9.4 C
Alexandroupoli
Monday, September 15, 2025

ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

“Το πρωτογενές οικονομικό πλεόνασμα δεν θεραπεύει την διαφθορά, την απληστία και τον ατομικισμό”

ANTHIMOS-ALEXPOLIS samaras_agiooros

«Πιό χαμηλά να πέσουμε δεν γίνεται, πιο κάτω να πάμε δεν έχει. Οπότε τί μας απομένει; Να σηκωθούμε»!

Τα λόγια του 52χρονου Ιεράρχη της ακριτικής Αλεξανδρούπολης, σαφή, κατανοητά και προπαντώς πολύ ρεαλιστικά.

- Advertisement -

Διακεκριμένος για τις εύστοχες δημόσιες παρεμβάσεις του επί εθνικών, κοινωνικοπολιτικών αλλά και Εκκλησιαστικών θεμάτων, ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του με τίτλο «Όταν οι λαοί μετανοούσαν», δίχως αοριστολογίες ή στείρα ευχολόγια, κατέδειξε πως μόνη ελπίδα ανάκαμψης για τη χώρα, είναι η ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ και Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ στις επιλογές όλων, κυβερνώντων και κυβερνωμένων ψηφοφόρων.

Στόχευαν ευθέως όχι στο θυμικό, που τυφλώνει και δυστυχώς οδηγεί στη λάθος επιλογή ακόμη  και …ψήφο αλλά στο Νου των ακροατών του.

Σκοπός του η αφύπνιση του συλλογικού ασυνειδήτου αλλά και… της συνείδησης εκείνων, που άκουσαν  την ομιλία του στον Ά Κατανυκτικό Εσπερινό στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και όσων δεν μπόρεσαν.

Μεταξύ των δεύτερων και ο πρωθυπουργός κ.Αντώνης Σαμαράς! Αναφερόμενος στον πρωθυπουργό, ο κ. Ανθιμος επισήμανε με έμφαση, πως μπορεί ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στη ΔΕΘ και στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Άγιο Όρος να μίλησε για ανάγκη «αλλαγής νοοτροπίας», όμως αυτό τόνισε, προϋποθέτει «αναγνώριση» του «συντελεσθέντος λάθους» δηλαδή προϋποθέτει «μεταστροφή νοός» που σημαίνει η λέξη «μετάνοια» την οποία κηρύσσει το Ευαγγέλιο και η οποία, όπως είπε, νοηματοδοτεί την περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής που διερχόμαστε….ενόψει της Ανάστασης του Πάσχα.

 

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ

Ο Ιεράρχης της Αλεξανδρούπολης, δεν προέβη σε αποκλεισμούς αναφορικά με τις ευθύνες που αναλογούν σε κυβερνώντες και κυβερνωμένους ψηφοφόρους, για την σημερινή κατάσταση στη χώρα μας, του ευτελισμού, της φτώχειας και της Ηθικής και Εθνικής υποδούλωσης.

Μιλώντας στο εκκλησίασμα καυτήριασε, σειρά Νόμων που ψηφίστηκαν στη Βουλή, από την Μεταπολίτευση και εντεύθεν, με την ευθύνη των πολιτών, οι οποιοι δια της ψήφου τους εξέλεξαν τους κοινοβουλευτικούς τους εκπροσώπους σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αφού τόσο οι νόμοι όσο και οι πολιτικοί, αντιστρατεύτηκαν την ηθική του Ευαγγελίου:

«Εξοβέλισαν το ήθος και την εντιμότητα από την καθημερινότητα των πολιτών και αντιμετώπισαν τον άνθρωπο ως «άτομο» ξεκομμένο από το περιβάλλον, την καταγωγή και τις ρίζες του» είπε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά:

«H πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ είχε πεί «δεν υπάρχουν κοινωνίες, υπάρχουν άτομα» και αυτό οδήγησε τη Δύση στην αποθέωση του ατομικισμού και την πόλωση που βιώνουμε σήμερα…»

 

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΝΟΜΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Με αίτιο την επιμονή στην εκτροπή από το πραγματικό Ήθος και πολύ χειρότερα την σταδιακή, ανά τα έτη, θεσμοθέτηση της εκτροπής αυτής, παντοιοτρόπως, εξαιτίας της απληστίας και επικέντρωσης μονομερώς της προσοχής των ανθρώπων, στην απόκτηση εύκολου πλουτισμού, επήλθε και το αιτιατό της εκτεταμένης διαφθοράς μεταξύ “καταναλωτικών” πολιτών σε ένα κράτος όπου «οι νόμοι», όπως ανέφερε ο κ. Άνθιμος, αντιστρατεύονταν την Παιδεία, τον Πολιτισμό, το ήθος και τις Αξίες του Ανθρωπισμού» από εποχής Γενέσεως -όπως απέδειξε δια παραπομπών εκ του Ευαγγελικού Λόγου, τονίζοντας:

“Στην Πατρίδα μας, αυτή η επιδίωξη του συμφέροντός “μου”, σχεδόν «θεσμοθέτησε» την ακατάσχετη απληστία, νομιμοποίησε τη «μίζα», ανέχθηκε την κλοπή του ενός πολίτη από τον άλλο και την καταλήστευση του Δημοσίου, και μας οδήγησε στο σημερινό «πολιτισμένο κανιβαλισμό» της Ελλαδικής κοινωνίας”, τόνισε.

