Ο νέος νόμος Κ. Γαβρόγλου διαλύει την Ανώτατη Εκπαίδευση της Χώρας – Καμμία σύνδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της αγοράς και την επιχειρήσεων – Ισοπεδώνεται η αριστεία – Πτυχία για ανέργους
Ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, με τον πρόσφατο νόμο του, κατεδάφισε τα τελευταία ερείπια του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, ισοπεδώνοντας τα πάντα και ικανοποιώντας τους ιδεοληπτικούς κομμουνιστές του Σύριζα, που, πιστοί στον Λένιν, θέλουν τη νεολαία και ολόκληρο τον λαό αμόρφωτους, χωρίς προσόντα και δεξιότητες, φτωχούς και φοβισμένους, ώστε να είναι εύκολοι στην κομματική χειραγώγηση, πειθήνιοι και υπάκουος.
Η καθοδική πορεία της δημόσιας παιδείας, και δή της ανωτάτης, είχε αρχίσει από τον Ανδρέα Παπανδρέου, αμέσως μόλις κατέλαβε την κυβέρνηση, με την κατάργηση κάθε αξιοκρατικού στοιχείου, την αξιολόγηση των διδασκόντων, τη θέσπιση του πανεπιστημιακού ασύλου, που παραμένει πηγή δεινών για τα πανεπιστήμια, την αναγόρευση των συνδικαλιστών φοιτητών σε κυρίαρχους των ανωτάτων ιδρυμάτων και των πρυτανικών αρχών, και τη νομιμοποίηση της μή προσπάθειας μαθητών και φοιτητών.
Τα σχολειά και τα πανεπιστήμια κατάντησαν κέντρα διερχομένων τουριστών.
Ο νόμος Διαμαντοπούλου, που ψηφίστηκε από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία, αποτέλεσε για το εκπαιδευτικό σύστημα ένα φωτεινό διάλειμμα
Γιατί στη συνέχεια πολλοί έβαλαν εναντίον του, ακόμη και το καθηγητικό κατεστημένο των πανεπιστημίων, που δεν ήθελε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων (Πανεπιστημίων), αν και στελεχώθηκαν από διεθνούς επιπέδου επιστήμονες, που προσέδιδαν κύρος και διεθνείς διασυνδέσεις, γιατί εκτόπιζαν τις κομματικές παρέες των καθηγητών.
Ο Σύριζα ως κυβέρνηση, αφού κατεδάφισε τις μεταρρυθμίσεις αυτού του νόμου, προχώρησε στην πλήρη σοβιετοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ο Κ. Γαβρόγλου είναι ο τελευταίος κατεδαφιστής, που, αφού ολοκλήρωσε το ταξικό έργο του, θα επιστρέψει πλέον στο σπίτι του, με ήσυχη τη συνείδηση (;).
Ο Σύριζα, όπως και το ΠΑΣΟΚ παλαιότερα, είχε υποσχεθεί την κατάργηση τών πανελλαδικών εξετάσεων και την είσοδο όλων των παιδιών ελεύθερα στις σχολές της προτίμησής τους.
Σύντομα το ΠΑΣΟΚ κατάλαβε ότι αυτό δεν γίνεται και εγκατέλειψε το σχέδιο, αφού ουσιαστικά ποτέ δε δοκίμασε να το εφαρμόσει.
Ο Κ. Γαβρόγλου το υποσχέθηκε και αυτός, αλλά τώρα το υλοποιεί μόνο για τμήματα που δεν έχουν ζήτηση.
Οι Πανελλήνιες παραμένουν το κλειδί εισόδου σε όλα τα τμήματα πλην ολίγων, που όλοι, και μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι, τα θεωρούν άχρηστα και αδιάφορα.
