Καταστροφική αποδεικνύεται για τα έσοδα του Κράτους η άγρια φορολογία επί των αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες – Στην Ευρώπη το Ι.Χ. δεν θεωρείται είδος πολυτελείας
Τα τελευταία χρόνια η φορολογία στο αυτοκίνητο έχει αλλάξει δεκάδες φορές και κανείς δεν ξέρει τι ισχύει και τι όχι.
Τα εκατομμύρια των ιδιοκτητών βρίσκονται κάθε λίγο σε απόγνωση αφού το ένα χαράτσι διαδέχεται το άλλο ενώ δεν υπάρχει πλαίσιο που να βοηθά στο προγραμματισμό όλων αυτών που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα.
Είναι γνωστό ότι η φορολόγηση που γίνεται δεν συμβαδίζει με τις πραγματικές αξίες ενός αυτοκινήτου.
Ακολουθώντας λοιπόν μία πεπαλαιωμένη λογική τα αυτοκίνητα φορολογούνται ανάλογα με τα κυβικά τους.
Μία λογική που θυμίζει τη δεκαετία του… ’70 και που ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως κάποτε πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές.
Την ίδια ώρα η τεχνολογία έχει κάνει τεράστια άλματα και τα σύγχρονα αυτοκίνητα όχι μόνο δεν έχουν μεγάλους κινητήρες αλλά παράγουν μεγάλες ιπποδυνάμεις και είναι πολύ φιλικά στο περιβάλλον.
Με το μέτρο αυτό να έχει δημιουργήσει στρεβλώσεις, τα αποτελέσματα έχουν αρχίσει να φαίνονται στα.. ταμία του Κράτους.
Από την πτώση των πωλήσεων τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας, από τις αρχές τους έτους, πλησιάζουν τα 140 εκατομμύρια ευρώ ενώ η… χασούρα από το ΦΠΑ ανέρχεται σε σχεδόν μισό δισεκατομμύριο!!!
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες (σχεδόν 700.000), η μείωση της κατανάλωσης, τα ανασφάλιστα οχήματα, αυτά που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ κ.ά.
Φόρος ανάλογα με την λιανική τιμή
Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει έντονα ερωτηματικά ακόμα και στους κύκλους των Υπουργείων που εμπλέκονται.
Προς το παρόν εξετάζεται σοβαρά η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ΙΧ που θα αφορά κατάργηση του τέλος ταξινόμησης και επιβολή ενός φόρου που θα συμβαδίζει με την λιανική τιμή του εκάστοτε αυτοκινήτου.
Για το θέμα αυτό μάλιστα έχουν γίνει συζητήσεις από την πλευρά των Υπουργείων με μέλη του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Οι αποφάσεις θα παρθούν σύντομα και πριν την ολοκλήρωση της χρονιάς γεγονός που θα αλλάξει σημαντικά την ψυχολογία των ιδιοκτητών.
Σε κάθε περίπτωση, αρκεί η φορολογία να γίνει σε λογικά πλαίσια με ερεθίσματα από την Ευρώπη όπου εκεί το αυτοκίνητο δεν θεωρείται είδος πολυτελείας.