Κραυγή αγωνίας για το κτήριο Διαλογής του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης

Έντονη ανησυχία για το μέλλον του κτηρίου Διαλογής, του εμβληματικού ξύλινου κτηρίου του διατηρητέου συγκροτήματος του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, εκφράζουν η MONUMENTA και οι Φίλοι του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης.

Με νέα επιστολή τους προς τη «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», επισημαίνουν ότι το ιστορικό κτήριο παραμένει εγκαταλελειμμένο, παρά την ολοκλήρωση της μελέτης αποκατάστασής του, προειδοποιώντας ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση αυξάνει τον κίνδυνο ανεπανόρθωτων φθορών σε ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της ιστορίας και της ταυτότητας της πόλης.

Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση έχει ως εξής:

* * * 

- Advertisement -

Η ΜΟΝUΜΕΝΤΑ και οι Φίλοι του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, προσπαθούν από το 2019 για την προστασία του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης. Πρόσφατα έστειλαν νέα επιστολή στην εταιρία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», εκφράζοντας την ανησυχία τους για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το κτήριο Διαλογής, το εμβληματικό ξύλινο κτήριο που παραμένει εγκαταλελειμμένο και υφίσταται καθημερινά τη φθορά του χρόνου.

Στις 10 Ιανουαρίου 2020 είχαν απευθυνθεί εγγράφως προς τον ΟΣΕ ζητώντας την αποκατάσταση του κτηρίου. Με το υπ’ αριθμ. 9085315/18-2-2020 έγγραφό της, η Διοίκηση του Οργανισμού ενημέρωσε ότι στον σχεδιασμό της περιλαμβανόταν η εκπόνηση μελέτης συντήρησης και αποκατάστασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μελέτη εδώ και ένα έτος έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στις αρμόδιες υπηρεσίες της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.

Ο Γαλλικός Σταθμός συνδέεται άρρηκτα με τη γέννηση και την ιστορική εξέλιξη της Αλεξανδρούπολης, αποτελώντας ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της ιστορικής ταυτότητας της πόλης. Οι εργασίες κατασκευής της γραμμής Αδριανούπολης-Δεδεαγατς ξεκίνησαν το Μάιο του 1871 και από τις δυο πλευρές ταυτόχρονα, παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής της κύριας γραμμής Κωνσταντινούπολης-Αδριανούπολης. Έτσι το Δεδεαγατς μπήκε στο χάρτη της ιστορίας.

Δυστυχώς, η συνεχιζόμενη καθυστέρηση εφαρμογής της μελέτης αποκατάστασης εντείνει τον κίνδυνο μη αναστρέψιμων φθορών. Είναι επιτακτική η άμεση αποκατάσταση και ένταξή του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών της περιοχής και η λειτουργική σύνδεση του Έβρου με συχνά δρομολόγια, ώστε να αποκτήσει τη θέση που του αναλογεί ως ζωντανού μνημείου πολιτισμού και σιδηροδρομικής κληρονομιάς.

Thursday, June 25, 2026
spot_img
spot_img
spot_img

Latest News

ΝΟ ΑλεξανδρούποληςΠόλο: Με θετικό πρόσημο και πολύτιμες εμπειρίες ολοκληρώθηκαν οι υποχρεώσεις της Κ16

Με απολογισμό δύο νίκες και μία ήττα στη Bronze League, έπεσε η αυλαία των φετινών αγωνιστικών υποχρεώσεων για τα...

More Articles Like This