Με ένα ασυνήθιστα εύστοχο για τα εκκλησιαστικά ειωθότα Λόγο και συγκερασμό, ο Ιεράρχης της Αλεξανδρούπολης, αφού συνέκρινε τις ομοιότητες του «απώτερου Χθες» των Παλαιοδιαθηκικών Γραφών, με τα τεκταινόμενα του «σύγχρονου παγκόσμιου γίγνεσθαι», απέδειξε τη διαχρονικότητα της ανθρώπινης ροπής προς την ανηθικότητα, δια της έμμονης επανάληψης των ίδιων λαθών, αντί της διόρθωσης αυτών, απ αυτούς που συνήθως τα καταγγέλλουν δημόσια, βγάζοντας όμως τον εαυτό τους «απέξω»…

 

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΡΑΞΙΑ

Στηλίτευσε την απραξία και την αποφυγή ανάληψης δραστικών μέτρων πραγματικής ανάκαμψης της κοινωνίας από τους πνευματικούς και πολτικούς ηγήτορες.

Όπως είπε: «Ακούσαμε όλοι, χιλιάδες φορές τη φράση: “η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική αλλά είναι ηθική”!Ε! και λοιπόν; Πως θα θεραπευθεί; Με το οικονομικό πλεόνασμα;

Δηλαδή, νά ‘χουμε πάλι για να κλέβουμε; ο ένας τον άλλο, όλοι μαζί το Κράτος και το Κράτος όλους μας; Έτσι θα θεραπευθεί η “πνευματική κρίση”;

Ακούσατε κανένα μήνυμα ηθικής επανάκαμψης; Διαβάσατε κανένα άρθρο να στηλιτεύει την απληστία και την κλοπή; Είδατε κανένα διάγγελμα που παρότρυνε σε επιστροφή στην τιμιότητα ή στη δικαιοσύνη;” αναρωτήθηκε

Αναφορικά και με τα όσα έχει κατά καιρούς δηλώσει ο Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς τόνισε με νόημα: «Για να είμαι ακριβής, ο νυν Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ μίλησε για τις αξίες της Ορθοδοξίας και πρόσφατα στο Άγιο Όρος επικαλέστηκε την δύναμη της πίστεως και της Παναγίας μας.

Είπε ο κ. Σαμαράς: “χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία”! Η λέξη “νοοτροπία” είναι ανάλογη με την λέξη “μετάνοια”, αλλαγή του νου, του τρόπου σκέψεως και του τρόπου δράσεως.

Η μετάνοια, απαιτεί να έχει ο άνθρωπος δυνατό χαρακτήρα, να αποδεχθεί ότι περπατάει σε λαθεμένο δρόμο και ότι ζει με στραβό τρόπο, κι έπειτα να αποφασίσει να τα διορθώσει. Είναι χαρακτηριστικό των έξυπνων και ικανών ανθρώπων να αλλάζουν γνώμη και άποψη και να διορθώνουν τα όσα έπραξαν, όταν διαπιστώσουν ότι δεν ήταν τα σωστά»

 

“ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΩΣ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ “RESTART”

Προτείνοντας ο ίδιος διεξόδους στο σημερινό αδιέξοδο κωδικοποίησε πρακτικές λύσεις τονίζοντας πως «δεν αρκεί, η διαπίστωση: “η κρίση είναι ηθική” αλλά χρειάζεται διόρθωση, αποκατάσταση, βελτίωση και επανέναρξη διότι «μόνο τότε η μετάνοια “ως βίωμα” του λαού, θα αναστείλει την καταστροφή και θα αποτρέψει τον αφανισμό».

Διερωτήθηκε : “Πως μπορεί να γίνει αυτό”; Και απάντησε: “Με αλλαγή νοοτροπίας” που λέει κι ο Πρωθυπουργός μας, με μετάνοια, που λέει η πίστη μας, καθώς χρειάζονται απλές κινήσεις”, τις οποίες και συνοπτικά κωδικοποίησε:

1)«Εκκλησιαστικοί και παιδαγωγικοί Διδάσκαλοι να μη καλλιεργούν Τρομοκράτες»!

Τα σχολεία, να διδάξουν αξιολογότερα πράγματα για τη ζωή των παιδιών μας και να απαντήσουν στα πνευματικά τους ερωτηματικά.

Αν ένας δάσκαλος έχει μια κακή εμπειρία από ένα κληρικό, ας μην γκρεμίσει μέσα στη ψυχή των μαθητών του το Χριστό και την Πίστη, γιατί τότε ο δάσκαλος δεν μορφώνει πολίτες αλλά καλλιεργεί τρομοκράτες.

