9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, December 7, 2025

Απαντητική επιστολή από το Επιμελητήριο Έβρου

Σε αναφορά Αλεξανδρουπολίτισσας (Κομμώτριας) ότι πληρώνει μόνο συνδρομές και δεν έχει καμμία ενημέρωση ή όφελος από τη λειτουργία του Επιμελητηρίου 

 epimelitirio aleksandroupolisΣτην έγκριτη εφημερίδα σας, στο με αριθμό 15.617 φύλλο της 19ης Δεκεμβρίου 2015, με έκπληξη διαβάσαμε το άρθρο υπό τον τίτλο «ΣΕ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ;», το οποίο μεταφέρει τη δυσαρέσκεια κάποιου επαγγελματία ενόψει του γεγονότος ότι έλαβε ειδοποιητήριο πληρωμής της ετήσιας συνδρομής από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος και υπογράφεται από την κα Λεμονιά Σακαλάκη.

Απαντώντας στο δημοσίευμα αυτό το Επιμελητήριο Έβρου επισημαίνει τα εξής:

Το Επιμελητήριο Έβρου προσφέρει τις υπηρεσίες του από το έτος 1921 και αριθμεί σήμερα 8.500 ενεργές επιχειρήσεις και συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα περιφερειακά Επιμελητήρια της χώρας, με ουσιαστική προσφορά στην επιχειρηματικότητα και την προώθηση της εξωστρέφειας του επιχειρηματικού κόσμου. Οι αρμοδιότητές του, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία ενώ οι δράσεις που πραγματοποιεί αποφασίζονται από την εκάστοτε Διοίκησή του και επιγραμματικά αναφέρονται οι παρακάτω:

- Advertisement -

1. Η διαχείριση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) και της Υπηρεσίας Μίας Στάσης για λογαριασμό των επαγγελματιών.

2. Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ για τις επιχειρήσεις και η διοργάνωση ημερίδων σε όλες τις πόλεις του νομού για την ενημέρωση των επαγγελματιών ώστε να ενταχθούν σ’ αυτά.

3. Οι συνεχείς παρεμβάσεις προς τη Πολιτεία (υπουργεία, διοικήσεις ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ κ.α) για ασφαλιστικά, φορολογικά και θεσμικά θέματα των επαγγελματιών.

4. Η συμμετοχή σε τοπικά προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης και αύξησης της απασχόλησης.

5. Η διεξαγωγή σεμιναρίων με πολύ μικρό κόστος ή δωρεάν για επαγγελματίες όλων των κλάδων.

6. Η συνεχής ενημέρωση των μελών του μέσα από την ηλεκτρονική ιστοσελίδα www.evroschamber.gr και του εβδομαδιαίου newsletter για όλα τα επίκαιρα θέματα.

7. Η διενέργεια ημερίδων, ερευνών, συσκέψεων με αντικείμενο τα ειδικά προβλήματα των επαγγελματικών κλάδων.

8. Η τακτική επιχορήγηση των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων όλων των κλάδων.

9. Η οικονομική ενίσχυση των δράσεων τόσο των συνδικαλιστικών οργανώσεων του νομού όσο και άλλων πολιτικών σωματείων και φορέων για την διεξαγωγή εκθέσεων, εκδηλώσεων κλπ.

10. Η προβολή και προώθηση των επιχειρήσεων και των τοπικών προϊόντων του νομού μέσα από την διοργάνωση ή τη συμμετοχή σε εκθέσεις τοπικές και διεθνείς, την διοργάνωση συναντήσεων B2B, την αδελφοποίηση με Επιμελητήρια του εξωτερικού κ.α

11. Η εκπαίδευση – κατάρτιση των μελών σε ειδικά θέματα και η συνεχής επιχειρηματική επιμόρφωση σε σύγχρονες επιχειρηματικές πρακτικές.

12. Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους επιχειρηματίες από το επιστημονικό προσωπικό που βρίσκεται καθημερινά στη διάθεση των μελών.

Το ερώτημα που τίθεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας σας δεν διατυπώνεται για πρώτη φορά, παρά το γεγονός ότι έχει απαντηθεί πολλάκις και με κάθε πρόσφορο τρόπο. Η διοίκηση του Επιμελητηρίου Έβρου θεωρεί, ωστόσο, ότι κάθε επαγγελματίας έχει δικαίωμα να γνωρίζει για ποιο σκοπό καταβάλει τη συνδρομή του προς το Επιμελητήριο Έβρου. Για το σκοπό αυτό έχει προσπαθήσει με κάθε πρόσφορο μέσο, ηλεκτρονική πληροφόρηση, διανομή εντύπων κλπ να ενημερώσει όλα τα μέλη του για τις δραστηριότητές του και τις υπηρεσίες που παρέχει εξατομικευμένα σε κάθε επαγγελματία.

