ενοίκους ή τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων.

Ο πολιτικός μηχανικός, Κώστας Παπαδόπουλος, μίλησε στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ σχετικά με όσα ισχύουν με αφορμή την μαζική κτιριακή ανέγερση στην πρωτεύουσα του Έβρου.

- Advertisement -

Πιο αναλυτικά, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε: «Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα του πάρκινγκ είναι πιο έντονο και λόγω της τουριστικής κίνησης της πόλης, αλλά και λόγω της αύξησης της οικοδομικής δραστηριότητας. Αυτό που προβλέπει ο κανονισμός για τις νέες οικοδομές είναι ένας συντελεστής, όπου διαιρούμε την επιφάνεια της οικοδομής με το 250 και έτσι βγάζουμε τις θέσεις στάθμευσης. Δηλαδή, σε οικοδομές έως 250 τετραγωνικά μέτρα προβλέπεται μία θέση στάθμευσης. Από 250 και πάνω (αν αυτός ο συντελεστής βγάζει ένα λόγο 1,5) προβλέπεται μία, εάν είναι πάνω από 1,5 προβλέπονται 2 θέσεις αντίστοιχα. Αυτό όμως σημαίνει ότι για μια οικοδομή 250 τ.μ. που μπορεί να αποτελείται από πέντε 50αρια διαμερίσματα αντιστοιχεί μονάχα 1 θέση στάθμευσης, αν ο κατασκευαστής δεν κατασκευάσει περισσότερο από το ελάχιστο που προβλέπει η νομοθεσία. Αυτό είναι ακόμη πιο έντονο στο κέντρο της πόλης, όπου ο σχεδιασμός στις οικοδομές είναι για μικρά διαμερίσματα -πολλά από τα οποία πηγαίνουν προς εκμετάλλευση και όχι για κατοικία σε οικογένειες- που σημαίνει ότι έχουμε πολύ μεγάλο αριθμό διαμερισμάτων σε ένα κτίριο και λίγες θέσεις στάθμευσης. Επίσης, υπάρχει ένας άλλος περιορισμός ότι σε κάποιες περιοχές του λεγόμενου ιστορικού κέντρου ή σε κάποιους εμπορικούς δρόμους, π.χ. Λεωφόρος Δημοκρατίας απαγορεύεται και δεν προβλέπεται η κατασκευή κτηρίων με πυλωτή, καθώς υπάρχει θέμα με την είσοδο και έξοδο σε αυτές τις θέσεις στάθμευσης. Επειδή προβλέπεται στο μέλλον ότι το ιστορικό κέντρο θα πεζοδρομηθεί, τότε οι οικοδομές που βρίσκονται εκεί δεν θα μπορούν να διαθέτουν θέσεις στάθμευσης. Αντ’ αυτού, ο εκάστοτε κατασκευαστής καλείται να πληρώσει ένα μεγάλο ποσό -γύρω στις 4.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης- προς τον Δήμο για την επιβάρυνση που θα προκαλέσει η δημιουργία του νέου κτιρίου στους χώρους στάθμευσης της πόλης».

Αυτή λοιπόν, είναι η κατάσταση που επικρατεί στην Αλεξανδρούπολη, όσον αφορά τις καινούργιες πολυκατοικίες που κατασκευάζονται τώρα και το εάν δικαιούνται θέσεις πάρκινγκ δίπλα στην πυλωτή ή όχι.

Το σίγουρο ωστόσο είναι πως πρέπει να υπάρξει άμεσα μέριμνα από πλευράς Δήμου Αλεξ/πολης, ούτως ώστε να μην ταλαιπωρούνται ούτε οι πολίτες, αλλά ούτε και οι επισκέπτες μέχρι να βρουν μια θέση να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους.

Μ.Κ.

Monday, October 13, 2025

Latest News

Χρυσό μετάλλιο για τον Αλεξανδρουπολίτη Αλέξανδρο Κοκκίνη!

Στα 400 μέτρα κατηγορίας Μ40, στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου Masters 2025 Το πρώτο χρυσό μετάλλιο για την ελληνική αποστολή στο Πανευρωπαϊκό...

More Articles Like This