9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, June 28, 2025

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΑΡΙΝΑ ΤΗΣ… ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ!

Την ώρα που οι μαρίνες όλης της χώρας αναβαθμίζονται, το λιμάνι της Αλεξ/πολης παραμένει χωρίς μαρίνα τουριστικών σκαφών

Φτάσαμε στο 2020, την Τρίτη δεκαετία της νέας χιλιετηρίδος. Κι ενώ όλος ο υπόλοιπος κόσμος αναπτύσσεται και προοδεύει, εδώ στην Αλεξανδρούπολη τα πράγματα παραμένουν στάσιμα έως «νεκρά».

Ο σιδηρόδρομός μας είναι «παγωμένος», το αεροδρόμιό μας δεν έχει βυτία ανεφοδιασμού για πτήσεις charter και φυσικά, το λιμάνι μας παραμένει χωρίς μαρίνα τουριστικών σκαφών.

- Advertisement -

Για όσους δε γνωρίζουν ή δε θυμούνται, υπενθυμίζουμε πως η κατασκευή μαρίνας στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ήταν δεσμευτικός όρος για την δημιουργία του Καζίνο στην Ξάνθη (την δεκαετία του ’90).

Κι ενώ το Καζίνο μια χαρά φτιάχτηκε και εντέλει μεταφέρθηκε και στην Αλεξανδρούπολη, πριν από κάποια χρόνια, ωστόσο μαρίνα τουριστικών σκαφών, δεν κατασκευάστηκε ποτέ…

Ποιος να φταίει άραγε που η πόλη μας μένει πίσω, ενώ θα μπορούσε να είναι διαμάντι και σημαντικός πόλος έλξης τουριστών;

Δε θα ψάξουμε σήμερα να βρούμε τους υπεύθυνους, ούτε θα επιρρίψουμε κατηγορίες σε κανέναν. 

Μόνο θα επισημάνουμε τα κάτωθι:

«Με γοργούς ρυθμούς προχωρά το Υπουργείο Τουρισμού την ανάπτυξη και αναβάθμιση των μαρίνων της χώρας. Στην παρέμβαση του ο αρμόδιος υπουργός Χάρης Θεοχάρης, σε εκδήλωση της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, επεσήμανε πως μετά την αναβάθμιση της μαρίνας Χίου, προχωράει ο εκσυγχρονισμός και σε άλλες μαρίνες, όπως στον Άλιμο και την ίδια στιγμή το υπουργείο στοχεύει να ξεπεραστούν τα εμπόδια και σε άλλες μαρίνες, όπως στο Αργοστόλι.

Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι πολύ σημαντικός, γιατί συνάδει με τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου Τουρισμού, ανάφερε ο υπουργός και ταυτόχρονα εστίασε στο yachting, το cruising και τις μαρίνες, ως τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης του.

Το Υπουργείο Τουρισμού, από την πρώτη στιγμή, όπως εξήγησε ο κ. Θεοχάρης, στοχεύει σε έναν ποιοτικότερο τουρισμό, όπως είναι και ο θαλάσσιος, αλλά και να επικεντρωθεί σε αυξημένα έσοδα, κάτι που επίσης προσφέρει ο θαλάσσιος τουρισμός.

Μάλιστα, προσδοκά σε έναν τουρισμό φιλικό προς το περιβάλλον και ο θαλάσσιος τουρισμός ανήκει σε αυτήν την κατηγορία και στη συγκεκριμένη περίπτωση σε αυτό βοηθάει και η εξέλιξη της τεχνολογίας.”Η χώρα μας είναι μια χώρα μπλε, της θάλασσας και του νερού και θέλουμε να την κρατήσουμε καθαρή”, είπε ο υπουργός.

Αναλύοντας το σκέλος της διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός αυτός είναι συνυφασμένος με το καλοκαίρι, υπάρχουν οι δυνατότητες αξιοποίησής του και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο και εξήγησε: Για παράδειγμα αν κάποιος έχει το σκάφος του δεμένο σε μια μαρίνα, αυτό θα δημιουργήσει και μεγαλύτερο “δέσιμο” με τον τόπο το συγκεκριμένο».

Η συμβολή των μαρινών σε τουρισμό &οικονομία

Στην ίδια εκδήλωση, αναφέρθηκε ακόμη για τις Μαρίνες και το Yachting, πως μέσω της άμεσης και έμμεσης συνεισφοράς τους, συμβάλλουν σε:

1. Τουρισμό

2. Τουριστικές Εισπράξεις

3. ΑΕΠ

4. Απασχόληση

5. Δημόσια Έσοδα

6. Επενδύσεις

7. Περιφερειακή Ανάπτυξη

Συν τοις άλλοις, γνωστοποιήθηκε ότι οι Μαρίνες και το Yachting, μέσω των εισπράξεων και δαπανών από χρήστες και ιδιοκτήτες σκαφών, συμβάλλουν στις Τουριστικές Εισπράξεις με 1 δισ. €! (όλα αυτά με βάση τα δεδομένα έρευνας που διενήργησε η Ένωση Μαρίνων Ελλάδος).

Και έτσι, το απλούστατο ερώτημα που γεννάται είναι αυτό: ΓΙΑΤΙ η Αλεξανδρούπολη, ενώ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ, να λείπει από όλα αυτά;

Επιτέλους, αυτός ο τόπος πότε θα πάει μπροστά;

Μαρίνα Κονδύλη

Aegean
Saturday, June 28, 2025

Latest News

Ο ΘΡΑΚΗ FM ακούγεται δυνατά έως την Φινλανδία!

Το σήμα του ραδιοφωνικού σταθμού έφτασε από τον Έβρο μέχρι το Πόρβο, δηλαδή 2.100 χιλιόμετρα μακριά! - Μήνυμα του...

More Articles Like This