9.4 C
Alexandroupoli
Friday, June 20, 2025

ΣΤΟ ΠΑΚΕΤΟ “ΓΙΟΥΝΚΕΡ” ΛΙΜΑΝΙ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα έργα αναβάθμισης του λιμένος Αλεξ/πολης, καθώς και της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξ/πολη-Ορμένιο, είναι υποψήφια για να μπουν στο Επενδυτικό Σχέδιο της Ευρώπης – Πολλαπλά θα είναι τα οφέλη για το νομό Έβρου – Αυτός ο τόπος αξίζει χρυσάφι

 doukas-deltio KAMARIOTISSA-SAMOTHRAKHS2 KAMARIOTISSA-SAMOTHRAKHS3 LIMANI-ALEX_POLHS2 LIMANI-ALEXANDROUPOLHS LIMANI-OSE-ALEXANDROUPOLHS OSE-TRAINOSEΜια λαμπρή προοπτική ανοίγεται για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, εάν καταφέρει και μπει στο πακέτο χρηματοδότησης Γιούνκερ.

Υπενθυμίζουμε πως Το «Επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη» (ή αλλιώς σχέδιο Γιούνκερ) σκοπεύει να κινητοποιήσει πρόσθετες ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις τουλάχιστον 315 δισ. ευρώ για την επόμενη τριετία 2015-2017.

Το σχέδιο αυτό αποτελείται από τρεις πυλώνες:

- Advertisement -

1. Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων – (EFSI), το κύριο εργαλείο του Σχεδίου.

2. Κατάλογο επενδυτικών έργων στην ΕΕ (προβλέπεται να σχεδιαστεί ευρωπαϊκή διαδικτυακή πλατφόρμα επενδυτικών σχεδίων, ενώ ο υπάρχων «Διαύλος» που συνέταξε η Κοινή Ομάδα Δράσης Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και Κρατών – Μελών, δεν ισχύει πλέον και δεν συνδέεται με το σχέδιο Γιούνκερ).

3. Βελτίωση επενδυτικού περιβάλλοντος στην ΕΕ.

Αναφορικά λοιπόν με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχουν γίνει οι προτάσεις στα αρμόδια υπουργεία για την ένταξη σοβαρών (από άποψη επενδύσεων) έργων στο πακέτο Γιούνκερ.

Ήδη, όπως δήλωσε και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Χρήστος Δούκας, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ, από τα 25 έργα που συνολικά προτάθηκαν από τα λιμάνια όλης της χώρας, τα 4 αφορούν το λιμάνι της Αλεξ/πολης. Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και θετικό.

Σημειώνεται πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο γεωπολιτικό περιβάλλον, τόσο για την τοπική οικονομία, όσο και για την γενικότερη ανάπτυξη της Ελλάδας.

* Χρειάζεται η προώθηση των υπηρεσιών του λιμένα

Εκείνο που υπογράμμισε ακόμη ο κ. Δούκας είναι ότι απαιτείται μια προώθηση του marketing των υπηρεσιών που προσφέρει ο λιμένας της πόλης, ούτως ώστε να προσελκύσει επιχειρηματίες.

«Οι πελάτες δεν πρόκειται να έρθουν από μόνοι τους», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΑ, αναγνωρίζοντας πως χρειάζεται καθημερινή φροντίδα και προσπάθεια για να δοθούν τα σωστά επιχειρήματα που θα πείσουν τους επενδυτές.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να παίξει τον ρόλο ενός εναλλακτικού δρόμου κάθετου άξονα σε ό,τι αφορά τα Δαρδανέλλια και τον Ελλήσποντο, και ν’ αποτελέσει τον ασφαλέστερο δρόμο, τόσο χρονικά, όσο και οικονομικά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δούκας.

Πάντως, εάν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ το λιμάνι της Αλεξ/πολης, η χρηματοδότηση θα είναι οριστική και σίγουρη και θα βοηθήσει πάραυτα στην ανάπτυξη υποδομών και στην απόκτηση νέου εξοπλισμού.

* Τι γίνεται με το λιμάνι Καμαριώτισσας Σαμοθράκης

Συν τοις άλλοις, ο κ. Δούκας δεν παρέλειψε ν’ αναφερθεί και στην αναβάθμιση του λιμανιού Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, που κρίνεται αναγκαία με την κατάθεση ενός νέου master plan.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε πως τα τοπογραφικά του λιμανιού έχουν αλλάξει δραματικά από την τελευταία καταγραφή και πως τα προβλήματα με το βάθος έχουν προκαλέσει πολλές φορές εντάσεις με τις ακυρώσεις των δρομολογίων πλοίων.

Ο διαγωνισμός για την ανάδειξη ανάδοχου μελετητή είναι στις 29 Μαρτίου, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 360.000 ευρώ. Στον ανάλογο κωδικό, υπάρχουν ήδη 500.000 ευρώ διαθέσιμα, ενώ έχει υπάρξει συμφωνία με το υπουργείο, τα υπόλοιπα χρήματα που περισσεύουν, να δοθούν για την προκήρυξη μελέτης για την προστασία και συντήρηση του λιμανιού των Θέρμων Σαμοθράκης (που αυτή τη στιγμή είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση).

Η περιοχή λοιπόν της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης θα αποκτήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης, αφού βέβαια υπάρξει και συλλογική προσπάθεια.

* Και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξ/πολη-Ορμένιο

Όμως, και η ΕΡΓΟΣΕ από την πλευρά της έχει καταθέσει προτάσεις στο πακέτο Γιούνκερ. Πρόκειται για Τέσσερα σιδηροδρομικά έργα που θα αλλάξουν την σημερινή εικόνα του σιδηρόδρομου και θα προσελκύσουν σημαντική επιβατική κίνηση.

Τα έργα αφορούν την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος Κυπαρισσία – Καλαμάτα μήκους 285 χλμ., την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από Κορωπί ως Λαύριο και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Σύνορα Βουλγαρίας συνολικού μήκους 175 χλμ. Τα έργα παρουσίασε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τα χρηματοδοτικά εργαλεία έργων υποδομών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θάνος Βούρδας.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 600 εκατομμύρια ευρώ και το προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη βιωσιμότητάς του. Στα έργα που προτείνονται για το πακέτο Γιούνγκερ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο αφορά στην τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, προβλέπεται η λειτουργία ως προαστιακού κατά μήκος του Έβρου ποταμού, καθώς και «η σύνδεση με τον τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με τον βουλγαρικό στο Ορμένιο, η μεταφορά εμπορευμάτων προς την ανατολική Ευρώπη και η σύνδεση με το λιμάνι του Μπουργκάς Βουλγαρίας».

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΝΔΥΛΗ

Friday, June 20, 2025

Latest News

Γεμάτα έρχονται και φεύγουν τα αεροπλάνα από Αλεξανδρούπολη για Κρήτη!

Την ίδια ώρα, αύξηση 12% καταγράφηκε στον μήνα Μάϊο στο «Δημόκριτος», ήτοι ταξίδεψαν 27.000 επιβάτες Μετά την επιτυχία που σημείωσε...

More Articles Like This