9.4 C
Alexandroupoli
Wednesday, October 15, 2025

Ευρωπαϊκοί πόροι για το Λιμάνι και την Αλεξανδρούπολη !!!

Μετά την ένταξη στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, καλώς η Κυβέρνηση ματαίωσε τον Διαγωνισμό παραχώρησης του Λιμένος σε ξένους επενδυτές – Οφελείται και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης που θα λάβει χρηματοδοτήσεις – Περιμένουμε τα καλύτερα

 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής περιγράφει τα οφέλη που θα αποφέρει η ένταξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής καταρχάς εξέφρασε την οδύνη του για το τραγικό γεγονός, που συνέβη χθες στον τόπο του, τις Σέρρες, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός μικρού παιδιού και των τραυματισμό δύο ακόμη μαθητών. «Ως πατέρας και ως άνθρωπος νομίζω ότι είναι αδιανόητο να πηγαίνει ένα παιδί το πρωί στο σχολείο και να μη γυρίζει σπίτι», τόνισε, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια του στους γονείς του παιδιού. Πρόσθεσε, ότι η Δικαιοσύνη θα διαλευκάνει το θέμα και θα δώσει απαντήσεις.

- Advertisement -

 

Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες

Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει στα σκαριά.

Όσον αφορά στην ένταξη της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στα Parapolitika 90,1 FM και στην εκπομπή «Secret», επανέλαβε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι πριν από τρία χρόνια δεν είχαν γίνει τα βασικά, δηλαδή δεν υπήρχε καν σχέδιο σύνδεσης των τριών λιμανιών του Βορρά (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με το οδικό δίκτυο.

«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες, θα καταλάβετε ότι αυτό που λέμε, το κάνουμε πράξη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφερόμενος καταρχήν στην οδική πρόσβαση στο λιμάνι.

Υπενθύμισε ότι η Αλεξανδρούπολη έχει μία εθνική διάσταση με όλα τα έργα και τις συμφωνίες που έχει πετύχει ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο FSRU και στα σημαντικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου. «Καταλαβαίνετε ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παίξει το ρόλο ενός ενεργειακού κόμβου», πρόσθεσε και επισήμανε: «Η Αλεξανδρούπολη, αν και λιμάνι με περιορισμένη επιβατική κίνηση που δεν πληρούσε τα τυπικά κριτήρια κι άρα δεν μπορούσε να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τελικά εντάσσεται. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά σημαίνει ότι πλέον μπορεί η Αλεξανδρούπολη να είναι ένα λιμάνι επιλέξιμο για να μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να αναβαθμίσουμε το λιμάνι. Και αυτή η ένταξη, που είναι πολύ σημαντική, πιστοποιεί και δικαιώνει την απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να μην προχωρήσει με την παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να αναλάβει το κράτος σε αυτή τη φάση να κάνει τα απαραίτητα έργα και μετά να κρίνει εάν πρέπει αυτό το λιμάνι να παραχωρηθεί ή όχι».

Ο κ. Καραμανλής, επισήμανε δε, ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων που σήμερα μεταφέρονται από τα Στενά, αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει αυτό για τη χώρα μας.

Σημείωσε ότι ακόμη και χώρες, τις όποιες παραδοσιακά επηρεάζει η Τουρκία, όπως η Βουλγαρία, αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να ενωθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. «Και αυτό το σχέδιο, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και οι δύο χώρες θα κάνουν όλα τα απαραίτητα έργα ώστε να μπορέσουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια του Αιγαίου, της Μεσογείου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας».

 

«Όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια»

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός έχει πει ξεκάθαρα ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Υπενθύμισε επίσης κάνοντας απολογισμό του κυβερνητικού έργου ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί πάνω από 10 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου 5 δισ. ευρώ. «Πρόκειται για ένα στατιστικό που δεν είναι κενό περιεχομένου, γιατί όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια. Πολλά έργα που συζητάμε χρόνια γίνονται, είτε είναι οδικά, είτε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, είτε έργα που έχουν σχέση με το σιδηρόδρομο. Τα έργα δεν είναι αθηνοκεντρικά. Δίνουμε μεγάλη διάσταση στην περιφέρεια γιατί θεωρούμε ότι με τα έργα αυτά μπορούμε να βγάλουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

pentapostagma.gr

 

Σημείωση Ε.Θ.:

Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα και το εξής:

Δεν είναι μόνο το Λιμάνι.

Και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, μετά την ένταξη στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, θα μπορεί να αντλήσει πόρους για τον εκσυγχρονισμό της πόλεως.

Τούτων δοθέντων, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάτι θα γνώριζε για τις εξελίξεις.

Και γι’ αυτό προχώρησε στην παύση του Διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

Περιμένουμε τα καλύτερα.

 

Σ.Κ.

Wednesday, October 15, 2025

Latest News

Βίντεο για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο                      παρουσίασε ο όμιλος Energean στην KavalaExpo 

Για μια ακόμη χρονιά ο όμιλος της Energean έδωσε το παρών στην Kavala Expo (10-13 Οκτωβρίου, Εκθεσιακό Κέντρο «Απόστολος Μαρδύρης») η οποία έκλεισε φέτος...

More Articles Like This