9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, November 16, 2025

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ;

Το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος θέλει την σύνδεση τουρκικών λιμανιών για εμπορευματικές μεταφορές, με τα λιμάνια της Κεραμωτής και της Θεσσαλονίκης – Να υπάρξει δυναμική αντίδραση από τους φορείς της Αλεξανδρούπολης

fortigo-se-ploio 88_big

Πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ανέλαβε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος.

Το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.

- Advertisement -

Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.

Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων.

“Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες” σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.

Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.

***

Σημείωση Ε.Θ.

Ομολογουμένως προκαλεί κατάπληξη η πρόταση του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος που ουσιαστικά παρακάμπτει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον μεθοριακό σταθμό των Κήπων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα τοπικά συμφέροντα της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.

Η πρόταση ιδιαίτερα για το λιμάνι της Κεραμωτής, που βρίσκεται χωρίς την παραμικρή υποδομή, προκαλεί εύλογες απορίες.

Σημειώνουμε επίσης ότι από τις Διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, έχουν κατατεθεί αλλεπάλληλες προτάσεις (δημοσιεύθηκαν κατά καιρούς στην ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ) για την θαλάσσια μεταφορά των τουρκικών φορτηγών αυτοκινήτων από το λιμάνι της Αλεξ/πολης προς Αθήνα, ή και κατ’ ευθείαν προς Ιταλία.

Θεωρούμε ότι θα πρέπει οι τοπικοί φορείς της Αλεξανδρούπολης, (Δήμος, Επιμελητήριο, Σύλλογοι κ.λπ.) αλλά και οι βουλευτές του Έβρου, να δραστηριοποιηθούν με δυναμικές παρεμβάσεις προς το Υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών προς αποφυγή του παραγκωνισμού του λιμένος της Αλεξανδρούπολης.

Η ηγεμονία της Θεσ/νίκης και της Καβάλας, εις βάρος μας, πρέπει επί τέλους να σταματήσει.

Σ.Κ.

Sunday, November 16, 2025

Latest News

ΑΜ-Θ: Αίτημα ΟΕΒΕ για πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρήσεων 

Απέναντι στο αυξημένο ενεργειακό κόστος - Πρέπει να στηριχθεί η ρευστότητα και τη βιωσιμότητα των ΜμΕ Οι Ομοσπονδίες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης...
spot_img

More Articles Like This