9.4 C
Alexandroupoli
Monday, June 9, 2025

ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ;

Σε διαβούλευση βρίσκεται η Β’ φάση κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Αλεξανδρούπολης – Οι “Ιθαγενείς” Αλεξ/πολίτες καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους – Έχει υπολογισθεί ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης των οχημάτων από το Α’ στο Β’ σημείο; – Η πόλη που στενεύει τους δρόμους της   

ktel-evrou ktel Σε διαβούλευση βρίσκεται ήδη η Β’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Αλεξανδρούπολης και οι ενδιαφερόμενοι δημότες για τα κοινά, μπορούν να την αναζητήσουν στον ιστότοπο http://www.alexpolis.gr/assets/2016/teExos%20B%20kikloforiaki.pdf. για να δουν ποιες προτάσεις περιλαμβάνει.

Τα όσα περιλαμβάνει η μελέτη αυτή, εξ πρώτης όψεως φαίνονται ορθά.

Όμως εμείς οι “Ιθαγενείς” Αλεξανδρουπολίτες, είμαστε εκείνοι που θα βιώσουμε την εφαρμογή των ιδεών και προτάσεων των μελετητών-συγκοινωνιολόγων, οι οποίοι θα σηκωθούν και θα φύγουν από την πόλη μας.

- Advertisement -

Εστιάζουμε λοιπόν (πέραν των άλλων σημείων της μελέτης, που θα αρχίζει να εφαρμόζεται από το 2017, με οροφή το έτος 2023) την προσοχή μας στις προτεινόμενες πεζοδρομήσεις, επί των εξής οδών:

α) Πεζοδρόμηση της Βενιζέλου μεταξύ της οδών 14ης Μαΐου και Ι. Καβύρη.

Μέχρι την μεταφορά του ΚΤΕΛ Έβρου, το τμήμα αυτό θα χρησιμοποιείται μόνο από τα Λεωφορεία του ΚΤΕΛ Έβρου (τα ΤΑΞΙ, τα άλλα Ι.Χ. που μεταφέρουν επιβάτες για το ΚΤΕΛ δεν θα περνούν;)

β) Πεζοδρόμηση της Κων/νου Παλαιολόγου, μεταξύ των οδών 14ης Μαΐου και Ι. Καβύρη.

γ) Πεζοδρόμηση της Αίνου, πάλι μεταξύ των οδών 14ης Μαΐου και Ι. Καβύρη.

Δηλαδή όποιος θέλει να στρίψει από την άνοδο της 14ης Μαΐου προς την κάθοδο της Ι. Καβύρη, από που θα πηγαίνει;

Ποιος δρόμος θα δεχθεί τον κυκλοφοριακό φορτίο που δημιουργείται εξαιτίας των πεζοδρομίων;

Έχουμε όμως και άλλες πεζοδρομήσεις:

δ) Πεζοδρόμηση της οδού Κύπρου που οδηγεί στο Λιμάνι και

ε) Πεζοδρόμηση της Χαριλάου Τρικούλη, μεταξύ των οδών Ρήγα Φεραίου και Γεωργίου Ζαρίφη.

Εκτός των ανωτέρω έχουμε και μονοδρόμηση της παραλιακής Λεωφόρου μέχρι το Πάρκο Εγνατία, με φορά προς Δυσμάς με παράλληλο περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος σε μία λωρίδα κυκλοφορίας (δηλ. ούτε να σταματήσει το αυτοκίνητο του θα μπορεί κανείς;).

Προβληματισμό όμως δημιουργεί και ο προτεινόμενος σχεδιασμός για την κεντρική Λεωφόρο Δημοκρατίας, όπου θα έχουμε νέο περιορισμό της διατομής της, με δημιουργία κεντρικής νησίδας πλάτους 3 μέτρων και εκατέρωθεν λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων.

Πώς θα μπορεί να στρίψει κανείς;

Δυνατότητα αριστερών στροφών θα υπάρχει για τον κινούμενο προς ανατολάς μόνον από τις οδούς 14ης Μαΐου και Νικομηδείας.

Δεν θέλουμε να είμαστε αρνητικοί στις παραπάνω προτεινόμενες υπερβάσεις.

Όμως στην άκρη του μυαλού μας, κρατούμε μία σοβαρή επιφύλαξη, ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης, θα εκταθεί αντί να βελτιωθεί.

Και για να το πούμε πιο απλά, στις δύσκολες οικονομικές ημέρες που περνούμε, κριτήριο αποτελεί ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Α’ σημείο στο Β’.

Αυτές οι δύο παράμετροι υπολογίσθηκαν στην πόλη που επιμένει να στενεύει τους δρόμους της;

Για την επέκταση των ποδηλατοδρόμων, εξακολουθούμε να διατηρούμε την άποψη ότι όχι μόνο σχεδιάσθηκαν εσφαλμένα, αλλά και επιδείνωσαν την κυκλοφορία των οχημάτων.

Τους βλέπουμε άδειους, καθώς περνά απ’ αυτούς μισό ποδήλατο την ημέρα.

Όμως εξακολουθούν κάποιοι να τους βλέπουν σαν στοιχείο προστασίας του περιβάλλοντος και της άθλησης-υγείας των Δημοτών, που όμως δεν τους χρησιμοποιούν, επιμένοντας τα κυκλοφορούν στο κατάστρωμα των δρόμων.

Καταγράφουμε λοιπόν σήμερα τις απόψεις μας, στα πλαίσια της λεγόμενης διαβούλευσης, ελπίζοντας πως θα ληφθούν υπ’ όψιν από την Δημοτική μας Αρχή.

Σ.Κ.

Monday, June 9, 2025

Latest News

Οι LOCOMONDO στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη!

Το καλοκαίρι σημαίνει… Locomondo! Η μπάντα, που εδώ και χρόνια συνοδεύει τις πιο φωτεινές στιγμές του καλοκαιριού, ξεκινά την περιοδεία...

More Articles Like This