9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, September 14, 2025

Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΤΩΝ F-35 ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Ανακοίνωση ΣΟΚ από την “Lockheed Martin” – Ακόμα η “TAI” θα κατασκευάζει εξαρτήματα για το 45% του Αεροσκάφους – Στο Εσκί Σεχίρ το Κέντρο επιθεώρησης όλων των F-35 της Ευρώπης – Πώς μπορούμε να πιστέψουμε ότι τα ελληνικά F-16 VIPER θα καταρρίπτουν τα F-35;   

Σε ανακοίνωση που διαψεύδει κατηγορηματικά όλους όσους εν Ελλάδι “ελαφρά τη καρδία” δηλώνουν ότι “Δεν θα παραδοθούν στην Τουρκία τα F-35 και αν αρχίσουν να παραδίδονται αυτό θα συμβεί σε 10 χρόνια” (μεταξύ αυτών και ο Ελληνας Α/ΓΕΑ) προέβη η κατασκευάστρια εταιρεία των F-35, Lockheed Martin:

Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι η τουρκική βιομηχανία αναλαμβάνει το σύνολο της συντήρησης των κινητήρων του μαχητικών stealth 5ης γενιάς F-35 που θα παραδοθούν σε ευρωπαϊκά κράτη, δηλαδή στην Βρετανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Δανία κλπ., εκτός βέβαια από αυτά της τουρκικής Αεροπορίας!

- Advertisement -

Επίσης η τουρκική βιομηχανία αναλαμβάνει δεκάδες κατασκευαστικά υποπρογράμματα στο F-35 με αποτέλεσμα το συνολικό ύψοςτης βιομηχανικής συνεργασίας της Τουρκίας με την Lockheed Martin να ανέλθει στο ποσό των 12 δισ.$ (“In total for Lockheed Martin and Pratt & Whitney, F-35 Production Industrial Participation opportunities for Turkish companies are expected to reach more than $12 billion”).

Oλόκληρη η ανακοίνωση της Lockheed Martin που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρείας έχει ως εξής:

“Υπάρχουν τουλάχιστον 10 τουρκικές εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν ή/και αναπτύσσουν το πρόγραμμα τόσο του αεροσκάφους (άτρακτος, ηλεκτρονικά) όσο και του κινητήρα του (F-135).  Πιο συγκεκριμένα οι εταιρείες αυτές είναι:

Alp Aviation: Η εταιρεία συμμετέχει στο πρόγραμμα από το 2004 και τώρα κατασκευάζει κομμάτια της ατράκτου, του συστήματος προσγείωσης του μαχητικού και πάνω από 100 διαφορετικά απάρτια του κινητήρα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ειδικά κράματα τιτανίου για τα πτερύγια συμπιεστή.

Aselsan: Η τουρκική εταιρεία ηλεκτρονικών αναπτύσσει και κατασκευάζει προηγμένα ηλεκτροπτικά για το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης και στόχευσης (EOTS). Παράλληλα η Aselsan εργάζεται από κοινού με την  Northrup Grumman για το σύστημα ναυτιλίας CNI του αεροσκάφους, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει μαζική παραγωγή κρίσιμων υποσυστημάτων.

Ayesas: Η τουρκική εταιρεία ηλεκτρονικών είναι ο μοναδικός προμηθευτής δύο κρίσιμων συστημάτων του F-35: Της μονάδας διασύνδεσης του βλημάτων αέρος-αέρος και του συστήματος πανοραμικής απεικόνισης του πιλοτηρίου.

Fokker Elmo: Η κοινοπραξία με έδρα την Σμύρνη είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του 40% τω ηλεκτρικών καλωδιώσεων του F-35 και των συστημάτων διασύνδεσης EWIS (Electrical Wiring & Interconnection System), τόσο του αεροσκάφους όσο και του κινητήρα ενώ υποστηρίζει την ΤΑΙ με την παραγωγή όλων των καλωδιώσεων για το κεντρικό τμήμα της ατράκτου.

Havelsan: Η τουρκική εταιρεία υποστηρίζει την ανάπτυξη και παραγωγή των εκπαιδευτικών συστημάτων από το 2005. Παράλληλα η είναι ο επικεφαλής στην Τουρκία για το έργο ανάπτυξης και κατασκευής του ολοκληρωμένου κέντρου εκπαίδευσης και συντήρησης (ITC) για την τουρκική Αεροπορία.

Kale Aero: Η εταιρεία υποστηρίζει το πρόγραμμα του F-35 από το 2005.  Σε συνεργασία με την ΤΑΙ κατασκευάζει κομμάτια της ατράκτου ενώ σε συνεργασία με την Heroux Devtek είναι ο μοναδικός προμηθευτής των συστημάτων ασφάλισης του συστήματος προσγείωσης στην ανασυρόμενη θέση. Επιπρόσθετα η Kale Aerospace επίσης έχει δημιουργήσει μια κοινοπραξία με την  Pratt & Whitney κατασκευάζοντας απάρτια του κινητήρα F-135.

