9.4 C
Alexandroupoli
Wednesday, December 10, 2025

ΠΟΙΟ ΕΙΔΟΣ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΘΕΛΕΙ Η ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ;

Η νέα Διοίκηση του “Ο.Λ.Α.” παρουσιάζει το σύνολο δράσεων που πρέπει να ξεκινήσουν, ώστε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, να αναδείξει την γεωπολιτική σημασία του – Πρόβλεψη και για την λειτουργία υδατοδρομίου για υδροπλάνα

ALEX-POLI-LIMANI.7 ALEX-POLI-LIMANI.9

Την “ταυτότητά” του ψάχνει να βρει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λαμβανομένου υπ’ όψιν κυρίως τον γεωστρατηγικό χώρο, που βρίσκεται.

Όπως έχει γράψει η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ θέλουμε το λιμάνι μας να είναι λιμάνι Κρουαζιέρας, λιμάνι Ακτοπλοΐας ή λιμάνι Εμπορικό;

- Advertisement -

Χωρίς το ένα να αποκλείει το άλλο, όπως π.χ. την λειτουργία Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών, η νέα Διοίκηση του Οργανισμούς Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) προχώρησε στην σύνταξη πλάνου ενεργειών, που θα πρέπει να γίνουν σχεδόν άμεσα και ταυτόχρονα.

***

Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης

 

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης

 

1. Εντατική προσπάθεια ώστε να καταστεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λιμένας αφετηρίας για ακτοπλοϊκές συνδέσεις με διάφορους εσωτερικούς προορισμούς.

Κατάρτιση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας όπου πέραν των άλλων υπάρχει καταγραφή όλων των οικονομικών δεικτών της επιβατικής κίνησης από Καβάλα,Θεσσαλονίκη και  Πειραιά πολιτών που κατάγονται από τη Θράκη,ώστε να αναδειχθεί το χαμένο τουριστικό οικονομικό κεφάλαιο που χάνεται στη διαδικασία της μετακίνησης.

Προσέγγιση ακτοπλοϊκών εταιρειών και ανάγκη  δημιουργίας μιας τοπικής δικτύωσης (lobbying) για τη δυναμικότερα διεκδίκηση σε υπουργικό επίπεδο με σκοπό την επιδότηση γραμμών.

2. Προσπάθεια εισαγωγής στις εσωτερικές εμπορικές λιμενικές γραμμές της σύνδεσης μέσω οχηματαγωγού Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου,ώστε να αποσυμφορηθει η Εγνατία Οδός Κήποι – Αθήνα από τα ξένα φορτηγά (κυρίως από Τουρκία).

Έχει προγραμματιστεί συνάντηση με μεγάλη μεταφορική εταιρεία της Τουρκίας για ανάλυση του πιάνου,ώστε να είναι βιώσιμη η γραμμή και να μπορέσουμε να προσελκύσουμε βάσιμα κάποιον πλοιοκτήτη.

3. Αναζήτηση δυνητικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης -Τσανάκαλε. Προβληματίσμός σχετικά με τη τελωνειακή σύνδεση.

4. Δημιουργία σύγχρονων λιμενικών υποδομών και ανωδομών ώστε να κατορθώσουμε να συμπεριλάβουμε το Λιμάνι σε δυο χρόνια από σήμερα στον μεσογειακό χάρτη της κρουαζιέρας.

Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει ούτε επιβατικός σταθμός ούτε επικαιροποιημένο σύστημα ασφαλείας, ούτε δυνατότητα ελλιμενισμού μεσαίου και άνω κρουαζιερόπλοιου.

Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει σε συνεργασία με τους υπόλοιπους φορείς ώστε να αναδείξουμε ένα ανταγωνιστικό τουριστικό πακέτο που θα είναι ελκυστικό για τον λεγόμενο κυκλικό τουρισμό,όπως η κρουαζιέρα.

5. Αναβίωση της χαμένης αίγλης της Ιχθυόσκαλας με μεταφορά όλων των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών στο κρηπίδωμα δίπλα στην Ιχθυόσκαλα,ώστε να υπάρχει καθημερινή δυνατότητα πώλησης των φρέσκων προϊόντων με οικονομικότερο αντίτιμο,αφού δεν θα υπάρχει διαμεσολαβητής στη διάθεση.

6. Αντίστοιχη αναβίωση της παραδοσιακής παραλίας των Αλεξανδρουπολιτών κάτω από τον Φάρο.

Ήδη φέτος ξεκινήσαμε με αξιοποίηση μέρους της με ομπρέλες, ξαπλώστρες, θαλάσσια ποδήλατα, ντουζιέρες και χημικές τουαλέτες, με σκοπό το επόμενο καλοκαίρι να υπάρχει μια ολοκληρωμένη πλαζ,που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τις φημισμένες υπόλοιπες ακτές της πόλης.

7.Επαναλειτουργία του Αγίου Εύπλου σε συνεργασία με την Ι. Μητρόπολη, με

ταυτόχρονο, εξωραϊσμό του χώρου και ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας της Αίνου.

8. Αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την ένταξη της κατασκευής ενός επιβατικού σταθμού.

9. Δημιουργία μιας θερινής θεατρικής μόνιμης κατασκευής στο χώρο μεταξύ Αγίου Εύπλου και Χώρου στάθμευσης. Βούληση η ανάπτυξη πολιτιστικών δράσεων δίπλα στη θάλασσα.