Αλλά ο νέος νόμος διαλύει την ανώτατη εκπαίδευση, συγχωνεύοντας υποχρεωτικά τα ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια:
οι φοιτητές των ΤΕΙ, που δεν μπορούσαν να μπουν στα πανεπιστήμια, καθίστανται φοιτητές πανεπιστημίων, όπως και οι καθηγητές των ΤΕΙ που έχουν μειωμένα προσόντα -πολλοί δεν έχουν διδακτορικό- γίνονται καθηγητές πανεπιστημίων, ενώ η εφαρμογή του νόμου θα δημιουργήσει ένα ατελείωτο χάος.
Έτσι ικανοποιείται το αίτημα των συντρόφων του Σύριζα να χτυπηθεί η αριστεία και να ισοπεδωθούν οι πάντες και τα πάντα.
Όλα γίνονται πανεπιστήμια, διδάσκοντες και διδασκόμενοι πανεπιστημιακοί, όλοι ίσοι και ισότιμοι, με τις ίδιες επαγγελματικές δυνατότητες.
Ήδη 400.000 πτυχιούχοι των ΤΕΙ ζητούν να αποκτήσουν τις ίδιες επαγγελματικές ευκαιρίες με τους αντίστοιχους πτυχιούχους τών πανεπιστημίων, αδιάφορα με το πώς και τι έχουν διδαχθεί.
Κάντο και αυτό, κ. Γαβρόγλου, για να ολοκληρωθεί το χάος.
Βεβαίως, ο νόμος δε μεριμνά για την κατάργηση ορισμένων πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο η που αλληλοκαλύπτονται μεταξύ τους ή δεν έχουν ζήτηση από ενδιαφερόμενους και την αγορά.
Παραμένουν αυτά τα τμήματα, για να ικανοποιηθούν τοπικιστικές απαιτήσεις-κάθε μεγάλη πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε μικρή ΤΕΙ, ήταν το σύνθημα των λαϊκιστών του πρόσφατου παρελθόντος- και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία – καταστήματα εστίασης, ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Ο λαϊκισμός, όμως, του κ. υπουργού και κατεδαφιστού της παιδείας έφτασε στο σημείο να δεχθεί εκπρόθεσμες τροπολογίες βουλευτών του Σύριζα και να δημιουργήσει τμήματα πανεπιστημίων στο Άργος, την Έδεσσα, την Κοζάνη, τη Φλώρινα, δρώντας ως κομματικός ρουσφετολόγος.
Το χειρότερο είναι ότι ο υπουργός δεν έλαβε καμμία μέριμνα να συνδέσει τα πανεπιστήμια με τις αγορές και τις επιχειρήσεις, καθώς και με τα ερευνητικά κέντρα του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Έτσι, θα συνεχίζεται ή παραγωγή πτυχιούχων -το δημοκρατικό 5 που δίνουν οι καθηγητές θέλοντας και μή, βοηθάει σε αυτό αποτελεσματικά- αδιάφορο αν το πτυχίο τους έχει αντίκρισμα στην αγορά και αν μεγαλώνει ή στρατιά τών ανέργων, που όλοι τους περιμένουν κάποιο επίδομα, αφού οι Συριζαίοι απεχθάνονται τις επενδύσεις και τις μόνιμες δουλειές, που δημιουργούν τους νοικοκυραίους και τη μεσαία τάξη που εχθρεύονται.
Ο υπουργός Παιδείας έδωσε το τελειωτικό χτύπημα και στα πρότυπα-πειραματικά σχολεία που λειτουργούν πολλά χρόνια στη χώρα μας με μεγάλη επιτυχία, γιατί είναι εστίες αριστείας, που διώκεται από τους λαϊκιστές Συριζαίους.
Ουσιαστικά, τα σχολεία αυτά καταργήθηκαν χωρίς να καταργηθούν, και τυπικά και οι γονείς των παιδιών έχουν ξεσηκωθεί: δυστυχώς διαθέτουν μόνο ένα όπλο, την ψήφο τους.’
Ας τη χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά.
Παναγιώτης Μποκοβός
Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, πρώην Υφυπουργός Οικονομικών