MiKES: Υποστηρίζει το πρόγραμμα παραδίδοντας εξαρτήματα του αεροσκάδφους για τις BAE Systems και  Northrop Grumman

ROKETSAN/Tubitak-SAGE: Η εταιρεία κατασκευής πυραυλοκινητήρων και το ερευνητικό ίδρυμα Tubitak είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη και κατασκευή του βλήματος cruise SOM-J ενώ η Roketsan είναι σε συνεργασία με την Lockheed Martin Missiles/Fire Control για το ίδιο σκοπό.

ΤΑΙ: Η τουρκική αεροπορική βιομηχανία συμμετέχει στο πρόγραμμα του F-35 από το 2008. Η ΤΑΙ κατασκευάζει εξαρτήματα τα οποία τοποθετούνται σε όλα τα F-35 παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα η ΤΑΙ κατασκευάζει το κεντρικό τμήμα τη ατράκτου, παράγει σύνθετα υλικά για την άτρακτο, τις θύρες της αποθήκης οπλισμού και το ευαίσθητο από άψη υπογραφής stralth εσωτερικό τμήμα του αεραγωγού των αεροσκαφών.  Συνολικά η ΤΑΙ είναι υπεύθυνη για την παραγωγή του 45% του αεροσκάφους!

Τέλος η Τουρκία έχει αποκτήσει την άδεια να κατασκευάζει μόνη της τους δικούς της κινητήρες F-135 ενώ σύντομα θα έχει στο έδαφός της το πρώτο ολοκληρωμένο κέντρο επιθεώρησης των κινητήρων για όλη την Ευρώπη.  Τόσο η παραγωγή των κινητήρων όσο και η γενική επιθεώρησή τους θα πραγματοποιείται στο Εσκισεχίρ”

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι όχι μόνο ξεκινούν οι παραδόσεις του F-35 βάσει του χρονοδιαγράμματος για έναρξή τους το 2018, αλλά και ότι η Lockheed Martin εμπιστεύεται τεχνολογία και τεχνογνωσία ανωτέρου επιπέδου που φυσικά θα χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα  του τουρκικού μαχητικού TF-X. Αυτό, ναι, μπορεί να παραδοθεί σε δέκα χρόνια…

Η διαφορά με την επιστροφή βιομηχανικού έργου στην Ελλάδα που δαπανεί μέχρι και 2,4 δισ. δολ. για την αναβάθμιση των F-16 είναι τεράστια, στρατηγικά κρίσιμη και πιθανότατα θα κρίνει και την πορεία της αντιπαράθεσης των δύο κρατών σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα: Ο ίδιος ο Ελληνας πρωθυπουργός δεσμεύθηκε ότι “Δεν θα υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη, πλην ίσως της ΕΑΒ”, προκαλώντας ανησυχία για την έκταση της άγνοιας των θεμάτων αυτών…

Φυσικά εδώ τίθενται και ερωτήματα για την αμερικανική εταιρεία: Με τέτοιο επίπεδο συνεργασίας με την Τουρκία, πώς μπορούμε να πιστεύουμε ότι θα καταστήσει ικανά τα ελληνικά F-16 Viper να… καταρρίπτουν F-35;

Γιατί αν δεν μπορεί να συμβεί αυτό, τότε γιατί να εκσυγχρονιστούν τα F-16 με την τελευταία οικονομική ικμάδα της ΠΑ και να μην αποκτηθούν F-35; Μήπως γιατί οι Αμερικανοί δεν θέλουν να δώσουν σε δύο, εν δυνάμει εχθρούς, τα ίδια μαχητικά της στρατηγικής σημασίας του F-35 για να μην βρεθούν αντιμέτωπα; Και την πληρώνει ο “αδύναμος κρίκος”, δηλαδή η Ελλάδα;

Ιδού και το πρωτότυπο κείμενο της ανακοίνωσης της LM στα αγγλικά, όπως αναρτήθηκε (προφανώς στο Fort Worth έδρα της LM δεν έχουν ακούσει ούτε για προφητείες διάλυσης της Τουρκίας, ούτε για τις δηλώσεις του Ελληνα Α/ΓΕΑ, αντιπτεράρχου, Χ.Χριστοδούλου:

pronews.gr

spot_img
Sunday, September 14, 2025

Latest News

Ορυκτά καύσιμα και τσιμέντο ευθύνονται για τους εντονότερους καύσωνες! 

Περισσότερους και πιο έντονους καύσωνες φέρνει η παραγωγή ορυκτών καυσίμων και τσιμέντου, με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή να είναι παρούσα!   Η ανθρωπογενής κλιματική...

More Articles Like This