2) «Στήριξη θεσμικά Ελληνικής οικογένειας του «εμείς», άνευ εγωισμών του «εγώ»

«Η οικογένεια, να παραμερίσει τους εγωισμούς και να ενδιαφερθεί για τα παιδιά της. Φτάνουν πια τα ναυάγια που δημιουργούνται με την ευκολία των διαζυγίων.

Αργούν σήμερα οι νέοι να

προχωρήσουν σε γάμο, επειδή δεν έχουν πρότυπα. Και χωρίζουν εύκολα, επειδή δεν έχουν υπομονή και αγωνιστική διάθεση. Συντρίμμια· τα παιδιά τους και οι μελλοντικές τους οικογένειες».

3) «Πρώτοι οι κληρικοί να παλέψουν τα «πάθη», με ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ & ΨΥΧΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

«Οι κληρικοί, να παλέψουμε τα πάθη μας, να παραδεχτούμε με ειλικρίνεια τις “πτώσεις” μας και

να κατασταθούμε πατέρες του λαού μας, με γνώμονα την Eλευθερία του Ευαγγελίου και στόχο τη χαρά και την τιμιότητα της «κατὰ Χριστὸν» ζωής.

4) «ΚΡΑΤΙΚΗ θεσμοθέτηση ΑΡΧΩΝ κι ΑΞΙΩΝ για κοινωνική συνοχή»

«Το Κράτος, να θεσμοθετήσει τις αρετές, τις αξίες, την πίστη, την παράδοση και τον υγιή πολιτισμό του λαού μας.

Ας το καταλάβουν οι Κυβερνήσεις, ότι άθεο Κράτος δεν μπορεί να υπάρξει. Χωρισμό από την Εκκλησία δεν τον τολμά και η πολεμική κατά της Εκκλησίας αποβαίνει  υπέρ της Πίστεώς μας».

5) «Επαναφορά Ανθρωπιστικών Αρχών και Προτύπων στην ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ»

« Η τηλεόραση, να διδάσκει τιμιότητα και να μην διαφθείρει τα ήθη με επίκεντρο των ανθρωπισμό και την καλλιέργεια παιδείας.

6) «Ανάπτυξη Κριτικού Νου των ψηφοφόρων»

Ο λαός μας, να ψηφίζει με κριτήρια κυρίως πνευματικά κι όχι μόνο οικονομικά.

7) «Φρένο στην παθητική δεκτικότητα & προπαγάνδα του “lifestyle”

“Η κοινωνία, να περπατάει στέρεα με βάση την διαχρονική εμπειρία της και να μη ζαλίζεται με τα βρώμικα ακούσματα των σύγχρονων δυτικών Σειρήνων”.

8) “Ανάπτυξη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ των πολιτών»

«Πείτε μου, σας παρακαλώ», -είπε στρεφόμενος προς το ακροατήριο- «εσείς έχετε αντιληφθεί κάποια τέτοια συλλογική προσπάθεια στη Χώρα μας;”

Στο εύστοχο ερώτημα του Σεβασμιωτάτου, οι πιστοί στον ναό, κουνούσαν με περίσκεψη, καταφατικά το κεφάλι , ενώ οι μνήμες ζωντάνεψαν μαζί με την επαλήθευση των λόγων του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου του Ελληνισμού Χριστόδουλου, που έβλεπε πολύ νωρίς τα επερχόμενα δεινά και επαληθεύτηκε.

Εξάλλου στην «άτεγκτη» όπως είπε χαρακτηριστικά «εις βάρος του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου» πολεμική και στη θεσμοθέτηση της καθώς και στη γενίκευση της πολεμικής εις βάρος των Αρχών που υπερασπίζεται ο Χριστός, απέδωσε μεταξύ άλλων και τον γενικευμένο ευτελισμό της ανθρωπίνης υπόστασης στη χώρα μας.

Η ζωντανή μνήμη εκείνου του θρησκευτικού ηγέτη που πολεμήθηκε άχρις εσχάτων, προκάλεσε συγκίνηση στους πιστούς που τον αναπολούν ακόμη, γιατί αρνήθηκε να «βολευτεί» στο «εγώ της σιωπής», αλλά αφύπνιζε προσπαθώντας να συσπειρώσει τον ελληνισμό όπου γης…βλέποντας πολύ νωρίς, πολύ μακριά….

 

Μαρίτα Πάλλη

Δημοσιογράφος-Θεολόγος

spot_img
Monday, September 15, 2025

Latest News

Ορυκτά καύσιμα και τσιμέντο ευθύνονται για τους εντονότερους καύσωνες! 

Περισσότερους και πιο έντονους καύσωνες φέρνει η παραγωγή ορυκτών καυσίμων και τσιμέντου, με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή να είναι παρούσα!   Η ανθρωπογενής κλιματική...

More Articles Like This