9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, June 29, 2025

Στο προσκήνιο η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία  

Ετοιμάζεται η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο – Ηλεκτροκίνηση και ταχύτητες που θα φθάνουν τα 200 χλμ την ώρα – Το κόστος των έργων εκτιμάται στα 1,25 δις ευρώ 

Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια της κοπής της πίτας ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας δεκαετίας.

Η λεγόμενη και «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» θα ενώνει όπως ανέφερε ο κ.Σπηλιόπουλος, τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και θα διαθέτει εκσυγχρονισμένα χαρακτηριστικά. Προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων τμημάτων. Το πρώτο είναι η παραλιακή διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αμφίπολη και το νέο λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και το δεύτερο από εκεί μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης, όπου βρίσκει την υφιστάμενη γραμμή.

- Advertisement -

Σε όλο το μήκος προβλέπεται ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες θα φτάνουν τα 200χλμ./ώρα. Η νέα γραμμή θα συνεχίζει όμως και μετά την Αλεξανδρούπολη, καταλήγοντας στο βορειότερο σημείο της χώρας, στο Ορμένιο, κοντά στα σύνορα με Βουλγαρία και Τουρκία προκειμένου η γραμμή να αναπτυχθεί κυρίως για εμπορικά δρομολόγια. Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 1,25δισ.ευρώ και η ενεργοποίηση τους θα γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του ΟΣΕ, προανήγγειλε την ενεργειακή αναβάθμιση του μεγάρου του ΟΣΕ, που τα τελευταία χρόνια έχει ομολογουμένως χάσει τη λάμψη του.

Επίσης, επιβεβαίωσε ότι το 2021 θα ολοκληρωθούν τα έργα για τα συστήματα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη για να φτάσει το δρομολόγιο να εκτελείται σε 3 ώρες και 30 λεπτά ενώ μίλησε για την συντήρηση του δικτύου που προβλέπεται να γίνεται μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων.

Για το δίκτυο της Πελοπόννήσου, ο κ.Σπηλιόπουλος ανακοίνωσε πως το Φεβρουάριο θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Προαστιακού Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαγιά ενώ τοποθέτησε στο πρώτο εξάμηνο τη λειτουργία της διπλής γραμμής Κιάτο-Αίγιο, μετά από απουσία 10 και πλέον ετών.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές, μίλησε για υλοποίηση συνδέσεων του δικτύου με τη ΒΙΠΕ Κιλκίς, τη σύνδεση με τη Motor Oil, την ανάταξη της γραμμής ΣΚΑ-Ελευσίνα. Τέλος προανήγγειλε μελέτες για συνδέσεις με τις ΒΙΠΕ, Αλεξανδρούπολης, Θίσβης, Βοιωτίας κ.α.

Νίκος Καραγιάννης

Aegean
Sunday, June 29, 2025

Latest News

Ο ΘΡΑΚΗ FM ακούγεται δυνατά έως την Φινλανδία!

Το σήμα του ραδιοφωνικού σταθμού έφτασε από τον Έβρο μέχρι το Πόρβο, δηλαδή 2.100 χιλιόμετρα μακριά! - Μήνυμα του...

More Articles Like This