10. Αξιοποίηση πλακόστρωτου χώρου μεταξύ Λούνα Πάρκ και κτιρίου Ναυτοπροσκόπων.

Σκοπός να επανέλθει η ζωντάνια στον συγκεκριμένο χώρο και η δημιουργία εστιών παραγωγής εσόδων για τον Οργανισμό. Δεν μπορεί ο χώρος να παραμένει αναξιοποίητος αναμένοντας πότε θα φτάσει η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης μέσω της προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο.

11.Έμπροσθεν του κτιρίου των Ναυτοπροσκόπων δημιουργία σύγχρονων ναυταθλητικών εγκαταστάσεων, όπου θα μεταφερθεί το σύνολο του ναυταθλητισμού της Αλεξανδρούπολης.

12. Μετά το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα, ένταξη στη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ της εσωτερικής οδοποιίας της ανατολικής πλευράς του λιμανιού.

13. Ταυτόχρονη ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της απαλλοτρίωσης των ιδιωτικών εκτάσεων και της οδικής σύνδεσης Λιμανιού – Εγνατίας.

Το στοίχημα είναι να ενταχθεί το ελληνικό δίκτυο με τρόπο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό στο πλέγμα των διευρωπαϊκών μεταφορικών δικτύων που οδηγούν  στην καρδιά της ενιαίας αγοράς των 500 εκατομμυρίων καταναλωτών,καθώς και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

14. Κατάθεση φακέλου για δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίων, ώστε να καταστούμε πρωτοπόροι στη θαλάσσια μορφή τουρισμού του μέλλοντος. Ήδη έχουμε ξεκινήσει διαβουλεύσεις με εμπειρογνώμονες του εξωτερικού.

15. Άμεση κατεδάφιση όλων των παραπηγμάτων και απομάκρυνση όλων των εγκαταλελειμμένων φορτίων.

16. Άμεση απομάκρυνση των επιβλαβών πλοίων και σκαφών από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ανέλκυση της βυθοκόρου.

17.  Οι λιμένες αναψυχής πρέπει να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες Τουριστικές απαιτήσεις. Επιβάλλεται η δημιουργία μαρίνας για μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής.

Η σύγχρονη μαρίνα δεν περιορίζεται μόνον στην παροχή

ηλεκτρισμού, ύδατος και περισυλλογής απορριμμάτων. Πρέπει να συνδέεται

με την παροχή και άλλων υπηρεσιών αναψυχής.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες δημιουργούν εισοδήματα, θέσεις απασχόλησης, κυρίως στην περιφέρεια, και βελτιώνουν το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων.

Η Ελλάδα του μνημονίου δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει ούτε να προγραμματίσει ορθολογικά τις επενδύσεις αυτές.

Μόνον η είσοδος ιδιωτών στην λιμενική βιομηχανία θα συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της εθνικής και περιφερειακής ανάπτυξης, με την δημιουργία σύγχρονων υποδομών.

Βασικό συστατικό της επιτυχούς στόχευσης είναι ο εθνικός σχεδιασμός του ελληνικού λιμενικού συστήματος,ώστε να υπάρχει η αναγκαία ταυτότητα του κάθε Λιμένα ξεχωριστά,ανάλογα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του. Έτσι θα επέλθουν και οι αναγκαίες συνεργέ ι ες δράσεων.

Τέλος, κομβική σημασία για την ανάπτυξη του εμπορικού σκέλους αποτελεί η αντιμετώπιση του κλειστού επαγγέλματος των λιμενεργατών.

Στην Αλεξανδρούπολη το σωματείο τους αποτελεί το ανάχωμα για την προσέλκυση φορτηγών πλοίων, καθώς τα κόμιστρα που επιβάλλουν καθιστούν το Λιμάνι μη ανταγωνιστικό (τρίτο ακριβότερο στην Ελλάδα). Και όλα αυτά γιατί λειτουργούν υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας,όπου κυριαρχεί το, ΠΑΜΕ!

Απαιτείται κεντρική διευθέτηση του ζητήματος με το άνοιγμα του επαγγέλματος του λιμενεργάτη.

***

Σημείωση Ε.Θ.

Ο νέος Πρόεδρος του ΟΛΑ κ. Σταύρος Σταυράκογλου, με το παραπάνω Υπόμνημα ενεργειών, προσέγγισε πολλά σημεία, που μέχρι χθες τα θεωρούσαμε άνευ σημασία, όπως π.χ. το θέμα του υψηλού κόστους λειτουργίας του λιμένος λόγω δικαιωμάτων των λιμενεργατών.

Τα φορτία που φεύγουν από την Αλεξ/πολη και πηγαίνουν στο φθηνότερο Πόρτο – Λάγος, δεν είναι καθόλου λίγα.

Στο παραπάνω υπόμνημα δράσεων, θα πρέπει πάντως να προστεθούν και τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας για το λιμάνι μας.

Ανήκουν στα αυτονόητα, αλλά είναι χρειαζούμενα.

Σ.Κ.

Wednesday, December 10, 2025

Latest News

Τυχερό Σουφλίου: Σχέδια για αναβάθμιση και νέο γήπεδο 8Χ8

Τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Τυχερού και το γήπεδο "Μανώλης Σιώπης" επισκέφθηκε πριν από λίγες ημέρες, ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης...
spot_img
spot_img

More Articles Like This