Δυστυχώς, παρότι οι ατομικές υπηρεσίες γίνονται άμεσα αντιληπτές από τα μέλη που τις χρησιμοποιούν, οι συλλογικές δράσεις και παρεμβάσεις δεν γίνονται πάντα αντιληπτές από τους ωφελούμενους. Αν για παράδειγμα μετά από παρεμβάσεις και έντονες πιέσεις του Επιμελητηρίου αλλάξει μια νομοθετική διάταξη για ένα φορολογικό ή ασφαλιστικό ζήτημα που απασχολεί τις επιχειρήσεις, ο κάθε επαγγελματίας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τη συμβολή του Επιμελητηρίου στην αλλαγή αυτή. Για να αποτιμηθεί το έργο του Επιμελητηρίου πρέπει κανείς να έχει σφαιρική και ακριβή πληροφόρηση για το καθημερινό έργο της διοίκησης του Επιμελητηρίου που ανήκει αλλά και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και των λοιπών θεσμών που συμμετέχουν τα Επιμελητήρια. Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα η διοίκηση του Επιμελητηρίου αναβάθμισε με σημαντικό κόστος την ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου ώστε να παρέχεται καθημερινά έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση για όλες τις δράσεις, τις πρωτοβουλίες και τις παρεμβάσεις που λαμβάνουν χώρα.

Περαιτέρω, είναι κατανοητό ότι ο κάθε επαγγελματίας συνδέει τις υπηρεσίες του Επιμελητηρίου αποκλειστικά με βάση το όφελος που έχει η δική του επιχείρηση ή ο κλάδος στον οποίο ανήκει. Και είναι παντελώς λανθασμένη η αντίληψη που διατυπώνεται και στο δημοσίευμά σας ότι το Επιμελητήριο εξυπηρετεί μόνο τους σκοπούς των μεγάλων επιχειρήσεων ή αυτών με εξαγωγικό χαρακτήρα. Πληθώρα δράσεων ή παρεμβάσεων της διοίκησης του Επιμελητηρίου αφορά τις μικρές επιχειρήσεις του νομού μας που απευθύνθηκαν σ’ αυτό για την επίλυση των προβλημάτων τους. Για παράδειγμα λίαν προσφάτως το Επιμελητήριο Έβρου χρειάστηκε να παρέμβει στο ζήτημα που δημιουργήθηκε στα κομμωτήρια του νομού από τη παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών μέσα στις στρατιωτικές λέσχες του νομού και καταφέραμε να επιλυθεί. Είναι δεδομένο ότι όταν υπάρχει οικονομική ανάπτυξη και πρόοδος της επιχειρηματικής κοινότητας σε μια περιοχή θα ωφεληθεί ο κάθε πολίτης και ο κάθε επαγγελματίας ξεχωριστά. Είτε μέσα από τη δημιουργία των νέων θέσεων εργασίας είτε μέσα από την αύξηση της αγοραστικής δύναμης.

Επιπρόσθετα και για την αποκατάσταση της αλήθειας πρέπει να αναφερθεί ότι ουδέποτε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος απέστειλε ειδοποιητήρια πληρωμής στους επαγγελματίες της περιοχής μας για την εξόφληση της ετήσιας συνδρομής τους προς το Επιμελητήριο, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμά σας.

Το σχετικό έντυπο πληρωμής εκτυπώνεται μέσω του Γενικού Εμπορικού Μητρώου από τον κάθε επαγγελματία ξεχωριστά εφόσον εισέλθει σ’ αυτό με τους προσωπικούς του κωδικούς και επιδιώξει την χρήση των υπηρεσιών του ΓΕΜΗ ή του Επιμελητηρίου.

Οι συνάδελφοι λοιπόν ή όποιος άλλος πολίτης, που αναρωτιούνται ακόμη για ποιο λόγο καταβάλλουν τη συνδρομή των 3,33 Ευρώ ανά μήνα προς το Επιμελητήριο Έβρου και τι κάνει το Επιμελητήριο γι’ αυτούς, μπορούν να αξιολογήσουν με τη λογική του κόστους – οφέλους τις δράσεις και το έργο του Επιμελητηρίου και να κρίνουν ελεύθερα και αντικειμενικά την απάντηση που θα δώσουν οι ίδιοι.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΒΡΟΥ

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΟΨΙΔΗΣ

Sunday, December 7, 2025

Latest News

Λαθραίος καπνός για ναργιλέ στο Τελωνείο Κήπων

Σε έλεγχο στο Τελωνείο Κήπων σε φορτηγό προερχόμενο από την Τουρκία, οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι είχε σπάσει η σφραγίδα...
spot_img
spot_img

More Articles Like This